Scout

Két ígéretes modellel tér vissza a Scout márka

2024.11.10.

No, nem itt, hanem az Egyesült Államokban. Pedig az egykori amerikai terepjáró és SUV gyártó már teljesen a Volkswagen-csoport kezében van.

Nem csoda, ha mi felénk kevésbé cseng ismerősen az International Harvester autómárka neve. Jómagam is csak a Forza Horizon játékokból ismerem korai SUV modelljüket, a Scoutot, amit nyilván csak az Egyesült Államokban értékesítettek 1961-től 1980-ig. Tévedés azt gondolni, hogy ez a kis ember Ford Broncoja volt, ugyanis épp a Bronco érkezett később: az első Bronco csak 1965-ben gördült le a futószalagról. Szóval a márka mostani feltámadása során született modellek sem a Broncora hasonlítanak – inkább a Bronco hasonlít rájuk.

Viccet félre téve, az International Harvester márka már nem létezik, úgyhogy miután felvásárolta őket a Volkswagen-csoport, elkezdtek dolgozni a visszatérésen, Scout néven. Mintegy 44 évvel az utolsó Scout legördülése után, most bemutatták az első két újkori modelljük gyártás közeli koncepcióját. Az egyik egy Bronco, Wrangler és Defender versenytársnak szánt SUV Traveler néven, míg a másik egy Rivian, Tesla ellen induló pickup. Alapvetően mindkettő tisztán elektromos, ám kínálnak majd hozzájuk hatótávnövelőt is. A két modell stílusa hasonló, igazából egymás rövidített vagy hosszított változatai.

Annak ellenére, hogy a VW-Csoport termékei, nem MEB vagy PPEF padlólemezre épülnek. Az akkumulátort és az elektronikát a Magma szállítja majd. Egyelőre nem sokat tudni a teljesítményükről vagy éppen az akkumulátor kapacitásukról, csak annyit, hogy 1355 Nm nyomatékkal gazdálkodik majd a két villanymotor, és 3,5 másodperces gyorsulást ígérnek nekik. Míg az elektromos változatnak 563 km hatótávot prognosztizálnak, addig a hatótáv növelős (EREV) változatnak már 805 km-t ígérnek, illetve a biztonság érzését, hogy sehol sem maradnak ott a felhasználók, ahol nincs villanyautó töltő. A létraalváz alkalmazása is meglehetősen idejét múlt, cserébe nagy vontatási és teherbírási kapacitást ígérnek.

Felismerhetőek a 60-as évek dobozos, amerikai, retro formai jegyei, a vékony fényszóróknak és az enyhén puhított vonalaknak köszönhetően mégis modern az összkép. Odabent szintén a retro és a természetes színek dominálnak a masszív hatású kabinban, ugyanakkor két hatalmas kijelző is kerül majd a műszerfalra. Nem csak a hatótávnövelővel, de a temérdek fizikai gombbal is reagálnak a modern kor elvárásaira. 2027-ben kezdődhet meg a két modell gyártása, amiknek jelen állás szerint 50 és 51 ezer dolláros árat prognosztizálnak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.11.14
A magyaroknak még drágább lesz a gyenge forint-euró árfolyam miatt.   ..
2024.11.13
A Kaposvári Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya vasúti közlekedés biztonsága elleni....
2024.11.13
A gaz kis csábító takargat valamit a múltjából. ..
2024.11.13
Emelt futóművű, terephasználatra felkészített crossover-koncepcióként a Toyota RAV-X önmagában is....
2024.11.13
Vészhelyzeti terv az ágazat megmentésére. ..
2024.11.13
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex....
2024.11.13
Egy teljesen új Urus-ra 2026-ig, míg egy Revueltóra 2027-ig kell várniuk a vásárlóknak.  ..
2024.11.13
A Piaggio bemutatta az új, elektromos meghajtású Piaggio Porter NPE-t, a kompakt "városi teherautót....
2024.11.13
Autóbusz és személyautó ütközött össze Miskolcon, a Klapka György utcában, a Leszih Andor utca....
2024.11.13
Megérkezett Zaragozából Budapestre, egy teherautón a második CAF-villamos abból az új 51 darabos....