e-mobilitás

Kevesebb mint 2,5 másodperc alatt gyorsul százra a Lexus LFA elektromos utóda

2022.02.28.

A Toyota prémiummárkája újabb részleteket árult el az évtized második felében érkező villámgyors szupersportautóról.

Az elektromos Lexus kupét először tavaly decemberben láthatta a világ, amikor Tojoda Akió, a Toyota elnöke egyszerre leplezett le 15 tisztán elektromos hajtású tanulmányautó-tanulmányt a már szériaérett bZ4X szabadidő-autó társaságában. Nemrég azonban a Lexus újabb képeket és információkat tett közzé a nem mindennapi képességekkel rendelkező LFA-utódról, a négyajtós sportszedánról és a nagyméretű szabadidő-autóról.

A Lexus Electrified stratégia részének tekinthető elektromos modelloffenzíva már előrevetíti azt a nem túl távoli jövőt, amikor a Lexus kivezeti a belső égésű motorral szerelt típusait, és kizárólag elektromos hajtású autókat kínál majd minden szegmensben. A cég azt ígéri, 2030-tól kezdve Európában, Kínában és Észak-Amerikában már megvalósul ez a cél, a világ többi részén pedig 5 évvel később jön majd el a teljes technológiaváltás ideje.

Tojoda Akió a decemberi sajtótájékoztatón elmondta, hogy az új akkumulátoros elektromos sportautó örökölni fogja azt az egyedi vezetési jelleget, vagyis a „teljesítmény titkos szószát”, amit az LFA fejlesztése során sajátított el a Lexus. Később az új BEV Sport megalkotása közben szerzett tapasztalatokat más jövőbeli elektromos modelleknél is hasznosítani fogják, mivel már most bejelentette a Lexus, hogy az évtized végéig az elektromos átállás mellett a másik fő célja egy dinamikusabb, vezethetőségre nagyobb hangsúlyt fektető modellportfolió kialakítása.

„A Lexusok által nyújtott egyedi vezetési jellemzők soha véget nem érő keresése a következő szakaszba lép az akkumulátoros villany sportautó fejlesztésével" - mondta Szato Kodzsi, a Lexus nemzetközi elnöke és márkaigazgatója. „Ez egy olyan modell lesz, amely a márka jövőjét szimbolizálja"- tette hozzá.

Az elektromos sportautó alig hasonlít a jelenleg forgalmazott Lexus modellekre, dizájnkoncepciója inkább a Toyota GR Suprára emlékeztet. Annak ellenére, hogy nincs hagyományos motorja, klasszikus sportautó-arányok jellemzik, ami azt jelenti, hogy a motorháztetőt a lehető legjobban elnyújtották, a kabint pedig a középvonalnál hátrébb, közvetlenül a hátsó tengely elé tették. Ez az elrendezés nem csak a súlyelosztás miatt előnyös, hanem azért is, mert így a vezető jobban érzi, hogy mennyi tapadása van a hátsó kerekeknek.

Tökéletesen rímel az orr-részre a farkialakítás, amelynek leglátványosabb részei a legyező-szerűen kinyíló, lemezekből álló LED-es hátsó lámpák. Hatalmas légbeömlők, alacsony profilú gumiabroncsok, feketére fújt tető és tekintélyes diffúzor teszi teljessé a csomagot, amely remélhetőleg már nem sokat változik a sorozatgyártásig.

Hivatalosan is bejelentette a Lexus, hogy 2,5 másodpercnél rövidebb időt céloz meg a 0-100 km/órára történő gyorsulásnál, és azt is elárulták, hogy országúti tempóban egy feltöltéssel több mint 700 km-t tud majd megtenni a sportkocsi a nagyteljesítményű szilárdtest-akkumulátorának köszönhetően.

A Lexus anyavállalata, a Toyota nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy az évtized közepétől tervezi a szilárdtest akkumulátorok sorozatgyártású elektromos járművekbe való beépítését; a várhatóan drága és kis sorozatban készülő sportautó ideális jelöltnek tűnik arra, hogy az elsők között részesüljön majd az új technológiából. De a szilárdtest-akkumulátorok már korábban is meg fognak jelenni a szériagyártású Toyotákban és Lexusokban, de először csak a hibrid modellekben. Ez lehetőséget ad a japán gyártónak arra, hogy megfelelően tesztelje és kiértékelje az új akkumulátorok teljesítményét és megbízhatóságát, mielőtt azok a tisztán elektromos autókba is bekerülnének.

Az első, kezdetektől elektromosnak tervezett Lexus villanyautó, a pár héten belül bemutatkozó RZ crossover azonban még hagyományos lítium-ion akkumulátorral rendelkezik, akárcsak testvérmodellje, a Toyota bZ4X.

Fotó: Lexus

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....
2025.12.23
Míg 2005-ben a targoncavezetőn múlott minden egy raktárban, 2025-ben már mesterséges intelligenciát....
2025.12.23
Rosta Gergely, az Opel magyarországi igazgatója ünnepélyes keretek között adta át az ötszázadik....
2025.12.23
A leállósávban állt meg a rendőr és a tűzoltó, amikor letarolta őket a kisbusz. ..
2025.12.23
A Škoda Auto az év eleje óta már 100 000 darab tisztán elektromos Elroq kompakt SUV-ját gyártotta....