AMTS

Katonás előélet: TuningKingz Honda Prelude III-gen

2014.01.15.

Robert Mucha története a módosított autók világában jóval azelőtt indult, hogy megvette volna első autóját. Már egészen fiatalon is a szcéna lelkes tagjaként, a találkozók állandó résztvevőjeként szívta magába a tuning életérzését. Aztán megvette a Hondát.

Robert ekkor már lengyel testvérklubunk, a TuningKingz csapatának oszlopos tagja volt, így ötletekben sem szenvedett hiányt a továbbhaladást illetően. Habár az első két évben különösebb nem nyúlt az 1990-es évjáratú, kétliteres motorral szerelt géphez, a koncepció egyre inkább összeállt a fejében, majd 2011-ben egyszerre robbant rá japán kedvesére. Az végeredményenk köszönhetően pedig rögtön az ország egyik legtiszteletreméltóbb harmadik generációs Prelude-jévé avanzsált!

Az új téma első lépését a fényezés jelentette - már ha a matt bevonatot ennek lehet nevezni - melyet Róbert a military-stílus jegyében választott a gépre. A szabvány matt olivazöld és grafitszürke árnyalat unalmasnak, a fekete pedig túl szabványosnak bizonyult, a választás így a lengyel hadseregnél hivatalosan használt Desert Sand, azaz a sivatagi homok színére esett. Olyannyira, hogy magát a festéket is sikerült eredeti forrásból beszerezni: az autón pontosan az a festék látható, ami például az Afganisztánban állomásozó lengyel békefenntartók harckocsijain is megtalálható.

Az egyedi matt festés remekül passzolt az autóhoz, mindehhez polír peremmel ellátott 8x17 colos Arctec L felniket párosítottak, melyekre a H&R rugóstagajinak segítségével csüccsentették rá a kasztnit. A 60 mm-es ültetés mellé a tökéletes kiálláshoz a hátsó nyomtávot cirka 8 cm-el szélesítették meg, továbbá a küllők fekete fényezést is kaptak.

Habár ez a kombó sem mutatott rosszul, a nagy áttörést mégis az egy collal kisebb, de annál mutatósabb háromrészes garnitúra hozta el, amit már mi is láthattunk a Tuning Show Kraków keretei közt, májusban. A Carline CM6-osaihoz már nem volt szükség pogácsákra: elöl 9.0, hátul 9.5x16 (!) hüvelykes méretben kerültek az autó alá, kicsit bedöntve pedig ízléses hellaflush-os kiállást adtak a gépnek. A küllők egyedi metál-lila fényezést kaptak, a széles polír peremek mellett pedig aranyszínű csavarok teszik fel a műre a koronát.

A külső optikát ennél többel már csak elrontani lehetett volna, így következhetett az utastér. Az első lépést egy komoly audiorendszer építése jelentette, melyet a nem kispályás névként ismert Vibe termékeiből raktak össze. A csomagtér ízléses installációba foglalva két 25-ös Black Air mélynyomót, az őket hajtó A7-es monoblock erősítőt, valamint egy Slick A3-as erősítőt tartalmaz, mely az első szettet látja el krafttal. Az ajtókban 15-ös BlackAir mélyközép hangszórók, az A-oszlopokban pedig szintén BlackAir csipogók találhatók. A rendszert az Alpine 9812RR fejegysége vezérli, a megfelelő tartalékról pedig a Dietz kondenzátorai gondoskodnak.

A szépen kialakított beltér a TuningKingz és a KlemaCustomGarage csapatának munkája. Előbbi a hibátlan, az üléseken Bentley-stílusban varrt komplett vajszínű-fekete bőrözésért, utóbbi pedig az első ülések mögött található, a felnikhez hasonlóan lilára fújt fél-bukókeretért felelt. 

A távolabbi tervekben egyébként utóbbiból egy komolyabb verzió beépítése is szerepel a hátsó ülés kárára, ami egy az egyben kikerül majd a helyéről, egyúttal megoldva a buli után szállítandó bevodkázott barátok általában magas koncentrációját is. Ami viszont nagyobb durranás lesz, egy nagyon nem szokványos motorcsere a közeljövőben, amiről egyelőre csak annyit tudtunk meg, hogy az egész ázsiai-autós szcéna az állával fog focizni a látványától.

Ami pedig már szezon elejére megvalósulhat, egy air-ride rendszer beépítése (ilyet sem gyakran látni egy harmadik generációs Honda Prelude-ben igaz?), mellyel Robert végleg búcsút int az all-time-low életérzésnek.

Az új szett debütálását Robert tavaszsal nálunk, az AMTS keretei közt tervezi, ahol a TuningKingz színeiben tucatnyi új lengyel építés társaságában vesz részt, március 21-23 között Budapesten a Hungexpón!

Addig is, a szezon előtti utolsó állapotról remek képeket kaptunk, melyet a Twinpigs western-parkban fotóztak, valahol a lengyel-cseh határ közelében.

Maciej Sulek ( fotók) Kacper Szczepa - TuningKingz (infók)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....