kínai autóipar
Kínában a hatalmas elektromosautó-szektorban az akkumulátorcsere-rendszerek fokozatos növekedése tapasztalható, ahol az újratöltés problémája néhány perc alatt megoldódik – legalábbis, ha a rendszerbe bekapcsolt márkák autóiról van szó. A lényeg, hogy az autóból egy perc alatt kiemelik a kimerült akkumulátort, és egy ugyanolyan, de 100 százalékra feltöltött akkumulátort tesznek a helyébe.
Néhány napja Zsecsiang tartomány fővárosában, Hangcsouban adták át a – kínálatával Európában is jelen levő – Nio autógyártó immár 800. akkumulátorcserélő központját.
A Nio és az Ikea közötti együttműködés egy újabb állomás a Nio és más nagy kereskedelmi láncok megállapodásainak sorában. Korábban hasonló együttműködésre lépett az autógyártó olyan kiskereskedelmi konglomerátumokkal, mint például a Red Star Macalline, a Metro AG, az Aeon és a Yintai Group.
A 800. csereközponton kívül a Nio ügyfelei immár 637 ultragyors töltőállomásra és 645 normál töltőállomásra számíthatnak Kínában, valamint több mint 460 000 harmadik fél által üzemeltetett töltőoszlopra, amelyekkel szintén megállapodást kötöttek.
A Nio szerint az akkumulátorcsere a legjobb megoldás a töltési problémákra. A csereállomás kis helyigénnyel rendelkezik – három parkolóhelyet fed le – és lehetővé teszi a járművek gyors kiszolgálását. Maga a művelet – az automatizált rendszernek köszönhetően – körülbelül egy percet vesz igénybe. A módszer magas színvonalon elégíti a felhasználói igényeket, és bármilyen időjárási körülmények között kényelmes szolgáltatást nyújt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!