Algéria

A kínai autógyártók észak-afrikai hídfőállást építenek ki Algériában

2024.09.13.

Három kínai autógyár,  a Geely, a Chery és a JAC elindítja modelljeinek gyártását Algériában, hogy megszilárdítsa jelenlétüket Észak-Afrikában.  Ezt Li Csian, Kína algériai nagykövete jelentette be, hozzátéve, hogy a kínai autógyártók megjelenése egyfajta válaszlépés az Algéria által tavaly bevezetett importkorlátozásokra.

Algéria gazdasága több éve hanyatlik, s emiatt az ottani kormány úgy döntött, hogy az autóimport korlátozásával feléleszti a saját autóimportját. Ez viszont arra késztette a kínai autógyártókat, hogy helyben létesítsenek gyáregységeket. A nagykövet nyilatkozatából ítélve a stratégia működőképes.

Ide tartozik, hogy a JAC már eddig is jelen volt az észak-afrikai ország piacán, tehergépkocsikat gyártott együttműködésben az algériai KD vállalattal. A másik két kínai vállalat nem dicsekedhet ilyen múlttal.

A JAC új algériai gyáráról nincsenek részletesebb információk. Ezzel szemben a Chery vezetői már tavaly megszellőztették, hogy üzemet fognak építeni Bordzs-Bu-Areridzs városában, a hasonló nevű algériai tartomány székvárosában.  Az üzem éves gyártási kapacitása 24 ezer autó lesz. De a Chery százezer járműre növelné gyártókapacitásait, hogy Algériából lásson el  autókkal más észak-afrikai országokat.

Ami a Geely algériai terveit illeti, a legnagyobb, magánkézben lévő kínai gyártó kétszázmillió dolláros beruházást tervez. A termelést két év múlva kezdő gyár kezdeti kapacitása éves szinten ötvenezer autó lesz, és a gyártósorról elsőként a Geely GX3 Pro (Geely Vision X3) fog legördülni. Ez egy kis crossover, amelyet 2017-ben mutattak be Kínában.

Algéria szemlátomást amolyan autóipari középhatalommá növi ki magát. Már korábban megvetette a lábát ott a kínai FAW, de jelen van a Renault és a Stellantis is, a Fiat pedig tavaly márciusban nyitotta meg első üzemét. Az algériai autópiac éves összevetésben közel 250 százalékos növekedést produkál, a Fiat pedig szilárdan tartja az első helyét az autóeladásokban.

A hírekből ítélve a kínai autóipar egyfajta észak-afrikai hídfőállást akar kiépíteni Algériában, amely 1962-ig Franciaország birtoka volt, és amelyre jelenleg biztonságpolitikai szemszögből kockázatos országként tekintenek Európában. A kínai autóipar más kontinenseken már kiépített hidfőállásokat, európai „erődítményének” az egyre elszigetelődő Oroszország, az észak-amerikainak pedig Mexikó tekinthető.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.13
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinform jelentése alapján. ..
2025.04.13
Gyerekszállításhoz, bevásárláshoz és mindenre is használható a cargo bicikli, amivel olyan sok....
2025.04.13
Közeleg az április 15-i határidő, az autósok több mint fele már befizette a gépjárműadót, a 3,3....
2025.04.13
A Szolnoki Törvényszéken másodfokon, jogerősen lezárult a Karcagi Járásbíróság elmúlt évtizedének....
2025.04.13
Sokan hívták a rendőrséget, hogy mi történt? – írja a heute.at.   ..
2025.04.12
A McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzését, így a....
2025.04.12
Kétszer is kigyulladt, de már nem égő a közel kétezer lóerős Mjølner. ..
2025.04.12
Kubában megkezdődött az UAZ Patriot terepjárók összeszerelése. ..
2025.04.12
Budapesten három napon át három vonalon teszteli a BKV a Credobus Electronell buszcsalád szóló és....
2025.04.12
A horvát határon tartóztatták fel a lopott BMW XM-mel távozni próbáló sofőrt. ..