Szeged

Kisebb rendszerváltás jön a szegedi fizetős parkolásban

2023.09.20.

Az már augusztus eleje óta tudott, hogy bevezetik a fizetős parkolást az Árkád Szeged bevásárlóközpontban, ám konkrét határidő és biztos díjszabás még szeptember közepén sem volt ismert. Miközben a „hardver”, a sorompózás láthatóan elkészült és a fizetőautomaták is megérkeztek.

Sokan éltek – vissza – azzal a lehetőséggel, hogy ingyen állíthatták le autóikat reggel az Árkád Szeged hótól és naptól is védett parkolójában, majd onnan sétáltak vagy buszoztak, villamosoztak néhány megállót munkahelyükre. Ismerek olyan belvárosi pénzintézetet, amelynek több alkalmazottja is használta ezt a költségkímélő megoldást, s gyalogolt oda és vissza 17-20 percet a Google útvonaltervezője szerint.

A helyzet egyre nehezebben volt tartható, mind több vásárolni, étkezni vagy egyéb szolgáltatást igénybe venni érkező bosszankodott azon, hogy egyre nehezebben talál parkolóhelyet egy-egy sima hétköznap, „dologidőben”. Az ingyenességnek valószínűleg az adta meg a kegyelemdöfést, hogy 2023. július elsejétől kiterjesztették a parkolási zónákat Szegeden, így a korábban a határ nem fizetős részén található Árkád is zónán belülre került. Ezzel még távolabbra kényszerültek a városközponttól az ingyenes parkolóhelyet keresők.

A zónahatárok kitolása legérzékenyebben Újszegedet érintette, a Tisza ezen a partján ugyanis korábban ingyenes volt a parkolás. Ennek áldozatul esett egy korábban nagyon népszerű P+R parkoló, a Makóról, Deszkről stb. érkezők szívesen tették itt le autóikat és folytatják útjukat a belvárosba gyalog vagy közösségi közlekedés igénybevételével. Itt a parkolási tarifa olcsóbb, azaz lefelé lóg ki a rendszerből, akár megfizethetőnek is minősíthető, de mégis fizetni kell azért, ami korábban.

Jó néhány autó nem csak munkaidőben foglalta a parkolóhelyet az Árkád Szegedben, sokan „elfekvőként”, roncs lerakatként is használták azt. És láthatóan nem igazán tudott mit kezdeni az üzemeltető a hosszú hónapok – esetleg évek – óta porosodó, gyakran leengedett kerekű autókkal, melyek közül soknak már rendszáma sem volt. Illetve nincs. Szeptember harmadik hetében körbejárva jó néhány ilyen járművet találtunk.

A rendszámosokról meg kiderült, hogy azon vagy van érvényes forgalmi, vagy nincs. Ez utóbbi volt igaz arra a 22 éves Fiat Mareára, amelynek már tavaly július végén lejárt a műszakija. Ugyanakkor találtunk egy 26 éves C200-as Mercedest, amelynek majd csak jövő április elején jár majd le a műszaki vizsgája. A Jármű Szolgáltatási Platform szerint az autó előélete is rendben van, a legutolsó alkalomkor 321 ezer kilométert mutatott az óra.

Úgy hírlik, hogy a hosszú hónapok – esetleg évek – óta a parkolóban hagyott autókat a fizetős nyitásra elszállíttatják. Ez szeptember közepéig még nem történt meg. Lehet, hogy az utóbbi időben ritkultak, de közel egy tucat így is maradt belőlük.

Csak idő kérdése volt, meddig lehet ingyen parkolni az 1300 hellyel rendelkező Szeged Árkádban. Ehhez minden egyes eltelt nappal közelebb vagyunk, ám szeptember közepén még semmilyen információt nem találtunk az egyébként folyamatosan frissülő Facebook-oldalukon sem pedig honlapjukon.

A helyi sajtó így csak találgat, illetve abból indul ki, máshol hogy működik ez az Árkádokban. Az egyik valószínű változat, hogy csak az első óra ingyenes, bár ebbe és egy kiadós vásárlás és némi kaja már biztosan nem fér bele. A második óra 200, a harmadik és minden további 400 forintba kerülne – de ez még csak találgatás. Mint ahogy az is, hogy hétvégeken az első két óra lenne ingyenes. Ebbe viszont más sok minden belefér, még a szombat délelőtti, közeli Mars téri piacozás is, ahol egyébként ilyenkor is fizetős a parkolás.

„Látogatóink tájékoztatását akkor kezdjük meg online/centerben, amikor ismerjük a bevezetés pontos dátumát, mert most a parkolórendszer kiépítése még folyamatban van, valamikor szeptember folyamán indul a rendszer.” Ezt még augusztus elején válaszolta az Árkád egy sajtómegkeresésre, azóta a kommunikációban nincs új információ.

Ott jártunkkor már helyükön álltak a sorompók csapórúdjai, az emeleti kihajtórészen „madzagoltak” szerelték a vezetékeket. Előtte azonban minden bizonnyal még egy tesztüzemet is kell tartani.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....