modellautó

Kisszériás modellautójukkal meggyőzték a Cápák befektetőit I. rész

2023.02.08.

Benne voltak a tévében. A hódmezővásárhelyi Kiss testvérek gyorsan meggyőzték a Cápák között című műsor két zsűritagját, hogy érdemes befektetniük a most még csak garázsban készülő autómodell gyártásába. Hatvan méteren, három és fél másodperc alatt éri el a 110 kilométer tempót a három kilós autó, az erősebb, 5 és fél lóerős végsebessége 150 kilométer per óra.

Csendes zsákutca végén, egy takaros, napelemmel borított tetejű családi ház udvarában van az a garázs/műhely, ahol a siker várományos modellautók készülnek, most még jellemzően egyedi gyártásban. Arrafelé csak az jár, akinek dolga van, ilyenek például az újságírók és a tévéstábok.

A Kiss testvérek a Cápákban is magabiztosak voltak.

A szabadúszó 3D grafikus, formatervező, illetve szoftverfejlesztő páros modelljei könnyen navigálhatók, kerekeik menet közben külön-külön vezérelhetők a saját fejlesztésű szoftverrel. Attila a műszaki részért, a szoftveres vezérlésért, a mechanikus alkatrészekért felel, míg Csaba az anyagokkal, a formatervezéssel foglalkozik.

Barátságosan fogadják az autoszektor.hu portál munkatársát a műhelylátogatáson, kíváncsiak voltunk ugyanis arra, hol és hogyan készül a híressé vált modellautó. A „holra” a rövid válasz a kis helyen, a hogyanra az, hogy jellemzően kézi munkával.

Attila és Csaba egy készülő modellautóval.

Az első meglepetés akkor ért bennünket, amikor kiderült, hogy a modellautó alja rétegelt falemez, de ezen nem kell csodálkozni, békeidőben még a Forma-1-es autóknál is fát használtak kopó alkatrészként, amikor SPA-ban például nagyon leért az autók alja. Ma természetesen már mást alkalmaznak, ami szikrázik is rendesen a tévéközvetítéseken. A vásárhelyi autó alja tehát fa, maga a karosszéria azonban vákumformázott polikarbonátból készül.

A modell hozzávetőlegesen heted akkora, mint a normál kocsi, majdnem minden kell is bele, csak sokkal kisebbe. A felfüggesztés hátul multilink, elől kettős keresztlengőkaros. A váz a lézervágott karbon, a futómű-alkatrészek 3D nyomtatással és döntően műanyagból készülnek.

Áramvonalas és szemrevaló is a "karosszéria".

Nyomtatójuk 200x200x270 millimétert tud, vagyis bőven elég nekik, annál is inkább, mert az első, prototípus alkatrészek, még az olcsóbb anyagból készülnek el. Arra azonban tökéletesen alkalmasak, hogy elfér-e a helyén, hozzáférhető-e a csavar, vagyis, egyfajta összeszerelési teszthez használják.

A végleges, az értékesítendő autómodellbe építendő alkatrész természetesen jóval drágább anyagból készül, így sokkal erősebb és rugalmasabb. Erre az ő „garázsnyomtatójuk” már nem alkalmas, azokat bérgyártókra bízzák. Mégpedig a kínaiakra.

Modellautók, minden mennyiségben.

– Így éri meg, interneten elküldjük a kinyomtatandó alkatrészt, ami gyorsan elkészül és utána 5-6 nap alatt meg is érkezik. Ezek jellemzően kicsi és könnyű alkatrészek és szerintünk szimpatikusabb is a kínaiak hozzáállása az egészhez, mint a magyar vállalkozóké – mondják.

Írásunk 2. részét itt olvashatják.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..
2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....
2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....
2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....
2025.02.06
Kevés tesztautót szeretett meg így a családom, mint a konnektoros hibrid Ford Kugát. A napi szinten....
2025.02.06
A tegnapi wolfsburgi üzemi gyűlésen Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója....