amerikai autók
Az amerikai Trion SuperCars új információkat és képeket tett közzé készülő újdonságáról, az európai hipersportkocsik (Ferrari LaFerrari, Porsche 918, McLaren P1, Koenigsegg One:1, Bugatti Veyron) vetélytársának szánt Nemezisről. Terveik szerint 2016 januárjában kezdődne a kocsi gyártása, de az első prototípusokat már 2015 februárjában elkészítik. A Nemezis az újabb vetélytársakhoz hasonlóan szénszálas önhordó vázra épül, és a külső karosszériaelemei is könnyű anyagokból készülnek majd. Futóműve az együléses versenyautókéhoz hasonlóan nyomórudas rendszerű lesz, és a sebesség függvényében mozgó aktív aerodinamikai elemek sem hiányoznak majd.
Az igazi nagy durranás a Nemezis középre beépített motorja: a 9 literes, dupla turbós V8-as erőforrása a tervek szerint 2000 lóerőt ad majd le, a gigantikus erőt egy nyolcfokozatú szekvenciális váltó továbbítaná a kerekek felé. Nem feledkeztek el a megállásról sem, a megfelelő lassulásról elöl hat, hátul négydugattyús karbon-kerámia fékek gondoskodhatnak.
Meglepő, de a 2,8 másodperces 0-100-ig tartó gyorsulás elmarad a Veyronétól 0,3 másodperccel, pedig az amerikai kocsi is négykerék-meghajtású. Viszont azt ígérik, hogy akár 450 km/h-val is tud majd menni a Nemezis, ami a teljesítményhez hasonlóan új rekordot jelentene a szériagyártású autók között.
Az üzemmód-választó kapcsolót a beszédes nevű „Predator” módba kell majd állítani, ha a kocsit a tudásának megfelelő módon akarják vezetni. Ez az állás spontánabb gázreakciókat, feszesebb futóművet, hangosabb kipufogót és magasabb leszabályozási fordulatszámot jelent, de valószínűleg enélkül sem lesz nehéz áthágni a közúti sebességhatárokat. Teljesen digitális a konfigurálható TFT műszerfal, a belső teret internet eléréssel is ellátják.
A Trion SuperCars 50 példány legyártását tervezi a Nemezisből, a vételár várhatóan meghaladja majd a 786 ezer eurót, ami bő 240 millió forintnak felel meg.