Miközben az autóipar motorja kétségtelenül a folyamatos innováció, azért az autógyártás szíve-lelke mégiscsak a hagyományok tisztelete és újraértelmezése. Nem véletlen, hogy az innovatív, elképesztő kutatás-fejlesztés kapacitással rendelkező kínai gyártók is törekednek arra, hogy high tech termékeinek tudjanak adni valami, a múlt dicsőségét rájuk sugárzó nevet.
Képre kattintva galéria nyílik!
Jó példa erre az MG, amely márkát sikeresen élesztették ujjá a kínaiak, folyamatosan appellálva az egykor legendás angol autógyártó dicső hagyományaira.
Ha van versenyelőnyük az európai gyártóknak, az éppen ez a hagyomány, amelynek okos használata üzletileg akár életmentő is lehet. A legjobb példa erre a Fiat, amelynek 500-as típusa gyakorlatilag a csődtől mentette meg a 2000-es években az olasz autógyártót, amely óriási sikerrel utalt vissza a korábbi ugyanezen néven futott kisautói által sugalt életérzésre. Szívderítő és örömteli látni, hogy a Stellantis autóipari óriás keretei között új erőre kapott Fiat most ismét az érzelmek húrjait pengeti. Nemsokára bemutatkozik a Topolino, magyarul Egérke, amely típus a 30' évektől két évtizeden keresztül mindennél esszenciálisabban közvetítette az olasz, mediterrán dolce vita életérzést. Az úgynevezett "strand autóként" visszatérő kis Topolino technikai értelemben a Stellantis elektromos mini hajtásláncának alapjaira épül, így készül belőle Citroen és Opel változat is, Ami és Rock-E változatban is.
Mégis micsoda különbség. Alig néhány apró karosszéria elem módosítás egy kis pisztácia színnel és utazó bőröndökkel megbolondítva tökéletesen egyedivé teszi a jövő nagyvárosi mikro mobilitásában is fontos szerepet betöltő kisautót.
A tervek szerint 10 ezer euró alatt induló árával akár még újra egy kis mini népautóvá válhat, beteljesítve elődje, a Piedone filmekben és olasz slágerekben is megénekelt ős Topolino dicsőségét.