Dakar
Még a Dakar kezdete előtt, a gépátvételes fotókon felfedeztem, hogy valami számomra beazonosíthatatlan ex-szocialista autók állnak a háttérben. Először azt hittem, hogy vannak akkora arcok a szaudiak, hogy Volgákat állítanak be kisegítő autóknak, de tévedtem. Ez a három furcsaság ugyanis versenyezni érkezett a 2020-as Dakar Rallyra, és Hongqi CA72 névre hallgatnak. Kisebb kutatás után kiderült, hogy Kína legdrágább és legkülönlegesebb autóiról van szó, amik külön az állami vezetőknek készültek 1972-ben.
Persze luxus limuzinokkal mégsem indulhattak el az arab dűnékre, ezért a T1.1-es szabályrendszerne megfelelő összkerékhajtást dobtak alá, a futómű sokak szerint a korábbi gyári BMW-k alól való, míg a motorterükben Chevrolet V8 dolgozik, a jól bevált recept szerint. A kaszni is jóval rövidebb lett, és ahol csak lehet légbeömlők tarkítják. Mostanra bevett szokásnak látszik, hogy hátra, jóval védettebb helyre vezetik a motor hűtését a por miatt, csakúgy, mint a driftben a gumifüst miatt. Maguk a pilóták sem kevésbé érdekesek. Aidon Li például egy 42 éves mezőgazdasági vállalkozó, aki pályán kezdett, majd autokrosszozni kezdett (ki gondolta volna, hogy Kínában is űzik). Yuqiao Zhao egy 53 éves üzletember, akinek különösen fontos volt, hogy végigérjen a Dakaron, hiszen éppen a születésnapján volt a céldobogó.