Genfi Autószalon
Elődjéhez hasonlóan a harmadik generációs Skoda Octaviából is elkészült a terepesített, Scout változat, amely akár könnyű tereppel is megbirkózik, bár igazi terepjárónak azért nem lehet nevezni.
Módosított lökhárítókat, fényezetlen műanyag elemeket, markáns sárvédőszélesítéseket, egyedi könnyűfém felniket és 33 mm-rel emelt futóművet kapott a szabadidő-autó változat, a Skoda szerint a terepjáró képességek javultak az elődhöz képest. Ezt azzal indokolták, hogy az új változatban már a Haldex-kuplungos, automatikusan működő összkerékhajtás ötödik generációja dolgozik, valamint azzal, hogy a nagyobb hasmagasság miatt az első-hátsó terepszögek is jobbak lettek. Mechanikus differenciálzár és felező továbbra sem lesz az Octavia Scouthoz, ezért a komolyabb akadályokat inkább nem árt elkerülni vele.
Nem okoz meglepetést a motorpaletta, talán csak az, hogy mindössze három tagból áll. A kétliteres dízel kétféle erősségű változata mellett az 1,8-as vagy az 1,4-es benzines turbómotorral indul majd az autó forgalmazása, a motorok mind ismerősek lehetnek. A továbbfejlesztett motoroknak és a start-stop rendszernek köszönhetően az elődhöz képest átlagosan 20 százalékkal fogyaszt kevesebbet minden Octavia Scout. Az első példányok várhatóan nyáron érkeznek meg a kereskedésekbe, de az autót már a márciusi Genfi Autószalonon is kiállítják.