Mazda

Karbonsemleges jövőt épít a Mazda

2022.11.27.

A Mazda Motor Corporation közzé tette a vállalat középtávú gazdálkodási tervének frissítését és a 2030-ig tartó célkitűzéseit.

A márka közleménye kiemelte, hogy a Mazda pozitívan áll a rendkívül bizonytalan üzleti környezethez, és újra elköteleződik amellett, hogy 2050-ig mindenfajta tevékenysége karbonsemleges legyen.

Az elmúlt években az autógyártók működési környezete jelentős mértékben megváltozott, különös tekintettel Európára, köszönhetően az egyre növekvő számú elektromos termékeknek és a kapcsolódó szabályozási környezetnek.

Annak érdekében, hogy ezekre a jövőbeni kihívásokra rugalmasan tudjon reagálni, a Mazda egy háromfázisú, 2030-ig tartó tervet tett közzé.

Gyorsított ütemű elektrifikáció a Mazda többmegoldásos megközelítésében

A 2024-ig tartó első fázisban a vállalat a környezet változásaira rugalmasan reagáló képességek növelésére összpontosít a technológiai fejlesztések, az ellátási láncok és a költségcsökkentési törekvések további erősítése révén. Ez idő alatt a Mazda tovább gyorsítja flottája elektrifikációját, és a Mazda többirányú megközelítésének következetes alkalmazásával olyan autókat tervez bevezetni, amelyek megfelelnek az adott piaci szabályozásoknak.

"Nagyon büszkék vagyunk a Mazda MX-30 BEV sikerére és a közelmúltban bevezetésre került Mazda CX-60 PHEV[2] hihetetlen értékesítési eredményeire Európában, ahol több mint 20 000 autót adtunk el. Továbbá jövőre érkezik a Mazda MX-30 R-EV, majd ezt követően további elektromos járművek, köztük a három üléssorral rendelkező Mazda CX-80" - írja a közlemény.

Elektromos autós átállás

2025-től 2027-ig, ahogy a szabályozások szigorodnak, különösen Európában, a Mazda folytatja a kínálata elektromosításához szükséges alkatrészek gyártását. Ez magában foglalja a Mazda különféle elektrifikációs és gyártási technológiájának finomítását, illetve alkalmazását, valamint az új akkumulátoros elektromos járművek globális kereskedelmét.

Az akkumulátoros elektromos autók (BEV-k) bevezetésének felgyorsítása 2030-ig, stratégiai partnerségeken keresztül

Ez az átállás a 2030-ig tartó harmadik fázisban fejeződik be.

A Mazda az elektrifikációt célzó váltást különböző területeken megvalósuló partnerségek révén éri el. A bemutató során bejelentették, hogy a Mazda együttműködési megállapodást írt alá partnereivel nagy hatékonyságú elektromos hajtásegységek közös fejlesztésére és gyártására.

Az összes Mazda modell 2030-ig történő elektrifikálása felé tett első lépésként a Mazda csatlakozott egy vegyesvállalathoz, amelynek célja, hogy rendkívül hatékony gyártási technológiát fejlesszen, illetve kialakítsa az elektromos hajtásegységek gyártási és ellátási kereteit.

A Mazda Corporation vezetősége továbbá bejelentette, hogy közös fejlesztési megállapodást[3] kötöttek inverterek fejlesztéséről, beleértve a szilícium-karbid félvezetőket is, illetve közös fejlesztési megállapodást[4] írtak alá új generációs motortechnológiák fejlesztéséről, valamint egy közös vállalatot[5] is alapítottak két partnercéggel, hogy tovább bővítsék ismereteiket és tovább fejlesszék a motortechnológiákat.

A Mazda továbbra is partnercégeitől szerzi be az akkumulátorokat. A meglévő beszállítók mellett a Mazda a közelmúltban megállapodást kötött az Envision AESC-vel, hogy akkumulátorokat szerezzen be elektromos járművek gyártásához Japánban. Mivel további akkumulátoros elektromos modelleket is terveznek bevezetni, a Mazda középtávon mérlegeli az akkumulátorgyártásba való beruházás lehetőségeit.

"Termékeink fejlesztése folyamatos, így a Mazda tovább folytatja biztonsági rendszereinek folyamatos újítását, és további erőfeszítéseket tesz a fejlett, emberközpontú vezetőtámogató technológiák fejlesztésére annak érdekében, hogy 2040-ig nullára csökkentse az új Mazda modellek által okozott halálos balesetek számát" - zárul a közlemény.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.29
Az Inception első pillantásra a távoli jövő autójának tűnik. A koncepció azonban már most is....
2023.01.29
Hamisított adásvételi szerződésekre bukkant egy használtautó-kereskedő cégnél az adóhatóság,....
2023.01.29
Története legnagyobb forgalmát érte el tavaly a főként robogókat és motorkerékpárokat gyártó olasz....
2023.01.29
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nagyon nagy a baj! ..
2023.01.29
Egy az M3-as autópályán lerobbant tehergépkocsi mentését végző autómentő vezetőjét gázolta halálra....
2023.01.29
Itt a koriszezon, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjaiban megmutatjuk a legfontosabb....
2023.01.29
A dinamikus kupé japán belpiacos változata esett át egy enyhe ráncfelvarráson - a belső teret új....
2023.01.29
Sikeresen startolt a BME (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem) Aerospace Team által....
2023.01.29
A Pirelli Elect, az e-járművek és plug-in hibridek technológiai csomagja mostantól a gumiabroncs-....
2023.01.29
Egy gépkocsi eddig tisztázatlan körülmények között elsodort egy gyalogost Táplánszentkereszt....