innováció

Kézmozdulatokkal irányítható kijelzőt fejleszt a Continental

2017.06.15.

A sofőrök és az autóik közötti non-verbális kommunikáció javításának érdekében a Continental kézmozdulatot felismerő rendszert fejlesztett ki az autóvezetők részére. 

A gesztus-interakció és az érintő kijelző kombinálásának köszönhetően a sofőrök konkrét, meghatározott jeleket rajzolhatnak a beviteli képernyőre, így számos funkciót és szolgáltatást érhetnek el az eddigieknél jóval gyorsabban. „A rezgő visszajelzés módszerét alkalmazva a mozdulatok és a rendszervezérlés lehetővé teszi, hogy a sofőr sokkal hamarabb férjen hozzá a funkciókhoz, mint hagyományos gombok és kapcsolók által. A két elem kombinációjával jelentősen csökkenthető a sofőr figyelmének elterelődése a szimpla érintőképernyős módszerhez képest” - magyarázta Dr. Heinz Abel, a Continental „Ember-Gép-Felület” üzletágának vezetője.

A sofőrök könnyedén hozzáférhetnek az új funkciókhoz, ha két ujjal megérintik a kijelzőt. Nincs további tennivalójuk, például a szöveg kézzel való begépelése nem szükséges. A gesztus-érintőmód aktiválása után, ha például két ujjal szív alakot rajzol a vezető a kijelzőre, automatikusan hívja a kedvencként beállított telefonszámot vagy egy háztető-jellel üzenhet a navigációs rendszernek, hogy irányítsa haza. Egy kör alak rajzolásával akár bekapcsolható az otthoni légkondicionáló rendszer már a hazafelé úton.

„Ahhoz, hogy ezek a koncepciók megfelelően működjenek, fontos hogy a mozdulatok ösztönösek legyenek, és ne kelljen külön megtanulni őket. Ugyanakkor az is elengedhetetlen, hogy megrajzolásuk ne vonja el a figyelmet a vezetés feladatáról, a formák könnyen megjegyezhetőek legyenek. A Continental által készített tanulmányok is igazolták mindezt” – tette hozzá Dr. Heinz Abel.

 A Continental által végzett kutatás többek között azt is kimutatta, hogy a két ujjal rajzolt alakzatok akár harmadával lecsökkenthetik a kívánt funkció vagy szolgáltatás elérésének idejét. Emellett a két ujj használata 25 százalékkal csökkentette a működtetéshez szükséges szellemi munkát az egyujjas érintéshez képest.

A kétujjas mozdulatok a beviteli képernyő érintő kijelzős felületének bármelyik részére rajzolhatóak, így a sofőröknek szinte nem is kell levenniük a szemüket az útról; ez biztosítja az intuitív és felhasználóbarát működtetést. Ugyanakkor ez a koncepció kiterjeszti a hagyományos ember és gép közötti párbeszédet azzal, hogy lehetőség van kedvenc opciók létrehozására, amelyeket az első menüszintről közvetlenül elérhetünk. „Az érintési kézjelek lefedik a sofőrök és az autók közötti kommunikációban leggyakrabban használt funkciókat, miközben ezzel az új megközelítéssel a rendszer használata még szórakoztatóbbá válik” – mondta el Dr. Heinz Abel, összefoglalva az új megoldás előnyeit.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.28
Az autókban számos olyan apró funkció rejlik, amelyek a kényelmet és a biztonságot szolgálják,....
2025.12.28
A CUPRA újra a határokat feszegeti a nagy teljesítményű design világában: visszatér a legendás,....
2025.12.28
Elkezdődött a visszaszámlálás, hamarosan az utakon a Volkswagen ID. Polo! - írja Facebook-oldalán a....
2025.12.28
Szombat este Leondingban (Linz-járás) a B1-es autóúton egy gyorshajtót kaptak el, aki majdnem 100....
2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....