Forma-1 Kínai Nagydíj

Kétnapos nagydíjként lehet esély a novemberi F1-es kínai futamra

2020.02.16.

Sajtóértesülés szerint fölvetődött, hogy kétnapos hétvégeként szorítsanak helyet az áprilisban elmaradó Kínai Nagydíjnak a versenynaptár utolsó felében - írja az m4sport.hu.

A héten hivatalossá vált, hogy a Forma–1 nem rendezi meg április 19-én a Kínai Nagydíját az országban kialakult koronavírus-helyzet miatt. A szervezők véglegesen még nem törölték a versenyt, csak bizonytalan időpontra elhalasztották azt. Ross Brawn sportigazgató jelezte, a közeljövőben újabb találkozón vitatják meg az FIA-val és a tíz csapattal, milyen alternatív lehetőségek kínálkoznak a nagydíj későbbi megtartására.



Racefans korábban azt írta, négy forgatókönyv merült föl lehetőségként: a verseny nyári szünetre ütemezése, az oroszországi és japán hétvégék közé helyezése, amely viszont négy egymást követő nagydíjat jelentene, az Abu-Dzabi elé helyezése a szezonzáró eltolásával, valamint egy év végi brazil, kínai, abu-dzabi triplahétvége megtartása. Munkatársuk, Dieter Rencken pénteken újabb információról adott hírt ennek kapcsán. Tudomása szerint a figyelem középpontjába most a legutóbbi forgatókönyv került, azaz a Kínai Nagydíj Interlagos és Abu-Dzabi közé rakása. Új dátumként tehát november 22-ét nézték ki a sanghaji verseny számára.





Tekintve, hogy a három pálya eltérő kontinenseken és időzónákban van, logisztikai szempontból extrém kihívás lenne az F1-es karaván szempontjából három hét alatt végigzarándokolni e helyszíneket, ám ezt könnyítendő az újságíró szerint most fölvetődött, hogy a kínai hétvégét háromról kétnaposra rövidítsék le, így nyerve pár napot a résztvevőknek az utazáshoz.

Az elgondolás állítólag az, hogy Sanghaj az első két szabadedzést szombaton tartsa meg, az időmérő edzést és a versenyt pedig a tavalyi tájfun sújtotta Szuzukához hasonlóan vasárnap délelőtt, illetve délután. A harmadik szabadedzést eközben ejtenék a programból.



Mindez akár a főpróbája is lehetne a 2021-től bevezetni tervezett új menetrendnek. Tudniillik az F1 jövőre a nagydíjhétvégék lerövidítésével teremtene lehetőséget a még több versenynek: a teljes csütörtöki gépátvételi és sajtónapot ejtené, annak programját a péntek délelőttbe sűrítené bele, a két szabadedzést aznap délután tartaná meg, a szombat az időmérő, a vasárnap a verseny napja maradna.



Mindez egyelőre nem több találgatásnál és puhatolózásnál. A program bárminemű módosításához a tíz csapat egyhangú igen szavazatára lesz szükség, emellett számos logisztikai és egyéb problémát is orvosolni kellene. Amíg ezek terén nincs előrelépés, a legvalószínűbb továbbra is a kínai látogatás végső törlése.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.29
Idén 125 éve, hogy megalakult az első, törvényszékileg bejegyzett hazai autós egylet, a Magyar....
2025.04.29
A fix tetős 296 Speciale és a lehúzható keménytetős Speciale A 20 százalékkal több leszorítóerőt....
2025.04.29
A göteborgi Chalmers Műszaki Egyetem új tanulmánya szerint az e-rollerekkel kapcsolatos balesetek....
2025.04.29
Csaknem 1,3 milliárd forintos fejlesztési programot jelentett be a kazincbarcikai székhelyű....
2025.04.29
Nézze meg a videót! ..
2025.04.29
A német gyártó negyedéves működési profitjának jelentős csökkenéséről számolt be kedden a gyengén....
2025.04.29
Újabb márkával bővült a túraautós világsorozat.   ..
2025.04.29
Az ADAC 2025 tavaszán ismét tíz német nagyvárosban indítja el e-bike-os sárga angyalokat, hogy a....
2025.04.29
A Mioveniben található gyárban összeszerelt nyolcmilliomodik autó egy Indigo Blue színű Bigster....
2025.04.29
A francia SUV második nemzedéke 2025 második felétől kapható a legnagyobb európai piacokon,....