kínai autók
A márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó, ötajtós Qoros 3-al a 2007-ben alapított kínai gyár fiatalabb vevőket szeretne megszólítani, mint a tavaly óta kapható négyajtóssal. Formailag nincs nagy különbség a kettő között, azt leszámítva, hogy a ferdehátú újdonság eltérő hűtőmaszkot, első lökhárítót és hátsó lámpákat kapott, és, hogy a hátsó túlnyúlása rövidebb 177 mm-rel. Azonban még így is 4438 mm a Qoros 3 hossza – ez nagynak számít a kompaktok között –, és a tengelytávja sem csökkent a szedánhoz képest, ezért hihetőnek tűnik a gyár állítása, hogy az egyik legtágasabb autó lesz a kategóriájában.
Kétféle 1,6-os benzinmotorral indul majd a forgalmazás, a szívó 124, a turbós 154 lóerős. Előbbi 11,6, utóbbi 9,7 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra az autót. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár, felárért hatfokozatú duplakuplungos váltó is rendelhető.
A sajtóanyagból az derül ki, hogy a kínai gyártó a kedvező ár mellett a fejlett elektronikai szolgáltatásokkal is próbál majd vevőket szerezni, a Qoros 3-ban lesz például mobiltelefon dokkoló és nyolc colos érintőképernyő is, amelyet úgy kell majd használni, mint az okostelefonok kijelzőjét. A felhő alapú QorosQloud szolgáltatás a harmadik generációs mobil interneten alapul, és olyan dolgokra lehet használni, mint az online járműátvizsgálás, a navigációs rendszer tudásának kibővítése, vagy a közösségi oldalak használata.
A Qoros 3 szedán nemrég a 2013-as év legbiztonságosabb autójának választotta az EuroNCAP, valószínűleg a ferdehátú is hasonlóan jól szerepel majd a törésteszten.