USA
Chevrolet Bolt EV: Ezt a járművet is vissza kellett hívni. (Fotó: Chevrolet)
Stefan Bratzel iparági szakértő szerint 2011 és 2020 között csak az Egyesült Államokban 331 millió járművet hívtak vissza a műhelyekbe az autók biztonsági hiányosságai miatt – „azaz több mint kétszer annyit, mint amennyit új járműre eladtak. 2020-ban és 2021 első felében csaknem 49 millió visszahívás „nem mutat trendfordulót, de erősíti a negatív tendenciát” – írta hétfő este publikált tanulmányában.
A termékek visszahívásának kockázata jelentősen megnövekedett a platformok és a közös alkatrészek miatt minden márkában és modellben, valamint a globális termelési hálózatokban. "Ennek eredményeképpen egy modulban lévő, későn felfedezett hiba milliónyi járművisszahíváshoz vezethet" - magyarázta Bratzel.
A minőségi problémák növekedésének oka az autók növekvő műszaki összetettsége, a kiélezett verseny miatti rövidebb fejlesztési idő és a magas költségkényszer is. "Összességében már előre látható, hogy az akkumulátorrendszerrel és a szoftverekkel kapcsolatos problémák jelentősen megnövekednek" - figyelmeztetett Bratzel.
Az amerikai piac jelentős mutatója
A Center of Automotive Management (CAM) 2005 óta minden évben elemzi a nagy autógyártó cégek visszahívásait az USA példáján. A tanulmány szerint az Egyesült Államok piaca jelentős mutatója az autógyártó cégek termékminőségének, mérete, a szigorú biztonsági irányelvek és a jogi lépések magas kockázata miatt.
2021 első felében a General Motors, a Ford és a Daimler különösen érintett volt, összesen 9 millió visszahívással. A fő ok a légzsák problémák voltak. Augusztus végén a GM visszahívta az összes Chevrolet Bolt elektromos autót az akkumulátorok kigyulladásának veszélye miatt, és 1 milliárd dollárra tette a költségeket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!