V12

Kisbusz nagy motor: itt egy 600 lóerős, V12-es furgon

2021.11.08.

Egy dél-afrikai autóépítő a Lamborghinik stílusában építette át a Quantumját, és a külsőhöz illő V12-es motorról is gondoskodott.

Sok országnak megvan a maga jellegzetes taxija. Nagy-Britanniában a fekete Hackney Carriage-ek, Japánban a csipkés függönyös, automata ajtós Toyota Crown Sedanok, Amerikában a Yellow Cab Ford Crown Victoriák, Németországban a vajszínű Mercedesek, Marokkóban pedig ezek 30-40 éves felmenői viszik az utasokat. Dél-Afrikában viszont a Toyota Quantum a nemzeti taxi, az a kisbusz, amit a világ többi részén Hiace, Commuter, RegiusAce és Ventury néven ismernek. Dél-Afrikában a fehér színű, sárga csíkokkal díszített, fehér oldalfalú gumikkal szerelt Quantum taxik jellemzően túlterhelve közlekednek, sofőrjeik minden létező KRESZ-szabályt megszegnek, viszont a 60 millió lakosú ország közlekedése összeomlana nélkülük.

Bár Quantumból rengeteg fut Dél-Afrikában, olyan csak egy van, amelyben egy dupla turbós V12-es teljesít szolgálatot. Szinte széttépi a bivalyerős motor az eredetileg áru- és személyszállításra született karosszériát, kevés autónak van esélye egy rögtönzött gyorsulási versenyben, ha a piros lámpánál a piros doboz az ellenfél. Az autó szülőatyja, James Redelinghuys eredetileg azt találta ki, hogy egy kívül-belül feltuningolt, mutatós mikrobusszal szeretné reklámozni autó- és minibuszkölcsönző vállalkozását Fokvárosban.

Először arra gondolt, hogy egy Supra-féle, jól tuningolható, sorhatos 2JZ lenne a megoldás, de aztán nagyot álmodott, és végül úgy döntött, hogy a „lambósított” külsőhőz lambóhoz hasonló motor dukál, ezért egy V12-est fog beépíteni a Quantumba, mégpedig középre, ahogy a szupersportkocsikban szokás.

Mivel a Toyota márkához ragaszkodott a motorválasztásnál, nem maradt más választási lehetősége, mint a Century luxuslimuzin ötliteres V12-ese, az 1GZ-FE. Ha James megelégedett volna a gyári 280 lóerővel, nem lett volna semmi gond, de azonnal a turbósításon kezdett el gondolkodni, és nem is egy, hanem rögtön két feltöltő beépítésén, hogy mindkét hengersorra jusson egy. Ennek, no meg az egyedi szívósornak, a Porsche 911 GT3-ból származó befecskendezőknek és a két hatalmas töltőlevegő-hűtőnek köszönhetően a harmadik motor 601 lóerőt ad le, amit egy háromfokozatú TCI Streetfighter verseny automata váltó továbbít a hátsó kerekek felé.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....
2025.02.08
A sorozat történetének első kínai versenyzőjét, Csou Kuan-jüt tartalékpilótának szerződtette a....
2025.02.08
A Datahouse adatai szerint 2024 első kilenc hónapjában 107 ezer 445 új személygépkocsit és....
2025.02.08
Az M0-s autót és a 11-es főút budakalászi turbó körforgalmánál rögzítettek érdekes jeleneteket a....
2025.02.08
Az erdélyi város vezetése első Park & Ride parkolóban a belvárosinál alacsonyabb....
2025.02.08
60 év után újra az abszolút győzelmi trófeáért fog harcolni az Aston Martin Le Mansban. Nem....
2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....