kínai autógyártás

Kína megelőzte Japánt, és a legnagyobb autóexportőr lett a világon az orosz piacnak köszönhetően

2023.07.05.

Japánt megelőzve a világ legnagyobb autóexportőrévé vált Kína az idei év első negyedévében, és ezt javarészt annak köszönheti, hogy a nyugati szankciók sújtotta Oroszországban megnőtt a kereslet az elektromos autók iránt.

Japán annak ellenére vesztette el elsőbbségét, hogy autóexportja hat százalékkal nőtt  a tavalyi év azonos időszakához képest. A kínai autógyártók azonban az idén január-márciusban 59 százalékkal több járművet szállítottak külföldre, mint a tavalyi év első három hónapjában - írta a Nikkei Asia hírügynökség.

 A Kínai Autógyártók Szövetségének jelentése szerint január és március között 1,07 millió járművet sikerült külföldön értékesíteniük. Ugyanebben az időszakban Japán 950 ezer járművet adott el a világpiacon.

A kínai export növekedéshez elsősorban az járult hozzá, hogy a kínai autógyártók tudtak autókat értékesíteni Oroszországban, ahonnan a tavalyi év elején, Oroszország ukrajnai inváziója után kivonultak a nagy nyugati autógyártók. A japán autógyártók azonban csatlakoztak az USA-hoz kötődő országok vállalataihoz, amelyek kivonultak az orosz piacról. Mivel a kínai vállalatok nem követték példájukat, így az orosz piacra irányuló exportjuk az év elején megháromszorozódott, és elérte a 140 ezer darabot.

A kínai elektromos járművek exportja globálisan az év első negyedévében csaknem megduplázódott, és elérte a 380 ezer darabot. Ennek eredményeként a teljes kínai autóexport közel negyven százalékát tették ki.

Míg a kínai politika arra ösztönözte az autóipart, hogy jelentős forrásokat fektessen be az elektromos járművek gyártásába és fejlesztésébe, a japán autógyártók lassabban beruháztak ebbe a szegmensbe, és emiatt csökkent a részesedésük a délkelet-ázsiai járműpiacon.

Kína két legnagyobb exportpiaca Belgium és Ausztrália volt, a harmadik legnagyobb pedig Thaiföld. A japán autógyártók hagyományosan uralták Délkelet-Ázsiát, de a kínai elektromos autók megjelenése ezen a piacon húzóerőként hathat a villamosítás útjára lépett japán vállalatokra.

A kínai autóipar intenzív terjeszkedésének jó példája az a bejelentés, hogy 2023 őszén indul a kínai BYD autók sorozatgyártása Üzbegisztánban. A részletekről a projekt megvalósításáért felelős UzAuto Motors autógyár adott hírt.  Az összeszerelő üzem neve BYD Uzbegistan lesz. Ez lesz az első közös vállalat, amelyet egy kínai autógyártó a határain kívül létesít. 

 Az összeszerelő üzem 10,6 hektáron létesül Dzsizak megyében a Dzsizak Auto gyártókapacitásaira építve.  At üzemben indulásakor várhatóan évi 50 ezer autót fognak gyártani BYD márkanév alatt. Ebbe beletartoznak a Chazor és Song Plus hibrid egységekkel ellátott külföldi autók is.

Ehhez tartozik, hogy az alig húsz éve alapított autóipari óriás, a BYD Auto tavaly júniusban – megelőzve a Teslát - a világ legnagyobb, elektromos autókat gyártó vállalata lett.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....
2025.01.14
Igen bátor és ambiciózus jóslatba bocsátkozott a Nio kínai autógyár vezetője, szerinte sok márka....
2025.01.14
Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba....
2025.01.14
Az autósok mezőnyében a katari Nasszer al-Attijah nyerte a keddi kilencedik szakaszt az autósoknál....
2025.01.14
Az elektromos mobilitás folyamatos térnyerésével a nagyfeszültségű akkumulátorok....
2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....