autókiállítás
A Hongong melletti délkelet-kínai Kantonban (Guangzhou) az idén 22-ik alkalommal megrendezett kiállítás a kínai autóipar szárnyalásával évről-évre felértékelődik, miközben a hasonló európai rendezvények, például korábban az egyik legtekintélyesebbnek számító Genfi Autószalon reputációja egyre hanyatlik. A kantoni seregszemlén a közönség megcsodálhatott kínai, nyugati és távol-keleti újdonságokat egyaránt, s közülük emelünk ki féltucatnyit, a legérdekesebbeket.
Új családtag a németektől: Audi A5L
A Kantoni Autószalont választotta az Audi, hogy bemutassa, mivel bővült az A5 család. A kontinensükön már futó ferdehátú és a kombi mellé bedobták a kínálatba a 2965 mm-re növelt tengelytávú és 4902 hosszú szedánt (a tengelytáv 6,5, a hossz 7,3 centivel nőtt), az A5L-t, amely az Audi új „számisztikájában” az A4-es vérvonal örököse. A majd ötméteres újdonság diódás menetfényei frissültek, közéjük került egy diódás fényfüzér, hátul pedig világító logókarikákat kapott az autó. A menetfények egy szekcióba kapcsolódnak, a króm karosszériaelemek helyett fényes fekete elemek díszítik a hosszú autót.
A szalonban több helyet hagytak a hátul ülőknek, s ehhez hátsó ajtó is hosszabb lett. A multimédiás és szórakoztató rendszert bővítették új funkciókkal és dekoranyagokkal, legalábbis ezt mondták, mert Kantonban sötétített üvegekkel díszelgett a koncepcióautó, vagyis a panelrésze egyelőre titok, bár nem valószínű, hogy a kínai vásárlóknak kínált autó belső kellékei érdemben különbözni fognak az európai családtagjaitól. A motortérben egy kétliteres benzines TFSI turbómotorra épülő, kétliteres lökettérfogatú motorral ellátott hibrid hajtáslánc kapott helyet. Kínálják az autót lágy- és vagy konnektorról tölthető hibrid kivitelben egyarát.
Frissített Lexus ES
A japánok egy frissített Lexus ES-t tettek ki a kantoni dobogóra. Az autó mátrix menetfényeket kapott, a legújabb Lexus modellek szellemében Z betűs alakzatban. A farrészt megfosztották a Lexus logójától: most a prémium márka neve betűzve látható a csomagtartó hátsó peremén.
A belső tér új elülső konzolt és első panel alá nyúló „alagutat” kapott, a multimédiás rendszer pedig hangvezérelhető, a képernyő átlója 14 colos. Gombok gyakorlatilag nincsenek rajta, minden érintésre működik, illetve kényelmesen használható hozzá két koronggal, amelyek különféle funkciókat látnak el. A motorkínálat változatlan: kétliteres szívómotor jár az ES 200-as változathoz és hibrid az ES 300h-hoz.
Infiliti QX60 a jubileumhoz
Az autószalonon jubilált a fennállásának 35-ik évfordulóját ünneplő Infiniti. A Nissan prémium márkája ezen alkalommal mutatta be a QX60 modelljét, amely szemlátomást tekintetbe vette a kínai vásárlók igényeit és ízlését, amiről az autó belsejében látható arany díszítések is tanúskodnak. És erre még rátettek egy lapáttal: az autó exkluzív tulajdonsága a Shadow Purple karosszériaszín, amely a fényviszonyoktól függően változtatja a színét, északi fény illúzióját keltve.
Az évfordulós crossover egyelőre koncepcióstátuszban van, de azt már tudjuk, hogy 525 lóerős, kétliteres turbómotor hajtja, amelyhez kormánykerékre támaszkodó kilenclépcsős automata sebességváltó dukál, és kínálnak hozzá Intelligent AWD összekerékhajtású rendszert.
GAC S7 hibrid önvezérlő crossover
A GAC S7 crossovert nem kis meglepetéssel fogadták a látogatók az ezer kilométeres hatótáv és a mindenttudó „okos” optika okán. A kantoni székhelyű, állami kézben lévő GAC csoport jövőre forgalomba kerülő szögletes-négyzetes terepjárója, az új S család első modellje, így küllemében nagyon elüt a kínai vállalat most ismert autóitól. A crossover tetejére LiDAR szenzoros egység került, amely segíti az autonóm vezetési rendszer működését. Az új autó robotpilóta üzemmódban el tud majd jutni a célállomásig, hallgatva navigáció jótanácsait, anélkül, hogy HD-térképekre támaszkodna.
A városi terepjáró a GAC harmadik generációs hibrid rendszerét használja. Más technikai részleteket egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, de már az ezer kilométeres hatótáv is megtette hatását a novemberi seregszemlén.
Hyptec HL elektromos autó a GAC-tól csúcskényelemmel
Fennállásának hetvenedik évfordulóját ünneplő kantoni vállalat kitett magáért szülővárosában, Kantonban. Az S7 mellett feltünést keltett Hyptec HL elektromos crossovere. Ugyancsak hatalmas autóról van: hossza több mint öt méter, tengelytávja körülbelül három méter. Stílusos megjelenésű, látványos kétszintes optikával és a legkényelmesebb belsővel, hat üléssel kínálják 2+2+2 elrendezésben.
A második sorban két különálló „fotel” van, elektromos deréktámasszal, 18 pontos masszázsfunkcióval, szellőzéssel és fűtéssel. Emellett az autógyártó hűtőt is biztosított a második sorban ülők számára. A crossovereknél ez a kényelmi kellék ritka, mint a fehér holló. A teljesen feltöltött elektromos autó akár 750 kilométert is megtesz egy töltéssel. De az elektromos crossover fordulatszáma feltekerhető 30 ezerig, ami szépen hangzik a hasonló osztályú autók körében
Denza Z9 szedán a német hármasfogat ellen
A BYD és a Mercedes-Benz közös vállalata, a Denza a Z9 szedánjával mutatkozott be Kantonban. A Z9 kombi változata már kapható a kínai piacon, és most egy klasszikus négyajtóssal rukkoltak elő. A szedán paraméterei tekintélyt parancsolóak: 5,23 méter hosszú, tengelytávja pedig 3,12 méter.
Az új autó a német hármasfogat, a BMW, a Mercedes-Benz és az Audi prémium modelljeivel próbál birokra kelni, és ehhez kínál egy-két érdekes dolgot. Például nem kevesebb, mint kilenc képernyőt a szalonban! A központi kijelzője minden merész álmon túltesz, átlója ugyanis 17,3 hüvelykes. A parádés belsejű szedán hibrid és tisztán elektromos változatban is piacra kerül. Az elektromos változat három villanymotorjának összeteljesítménye 966 lóerő. Az autó egy töltéssel 630 km-t tesz meg. A hibrid is három villanymotort is használ, de ezek összteljesítménye szerényebb, 870 lóerő, de kipótolja a hiányzó erőt egy kétliteres, 207 lóerős benzinmotor!
Fulwin kisbusz a Chery-től
Chery a legújabb Fulwin-sorozat koncepciós egyterűjét tárta a hazai autószalon közönsége elé. Az autó jó eséllyel már a közeljövőben sorozatgyártásba kerül. A kisbusz gazdag arzenáljában megtalálhatóak a legmodernebb és legfejlettebb autóipari kellékek. Példának okáért vannak a kínálatba videokamerák a hagyományos külső tükrök helyett, felszerelték az útfelülethez automatikusan igazodó légrugós rendszerrel, 180 fokkal elforgatható első ülésekkel, valamint egy hatalmas központi kijelzővel az elülső panel teljes hosszában.
A koncepcióautó hibrid hajtást kapott, kétliteres benzines turbómotorral. És a végére hagyjuk a csattanót: csurig töltött tankkal és akksival a Fulwin teljes hatótávja 2500 kilométer, ami világrekordgyanús érték!