hibrid autó
A PSA konszern 2012-ben bemutatott sűrített levegős hibrid rendszere az eredeti tervek szerint 2016-ben került volna sorozatgyártásba, elsősorban kis és kompakt modellekben. A rendszer akkumulátor helyett egy sűrített levegős tartályban tárolja a fékezéskor keletkező energiát, amit aztán a gyorsításkor felhasznál a kocsi mozgatására. A PSA azt ígérte, a Hybrid Air rendszer akár 40 százalékkal is csökkentheti az autók városi fogyasztását.
A francia sajtóban megjelent hírek szerint nehézségei támadtak a PSA-nak, mivel még mindig nem talált egy olyan másik nagy autógyártót, akit érdekelne a projekt, és hajlandó lenne pénzzel is beszállni a körülbelül 500 millió euróba kerülő fejlesztésbe. Bár a Bosch-sal közösen végzett fejlesztés nem áll le, a 180 fős fejlesztőcsapat létszámát csökkentették, többek között a projektet az első fázisában irányító Karim Mokaddem is elment három hónapja a cégtől, bár a PSA állítja, már a kezdetekkor is abban állapodtak meg, hogy a mérnök csak az első fejlesztési fázis lezárásáig dolgozik majd náluk.
Gilles Le Borgne, a PSA fejlesztési igazgatója korábban egy interjúban azt állította, hogy a Hybrid Air gyártása csak akkor lenne gazdaságos, ha évente 500 ezer autót tudnának eladni vele, mivel számos olyan alkatrészt – hidraulikus motor, speciális sebességváltó, 300 bar nyomású gáztartály – tartalmaz, ami más autókból hiányzik.