Continental

Kamerákkal térképezte fel Szegedet a Continental önvezetést tanuló autója

2023.03.03.

A Continental Autonomous Mobility Hungary bemutatóval egybekötött szakmai napot tartott február végén Szegeden. Ezen a vállalat szemléltette, hogy helyben dolgozó kollégái milyen fejlesztésekhez járulnak hozzá a balesetmentes jövőhöz, illetve leendő munkatársak milyen feladatokkal találkozhatnak majd.

Portálunk is beszámolt arról, hogy 2022. október elején jelentették be, vezetéstámogató és automatizált járművezető megoldásokon dolgozó egységgel bővíti szoftverfejlesztési tevékenységét a Continental Szegeden. Ugyanekkor együttműködési megállapodást is kötött a Szegedi Tudományegyetemmel. A helyi szoftvermérnökök feladata a mesterségesintelligencia-alapú fejlesztéshez szükséges adatok előkészítése, feldolgozása, az ehhez kapcsolódó eszközök és keretrendszerek, valamint beágyazott rendszerek kidolgozása.

Sajtófigyelem a szegedi Ar Hotel előtt.

Az újonnan felvett fejlesztők az első időszakban távmunkában dolgoznak majd, de a cég célja, hogy a 40 fősre tervezett csoport számára később saját irodát alakítsanak ki Szeged belvárosában – mondták akkor. Azóta ez február végi esemény volt a Continental első sajtónyilvános jelentkezése a Tisza-parti városban, ahol az is kiderült, hogy néhány kollégát már felvettek és változatlan távlati cél a 40 fős szegedi létszám.

A programon résztvevő újságíróként lehetőségünk volt beszélgetni a mesterséges intelligenciával segített vezetéstámogató rendszerekről, és utasként néhány perces tesztautózásra is elvittek bennünket. Ezen a mozgalmas belvárost és a kissé csendesebb rakpartot érintő körön a “jobb egyben” testközelből megtapasztalhattuk a tesztautó környezetszenzorokat és algoritmusokat bemutató demóját.

Amikor a jobb egyből hátranézett az újságíró, belátott a csomagtartóba, ami kalaptartóig tömve volt időnként villogó műszerekkel, számítógépekkel. Autónk a kamerás felismerést tesztelte, gyűjtötte a pillanatfelvételeket óriási mennyiségben, és mindenre dobozt rajzolt, amit látott, legyen az kerékpáros, gyalogos vagy autó.

Ezt az autót csak dedikált sofőr vezetheti.

A tesztút során dr. Nemes Csaba, a Continental Autonomous Mobility Hungary Kft. szegedi csapat felépítéséért felelős vezetője végig magyarázott, illetve válaszolt kérdéseinkre. A környezetérzékelést bemutató, általunk próbált autó a vállalat által fejlesztett önvezetést támogató kamera- és feldolgozóegységekkel volt ellátva.

- Az autót aktívan alkalmazzuk a fejlesztési ciklusban annak érdekében, hogy megbizonyosodjunk technológiáink alkalmasságáról a mindennapi felhasználás során. Mivel a forgalmi közlekedés egy rendkívül összetett folyamat, a vezetést segítő rendszerek a környezetérzékelésre többnyire mesterséges intelligencia alapú technológiát alkalmazunk – mondta dr. Nemes Csaba. E technológiák közül kettőt mutattak be Szegeden: ezek a szemantikus szegmentáció és az objektum detekció, melyek a gépi látás elterjedt módszerei.

Nemes Csaba mutatja a kalaptartóig műszerekkel tömött csomagtartót.

„A szegmentációs technológia a kamerából beérkező kép minden egyes pixelét egy kategóriába sorolja, és így a környezet egy szemantikus reprezentációját adja. Olyan kategóriákat képes felismerni, mint például a járható útfelület, járda, gyalogosok, biciklisek, járművek, oszlopok, zöld terület és épületek. A kategóriákba sorolást a képernyőre kivetítve különböző színekkel szokták jelölni, hogy az emberi szem részére is könnyen értelmezhető legyen.

Az objektum detekció a közlekedésben résztvevő objektumok pontos helymeghatározására és kategorizálására összpontosító technológia. A kamerából beérkező képeken mintákat és formákat keres, amely által lokalizálja és azonosítja a közlekedés résztvevőit. Például a gyalogosokat, motorosokat, személy- és teherautókat, valamint az útjelző, a kiegészítő és közlekedési táblákat. A képernyőre kivetítve azt láthatjuk, hogy a rendszer színkódolt kereteket – dobozokat – rajzol az objektumok köré, ezek lehetnek négyzetek vagy téglatestek attól függően, hogy milyen szögből észleli azokat.”

Minden újságírót elvittek egy körre az autóval.

Mindkét gépi látási módszer elengedhetetlen a háromdimenziós környezetmodell létrehozásához, ezekre alapozhatók később a különböző automatizált járművezetési funkciók.

Continental Autonomous Mobility Hungary

A Continental Autonomous Mobility Hungary képviseli a technológiai vállalat autonóm mobilitási tevékenységeit Magyarországon. A budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központ 2018-ban indult útjára, majd ez 2022 szeptemberében Alkalmazásfejlesztési Központtal egészült ki. A 2022 őszén ezekhez kapcsolódó szegedi és debreceni tevékenységével a Continental megkezdte országos szoftverfejlesztési hálózatának létrehozását a vezetéstámogató és automatizált járművezetéshez kapcsolódó technológiák fejlesztésére. Ezzel a lépéssel tovább erősítik magas hozzáadott értéket képviselő tevékenységüket a kutatási és fejlesztési területen, hozzájárulva a biztonságos és fenntartható mobilitás erősítéséhez világszerte. Olyan új generációs szoftvermegoldásokat fejlesztenek, amelyek érzékelik és megértik a jármű környezetét, valamint biztonságossá és megfizethetővé teszik a vezetéstámogatott és automatizált járművezetést. A munka hozzájárul a Continental Vision Zero törekvéséhez, amely a világ útjain naponta bekövetkező halálos balesetek felszámolását tűzte ki célul.

Felirat a Continental kamerás autójának oldalán.

Fotók: szerző/Continental

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....