villamosítás
Kínában mintegy kétszáz, villamos autót gyártó vállalat működik, és a világ legnépesebb országa egyben a világ legnagyobb elektromosjármű-piacával rendelkezik. Az előrejelzések szerint az új villamoshajtású járművek (EV) értékesítése Kínában azidén eléri a kilencmilliót, míg az új autók teljes piaca várhatóan három százalékkal, 27,6 millióra nő.
A hibrid és elektromos járművek árának zuhanása Kínában az ilyen járművek iránti kereslet növekedéséhez vezetett. A Tesla az év elején árcsökkentésekkel irányította magára a figyelmet, példáját pedig más gyártók követték, s ezzel az elektromos járművek megfizethetőbbé váltak a kínai vásárlók számára. Ez a középkategóriás elektromos járművek gyors terjedését eredményezte. Korábban ezt a piacot a drága luxusautók, valamint az olcsóbb kivitelű járművek uralták.
Autópiaci elemzők szerint a kínai autóeladások három értékszegmensre oszthatók. Az elektromos autók jelenleg mindegyik szegmensben az eladások legalább 15 százalékát teszik ki, a 14 900 és 22 350 dollár közötti árszegmensben pedig több mint 37 százalékos a részesedésük, ráadásul a szakértők az elektromos járművek iránti kereslet gyors növekedésével számolnak az idén ebben az árkategóriában.
Kína a többi országhoz képest jelentős előnyre tett szert az elektromos járművek piacán, ami a kínai akkumulátorgyártók dominanciájának tudható be. A kínai akkumulátorgyártók a globális piac 70 százalékát uralják. Ez előnyhöz juttatja a helyi járműgyártókat a versenytársakkal szemben.
Emellett Kína továbbra is erőteljesen fejleszti az elektromos járműipart, előrejelzések szerint az értékesítés ebben a kategóriában tovább fog növekedni. A középáras elektromos járművek iránti erős kereslet pedig új távlatokat nyit a helyi autógyártók előtt.
Alig hét év leforgása alatt, 2016 óta több mint 50 új autógyár jelent meg Kínában, így a kínai fogyasztók 99 különböző márka közül választhatnak. A kínai autóipar nagy és nagyon fiatal, az autók csaknem hatvan százaléka tízévesnél fiatalabb.
Kína a világ legnagyobb személygépkocsi-piaca. Tavalya globális autóeladások közel 32 százalékát adta, ami megegyezett az Egyesült Államok, India, Japán és Németország együttes autóértékesítésével.