tesztautó

Kipróbáltam az Opel Corsa új GS-line modelljét, ilyen volt nőként vezetni

2020.07.02.

Rögtön az elején szeretném előrebocsátani, hogy aki száraz, technikai adatokra kíváncsi, az most lapozzon tovább. Ez a cikk ugyanis nem arról fog szólni, hogy tételesen végigmegyünk az autó minden szegletén, a motortól kezdve a fényszórón át egészen a nyomatékig. Vagy összehasonlításba bocsátkozunk más járműtípusokkal, levonva a konzekvenciákat, hogy ebben a szegmensben ez a jó autó, míg a másikban az. 

Ezt a terepet meghagyom férfi újságíró kollégáim számára. Ugyanis, ha autóvezetésről vagy vásárlásról van szó, szerintem a két nem teljesen más szempontokat vesz figyelembe. Míg a férfiak általában olyan részleteket vizsgálnak, mint a motor mérete, sebességváltó, futómű, gyorsulás, addig a nők az esztétikát, megfizethetőséget, megbízhatóságot és biztonságot helyezik előtérbe. Az Opel legújabb és legsportosabb „kisautóját” a Corsa GS Line-t vezettem, ami annyira nem is kicsi, 4,06 m hosszú. Nyolc sebességes, automata váltós, 1.2 literes, háromhengeres turbómotorral felszerelt. Végsebessége a hivatalos adatok alapján 200 km/h - ezt nem teszteltem le -, 128 lóerős és 100 km-en 5,6 liter benzint fogyaszt.

Külső-első benyomások

Az életben sokszor mondják azt, hogy ne ítélj a külső alapján. Nyilván, ez a szabály egy autó esetében nem alkalmazható. Nekem például három másodperces is elég volt ahhoz, miután megláttam a meggypiros Opel GS csodát, hogy beleszeressek. Rendkívül dögösen néz ki az autó ugyanis az öt duplaküllős felnivel, a piros-fekete kompozit színével, az elhúzható napfénytetővel és piros csíkozású ülésekkel. Igazi pasizós autó, amit saját bőrömön is megtapasztaltam, amíg vezettem. Először csak a piros lámpánál láttam az elismerő pillantásokat, majd a benzinkútnál hívta fel a férfiak figyelmét magára az autó. A tankoló kolléga még a munkatársát is kihívta az épületből, hogy lássa ezt a nem mindennapi kinézetű autót, amit ráadásul egy nő vezetett, nem kis büszkeséggel.

Belső terek és praktikus részletek

A sportos külső ergonomikus belsőt takar. A sportos kivitelnek köszönhetően az új Corsa ülése a korábbi modellhez képest 2,8 cm-rel alacsonyabban van, ám ez kicsit sem zavaró, sőt. Nagyon tetszett az autóban, hogy az elinduláshoz nem kell a kulcsot bedugni sehova, hanem automatikusan érzékeli azt. Bár az automata váltót szoknom kellett a manuális után, de az külön piros pont, hogy extra biztonsági lépcsőként a rükverchez külön gombot kell benyomni rajta. Így véletlenül sem fordulhat elő az, hogy menet közben esetleg véletlenül odakapsz és rossz sebességbe teszed. A kormány 10 és 14 óránál áramvonalasan kialakított és kellemes fogást tesz lehetővé. A palacktartók mérete az ajtóban megfelelő egy kulacs számára is és mindkét napellenzőben beépített tükör van, ami női szemmel apró, ám nem elhanyagolható tényező. Bár az nettó hülyeség, hogy a nők nem tudnak parkolni és tolatni, a beépített tolatókamera azt gondolom mindkét nem számára hasznos találmány. A műszerfalon ráadásul nemcsak az autó mögötti területet látjuk hangos csipogás kíséretében, hanem lemodellezve, felülnézetből is mutatja tolatás közben az autó helyzetét. Az Opel Corsa GS Line csomagtere nem túl nagy (308 liter), ám két személyre bőröndökkel együtt bőven elegendő és a teret a hátsó ülések lehajtásával tovább tudjuk növelni.

Utazóbloggerként nem tudtam megállni, hogy ne vigyem el az autót egy körre a Dunakanyar egyik legszebb városába, Esztergomba. Utazási tippként, ha ott járunk, az alábbi öt helyet feltétlenül vegyük fel a kirándulós listánkra:

  • Esztergomi Bazilika: a belseje a híres Bakócz-kápolnát rejti, míg a kupola tetejéről csodaszép kilátás nyílik a városra.
  • Mária Valéria híd: az egyik fele Magyarország, a másik fele Szlovákia
  • Szent Tamás: a kálvária domb tetején álló templom lenyűgöző csakúgy, mint a látképet uraló bazilika
  • Özicseli Hadzsi Ibrahim-dzsámi: a 400 éves mecset a török időket idézi
  • Esztergomi vár és fehér-torony: az európai örökség helyszíneként is díjazott épületegyüttesben színház, múzeum és panoptikum is üzemel
  •  

Vezetési élmény

A szeszélyes időjárásnak köszönhetően szinte minden útviszonyon kipróbálhattam a GS Line-t, hogy teljesít. A vizes, dobogókői szerpentines utaktól kezdve az autópályán át egészen a városi dugóig azt kell mondjam, az autó jól teljesített. A feszes futómű a kanyarokban kimondottan jól tartott, míg az araszolófunkciós és távolságtartós tempomat a zsúfoltabb utakon tett jó szolgálatot. Az autó üres járatban nagyon csendes, szinte alig van hangja, ellenben gyorsuláskor kimondottan sportos a futóműhangolása. Alapvetően nem vagyok a sebesség megszállottja, de azt kimondottan élveztem, hogy jól gyorsul az autó és ennek az utastérben is érzékelhető hangja van. A Corsa GS Line egyfajta magabiztosságot és vagányságot is kölcsönzött a vezetésemnek, ami a vezetési élményen túl azt a bizonyos pluszt is jelentette.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....