abroncsgyártás

Kigördült a 35 milliomodik gumiabroncs a Bridgestone tatabányai gyárából

2021.06.22.

Az üzemben eddig legyártott abroncsokból az összes magyar sofőr kétszer tudna gumit cseréltetni, sőt még mindig maradna plusz egy teljes szett minden budapesti autósra. A KSH adatai alapján erre lenne elég a 35 millió gumiabroncs. A Bridgestone Tatabánya megalapítása óta folyamatosan növeli kapacitását: mostanra képes akár évi 6,5 millió abroncsot kigördíteni az ipari parkból.

A tatabányai gyárban, mely az Bridgestone EMIA csoport egyik legmodernebb létesítménye, elsősorban prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó- és terepjáró-abroncsok készülnek 230 féle méretben. Az üzem a legújabb fejlesztéseket használva évről-évre növelte hatékonyságát. Először 2017-ben bővítették ki 85 milliárd forintos beruházással, ezzel megkétszerezték az alapterületet – így az addig évi 1,8 millióról akkor 3,6 millió abroncsra növelték a gyártókapacitást.

Majd 2019-ben egy újabb beruházás következtében a teljes gyártás átalakult: a hazai üzem ekkorra több mint 60 százalékban használt már digitalizált megoldásokat. A mesterséges intelligencia alapú EXAMATION például minden abroncsról adatot gyűjt, tárol és elemez, ezáltal többek között kiemelkedően egyenletes minőséget biztosít.

„Az úgynevezett Bird X technológia is fontos szerepet játszik gyárunk működésében, hiszen a hagyományos és az érintésmentes technológia együttesen biztosítja számunkra a rugalmasságot a piaci igények kiszolgálásához”- mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.

Az Audi, BMW, Mercedes és Volkswagen gyári beszállítójaként is ismert Bridgestone Tatabánya a digitális átállás során nagy hangsúlyt fektetett arra is, hogy az eszközpark mellett a kollégák is naprakészek legyenek, ezért informatikai képzésekkel támogatják a termelésben dolgozó munkatársakat. Az általuk használt „okos alapanyag” technológia segítségével a gyár szakemberei akár online is követhetik, illetve irányíthatják az előkészített alapanyagok és félkész termékek útját a gyáron belül.

A fejlesztések ezután sem állnak le: „Our Way to Serve” kötelezettségvállalásának keretében a Bridgestone folyamatosan keresi azokat a megoldásokat, amelyekkel tovább csökkentheti tevékenységeinek környezeti hatásait, illetve javíthatja a folyamatok energiahatékonyságát. Cél, hogy 2030-ra széndioxid-kibocsátását a felére csökkentse, 2050-re pedig teljes anyagfelhasználását fenntartható forrásból fedezze. A vállalat valamennyi európai gumiabroncs-gyára kizárólag zöld villamos energiából táplálkozik, a tatabányai egység pedig már 2020 márciusa óta megújuló energiaforrásokból fedezi villamos energia szükségletének 100 százalékát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....
2025.02.11
A Készenléti Rendőrség Regionális Bevetési Igazgatóság Debreceni Osztályának járőrei szúrták ki azt....
2025.02.11
Forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren február 20-tól, amikor....
2025.02.11
Hamarosan még több Bosch-fejlesztés válik elérhetővé az amerikai piacon. Ezeket a Mobility....
2025.02.11
Hanem a ázsiaiak is, ahol hatalmas kultúrája van az egyterűek és személy- vagy csomagszállító....
2025.02.11
Újra indul a rali Európa-bajnokságon (ERC) a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős, amely új....
2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....