Kína

Kína 2022-re feloldja a külföldi autógyártók tulajdonszerzésének korlátozását

2018.04.18.

Kína öt éven belül, 2022-re feloldja a külföldi autógyártók tulajdonszerzését korlátozó előírásokat - a hajó- és repülőgépgyártási ágazatban már az idén szabad lesz a pálya.

Kína központi gazdaságtervező szervezete, a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) a honlapján kedden közzétett közleményben tudatta, hogy 2018-ban eltörlik a külföldi tulajdoni hányadot legfeljebb 50 százalékban engedélyező szabályt az elektromos és hibrid autókat (new energy vehicles, NEV) gyártó vegyes vállalatok esetében. Ez kedvező lehet az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla számára, amely Sanghajban akar létrehozni egy teljes egészében saját tulajdonú üzemet.

A teherjárművek esetében 2020-ra, a személyautók esetében pedig 2022-re szüntetik meg a külföldi vállalatokat sújtó előírásokat. Nemcsak az 50 százalékos szabályt törlik el fokozatosan, hanem 2022-től azt is engedélyezik, hogy az autógyártásban érdekelt külföldi befektetők kettőnél több vegyesvállalatban is tulajdonosok lehessenek. A kínai hatóságok még az idén feloldják a külföldieket sújtó tulajdonosi korlátozást a hajó- és repülőgépgyártási ágazatban is.

Az Egyesült Államok és az Európai Unió hosszú ideje panaszkodik arra, hogy autógyáraik nem szerezhettek 50 százaléknál nagyobb tulajdoni hányadot Kínában működő vállalatokban. Ez a szabály arra kényszerítette a külföldi autógyártókat, hogy vegyes vállalatokat hozzanak létre túlnyomórészt állami tulajdonú kínai cégekkel, és megosszák az általuk kifejlesztett technológiákat a potenciális versenytárs kínai partnereikkel. Hszi Csin-ping kínai elnök egy héttel ezelőtt a Boao Fórum Ázsiáért (BFA) elnevezésű nemzetközi konferencián azt ígérte, hogy szélesebbre tárják a kínai gazdaság kapuit a külföldi tőke előtt, egyebek között az autó-, a hajó- és a repülőgépgyártó ágazatban.

A kínai államfő azt is megígérte, hogy már az idei évtől jelentősen csökkentik az importált autókra kivetett vámokat. Kína a világ legnagyobb autópiaca, tavaly 28,9 millió új járművet értékesítettek az ázsiai országban. A külföldi gyártók részesedése a kínai autópiacon az őket hátrányosan érintő szabályok dacára az idei első negyedévben 55 százalékra rúgott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.14
Két autó összeütközött a 4-es főúton pénteken Ceglédnél, a balesetben egy ember meghalt, többen....
2025.03.14
Talán sokan nem tudják, de a Peugeot fiatal mérnökeinek csapata több mint egy évszázaddal ezelőtt....
2025.03.14
Öt évvel szerződést hosszabbított Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója. ..
2025.03.14
Kilencven évvel ezelőtt az 1935-ös Opel Type Olympia megalapozta a modern, hatékonyabb és olcsóbb....
2025.03.14
Elkészült a történelmi BMW-modellek áttekintő weboldala.   ..
2025.03.14
Az első szabadedzésen Lando Norris, a konstruktőri világbajnoki címvédő McLaren brit versenyzője, a....
2025.03.14
„Fogadja meg tanácsainkat, hogy biztonságosan teljenek a motoron eltöltött hónapok!” - olvasható a....
2025.03.14
Algériában restaurálták a „sivatagi óriásként” ismert Berliet T100-at, amely egykoron a világ....
2025.03.13
A HangZóna mai vendége Vágvölgyi Zoltán, a Salgótarjáni Civilekért Közhasznú Alapítvány közlekedési....
2025.03.13
A Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózattal együttműködve ....