Volvo
A Volvo az új kompakt modellcsaládjából adott ízelítőt a 40.1 és a 40.2 tanulmányok bemutatásával. Előbbi XC40 néven már jövőre gyártásba kerül Belgiumban, de valószínűleg a másik tanulmány által megelőlegezett következő V40-esre sem kell majd sokkal többet várni.
Mindkét kocsi a Volvo vadonatúj, kis és kompakt modellek számára fejlesztett CMA platformra épül, amelyet eleve úgy terveztek közösen a tulajdonos Geely-vel, hogy elektromos és hibrid hajtásláncokat is be tudjanak fogadni a hagyományos benzines és dízel változatok mellett.
A 40.2 tanulmányból lesz az XC40, amit többek között az új, szintén első-vagy összkerékhajtású BMW X1 vetélytársának szánnak. Ebben a SUV tanulmányban egy Twin Engine konnektoros hibrid hajtáslánc kapott helyet, melyben a turbós benzinmotor háromhengeres és 1,5 literes, a villanymotor pedig a duplakuplungos váltóba van integrálva. A rendszer összteljesítménye 250 lóerő, a tisztán elektromos hatótáv 50 kilométer.
A 40.1 tanulmány az alacsonyabb, normál építésű következő generációs V40-est vetíti előre, amely az Audi A3-asnak, a BMW 1-esnek és a Mercedes A-osztálynak jelent majd konkurenciát. Ebben a tanulmányautóban tisztán elektromos hajtáslánc dolgozik, amiről csak annyit árultak el, hogy a hatótávja eléri a 350 kilométert.
Az új kompakt modellekkel a Volvo el akarja érni, hogy a jelenlegi 500 ezerről évi 800 ezerre növelje az eladásait világszerte.