Ausztrália

Két és fél évet kell várni arra a Toyotára, amit 38 éve gyártanak

2022.05.14.

A Toyota LandCruiser J70 terepjáró népszerűsége töretlen Ausztráliában, aki most rendeli meg, csak 2024 végén veheti át.

Ausztráliában a J70-es szériából az 1984-es piacra kerülése óta már 310 ezer példányt adtak el, ami azt jelenti, hogy a világon eladott LandCruiser 70-esek közül minden ötödik itt talált gazdára. A négyféle karosszériaváltozatban (szimpla és dupla kabinos pickup, illetve öt- és háromajtós zárt, dobozos felépítmény, utóbbi a Troop Carrier) is kapható terepjáró még mindig rendkívül népszerű az országban: tavaly több mint 11 ezer példányt adtak el belőle, a népszerűsége idén sem csökken, sőt. Az ausztrál Drive c. online autós magazin beszámolója szerint a típus megrendelőinek már 2,5 éves várakozási idővel kell számolnia, ami az egyik legmagasabb érték az új autók között. Különösen annak fényében tűnik soknak a 30 hónap, hogy régi, kevés chipet igénylő konstrukciója miatt a globális félvezetőhiány sem lassíthatja jelentősen a gyártását.

A Drive által megszólaltatott Toyota márkakereskedők bíznak benne, hogy 2023-ban felfuttatja a Toyota a terepjáró legenda gyártását, ami a várakozási idő lerövidülését jelentené. Idén ősszel egyébként a Toyota alapos modellfrissítést tervez ezen a LandCruiser szérián, hogy a matuzsálemi konstrukció meg tudjon felelni az országban 2022 novemberében életbe lépő, szigorított törésteszt-előírásoknak. Elsősorban az oszloppal történő oldalütközés során kell majd a mostaninál jobb eredményt elérnie az Ausztrál NCAP (ANCAP) töréstesztjén.

Emiatt a Toyota a szimpla kabinos J70-esnél 2016-ban bevezetett módosításokat (megerősített létraalváz és kabin, oldallégzsákok és vezetőoldali térdlégzsák, párnázott műszerfal és új ülések) - melyekkel a pickup akkor ötcsillagos eredményt ért el az ANCAP töréstesztjén - valószínűleg kiterjeszti a többi karosszériaváltozatokra is, amelyek hat éve mechanikai értelemben nem frissültek, csak új aktív biztonsági rendszereket (menetstabilizáló és kipörgésgátló elektronika, fékerő-elosztó, fékasszisztens, hegymeneti elindulássegítő automatika) kaptak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.29
Idén 125 éve, hogy megalakult az első, törvényszékileg bejegyzett hazai autós egylet, a Magyar....
2025.04.29
A fix tetős 296 Speciale és a lehúzható keménytetős Speciale A 20 százalékkal több leszorítóerőt....
2025.04.29
A göteborgi Chalmers Műszaki Egyetem új tanulmánya szerint az e-rollerekkel kapcsolatos balesetek....
2025.04.29
Csaknem 1,3 milliárd forintos fejlesztési programot jelentett be a kazincbarcikai székhelyű....
2025.04.29
Nézze meg a videót! ..
2025.04.29
A német gyártó negyedéves működési profitjának jelentős csökkenéséről számolt be kedden a gyengén....
2025.04.29
Újabb márkával bővült a túraautós világsorozat.   ..
2025.04.29
Az ADAC 2025 tavaszán ismét tíz német nagyvárosban indítja el e-bike-os sárga angyalokat, hogy a....
2025.04.29
A Mioveniben található gyárban összeszerelt nyolcmilliomodik autó egy Indigo Blue színű Bigster....
2025.04.29
A francia SUV második nemzedéke 2025 második felétől kapható a legnagyobb európai piacokon,....