járműértékesítés

A kínai autópiac kezd magára találni, nem tartanak az ukrán háború miatt visszaeséstől

2022.03.08.

Februárban több autót adtak el a világ legnagyobb autópiacán, Kínában, mint tavaly ugyanebben a hónapban – írja az automobilwoche.de

 

Autópálya Kínában: Februárban hónapok óta először adtak el több autót a világ legnagyobb autópiacán. (Fotó: Audi)

Kínában 2021 májusa óta először nőttek az autóeladások februárban. A PCA (China Passenger Car Association) iparági szövetség szerint a végfelhasználóknak eladott járművek száma éves szinten 4,7 százalékkal, csaknem 1,3 millió darabra nőtt. Az elmúlt hónapokban az eladások kétszámjegyű mértékben estek vissza, elsősorban a chip szűk keresztmetszetek okozta szállítási problémák miatt.

Mivel a 2022-es és 2021-es munkaszüneti napokkal együtt járó kínai újév teljes egészében februárra esett, az eladott járművek abszolút száma jóval a megszokott érték alatt van. Például januárban körülbelül 2,1 millió autót adtak el.

A februári eladások – az elmúlt év azonos időszakához képest  - növekedésének fő oka az alternatív hajtásrendszerű autók iránti nagy kereslet volt. 180 százalékkal 272 ezerre emelkedett az elektromos motorral vagy hibrid hajtással eladott járművek száma.

Növekedés az e-autókban

A piacvezető itt a kínai Byd gyártó, amelyben a Berkshire Hathaway befektetési társaságán keresztül Warren Buffet amerikai befektetőnek van részesedése. Ezzel mintegy 87.500 autót szállítottak le februárban. Az amerikai Tesla cég csaknem 57.000 autót gyártott le sanghaji gyárában februárban – ezek közül körülbelül 33.000 autót exportáltak.

Cui Dongshu, a PCA főtitkára szerint a villanymotoros vagy hibridhajtású autók továbbra is nagyon jó növekedési lehetőségeket kínálnak. Az autógyártóknak meg kell ragadniuk ezt a lehetőséget – mondta a februári eladási adatok ismertetésekor. Feltételezi, hogy az ukrajnai háború következményei hosszú távon nem terhelik az amúgy is feszült ellátási láncokat.

A nyersanyagok, például a nikkel meredeken emelkedő ára azonban valószínűleg nyomást gyakorol a gyártók jövedelmezőségére. "De mindent meg kell tennünk a termelési célok elérése érdekében" - mondta, bármennyire is drágulnak az alapanyagok. Az elmúlt napokban az akkumulátorok gyártásához szükséges nikkel ára szárnyra kapott.

A Volkswagen küszködik

Cui azt feltételezi, hogy az áraknak ismét stabilizálódniuk kell az év közepére. Nem Oroszország az egyetlen termelő az ipar számára fontos nyersanyagból. Emellett a nyersanyagok árának emelkedése ösztönöznie kell az akkumulátor-újrahasznosítási üzletágat.

2021-ben a kínai gyártók 20,5 millió járművet adtak el. A chip-ellátási szűk keresztmetszetek ellenére, amelyek különösen az év közepétől éreztették súlyos hatásukat, az eladások valamivel meghaladták az első 2020-as korona-év értékét. 2018 óta az eladások három egymást követő évben estek vissza. Ennek oka az USA-val folytatott kereskedelmi vita következtében csökkent vásárlási kedv, a lejárt kisautó-támogatások és a koronajárvány.

A német gyártól legfontosabb piaca Kína. Fotó: Audi

Kína a világ legnagyobb autópiaca és egyben a legfontosabb országa a német autókonszerneknek, a Volkswagennek (beleértve az Audi és a Porsche leányvállalatait), a Mercedes-Benznek és a BMW-nek. Különösen a Volkswagen márka küzd jelenleg a Népköztársaságban, a Mercedesre pedig az utóbbi időben nagyobb nyomás nehezedik az eladások terén.

A PCA szövetség felmérésében személygépkocsik, terepjárók, kisteherautók és kishaszonjárművek értékesítését méri a végfelhasználók felé. A következő napokban a CAAM (Chinese Association of Automobile Manufacturers) gyártói szövetség februári adatai is várhatók. Ez az autógyártók által a kereskedőknek eladott járművek számát méri.

Itt már az év elején növekedés volt tapasztalható. A személygépkocsik, többcélú kisjárművek és terepjárók gyártóitól a kereskedők felé történő értékesítése januárban 6,7 százalékkal, 2,19 millió darabra nőtt az előző év azonos időszakához képest. Mivel a végfelhasználóknak eladott autók száma csökkent, a kereskedők januárban feltöltötték készleteiket – írja a német honlap.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....