modellautó

Kisszériás modellautójukkal meggyőzték a Cápák befektetőit I. rész

2023.02.08.

Benne voltak a tévében. A hódmezővásárhelyi Kiss testvérek gyorsan meggyőzték a Cápák között című műsor két zsűritagját, hogy érdemes befektetniük a most még csak garázsban készülő autómodell gyártásába. Hatvan méteren, három és fél másodperc alatt éri el a 110 kilométer tempót a három kilós autó, az erősebb, 5 és fél lóerős végsebessége 150 kilométer per óra.

Csendes zsákutca végén, egy takaros, napelemmel borított tetejű családi ház udvarában van az a garázs/műhely, ahol a siker várományos modellautók készülnek, most még jellemzően egyedi gyártásban. Arrafelé csak az jár, akinek dolga van, ilyenek például az újságírók és a tévéstábok.

A Kiss testvérek a Cápákban is magabiztosak voltak.

A szabadúszó 3D grafikus, formatervező, illetve szoftverfejlesztő páros modelljei könnyen navigálhatók, kerekeik menet közben külön-külön vezérelhetők a saját fejlesztésű szoftverrel. Attila a műszaki részért, a szoftveres vezérlésért, a mechanikus alkatrészekért felel, míg Csaba az anyagokkal, a formatervezéssel foglalkozik.

Barátságosan fogadják az autoszektor.hu portál munkatársát a műhelylátogatáson, kíváncsiak voltunk ugyanis arra, hol és hogyan készül a híressé vált modellautó. A „holra” a rövid válasz a kis helyen, a hogyanra az, hogy jellemzően kézi munkával.

Attila és Csaba egy készülő modellautóval.

Az első meglepetés akkor ért bennünket, amikor kiderült, hogy a modellautó alja rétegelt falemez, de ezen nem kell csodálkozni, békeidőben még a Forma-1-es autóknál is fát használtak kopó alkatrészként, amikor SPA-ban például nagyon leért az autók alja. Ma természetesen már mást alkalmaznak, ami szikrázik is rendesen a tévéközvetítéseken. A vásárhelyi autó alja tehát fa, maga a karosszéria azonban vákumformázott polikarbonátból készül.

A modell hozzávetőlegesen heted akkora, mint a normál kocsi, majdnem minden kell is bele, csak sokkal kisebbe. A felfüggesztés hátul multilink, elől kettős keresztlengőkaros. A váz a lézervágott karbon, a futómű-alkatrészek 3D nyomtatással és döntően műanyagból készülnek.

Áramvonalas és szemrevaló is a "karosszéria".

Nyomtatójuk 200x200x270 millimétert tud, vagyis bőven elég nekik, annál is inkább, mert az első, prototípus alkatrészek, még az olcsóbb anyagból készülnek el. Arra azonban tökéletesen alkalmasak, hogy elfér-e a helyén, hozzáférhető-e a csavar, vagyis, egyfajta összeszerelési teszthez használják.

A végleges, az értékesítendő autómodellbe építendő alkatrész természetesen jóval drágább anyagból készül, így sokkal erősebb és rugalmasabb. Erre az ő „garázsnyomtatójuk” már nem alkalmas, azokat bérgyártókra bízzák. Mégpedig a kínaiakra.

Modellautók, minden mennyiségben.

– Így éri meg, interneten elküldjük a kinyomtatandó alkatrészt, ami gyorsan elkészül és utána 5-6 nap alatt meg is érkezik. Ezek jellemzően kicsi és könnyű alkatrészek és szerintünk szimpatikusabb is a kínaiak hozzáállása az egészhez, mint a magyar vállalkozóké – mondják.

Írásunk 2. részét itt olvashatják.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....