WRC

Kalle Rovanperä vezet az Észt-ralin

2022.07.16.

A fiatal finn péntek délután vette át a vezetést csapattársától, Elfyn Evans-től.

Az Észt-ralit Evans kezdte jobban, aki már rögtön a csütörtöki szuperspeciált megnyerte, és a pénteki szakaszokból is az első ötön nem talált legyőzőre, így 20 másodperces előnyt épített ki csapattársával szemben. Azonban a következő két szakaszon az első helyről rajtoló, és ezért kényszerűségből utat takarító Rovanperä magára talált, és megfelezte hátrányát a walesi mögött annak is köszönhetően, hogy eleredt az eső, ami megváltoztatta a tapadási viszonyokat. A pénteki utolsó szakaszon, Vastsemõisa-n már úgy esett, mintha dézsából öntenék, a homokos talaj sárrá változott, a víz megállt a nyomvályúkban. Ekkor már előnyt jelentett Rovanperänak az első rajtpozíciója, mivel jobb állapotú pályán mehetett, mint az őt követők. A finn megnyerte a szakaszt, 22 másodpercet adott Evansnek ezen az egy gyorsaságin, és 11,7 másodperccel átvette a vezetést, ami izgalmas csattanót jelentett egy eleve eseménydús nap végén. A walesi szörnyű körülményekkel szembesült, amikor megkezdte az utolsó szakaszt, a sárban le is csúszott az útról, ami után már óvatosan hajtott.

„Nem számítottam arra, hogy a délelőtt után vezetem majd a versenyt” – ismerte el Rovanperä. „Jó munkát végeztünk elsőként rajtolva, és délután is jó időket futottunk. Természetesen az utolsó szakaszon az időjárás is a mi oldalunkon volt, sokat faragtunk az időhátrányunkból, amikor a többieknek esett az eső. Ma reggel még elég szárazak voltak a körülmények, így rengeteg takarítás várt ránk, de úgy gondolom, hogy ez egész jól sikerült, és nem veszítettünk túl sok időt. Délután aztán eleredt az eső, és elég trükkös volt, de jól éreztük magunkat. Az utolsó gyorsaságin nagyon esett, és tudtam, hogy a mögöttem lévő srácoknak nehezebb dolga lesz, ezért nagyon nyomtam a gázt, és átvettük a vezetést. Elfyn egész nap nagyon gyors volt, és most, hogy közel leszünk egymáshoz a rajtsorrendben, megpróbálunk majd mindent megtenni és harcolni a győzelemért, de gondolnunk kell a bajnokságra is” – tette hozzá a nap végén a finn.

 

A hazaiak kedvence, a 2020-as Észt-rali győztese, Ott Tänak volt az egyetlen, aki az élen harcoló Toyoták tempóját úgy-ahogy tudta tartani, de több problémával is küszködött. Először kapott 10 másodperc büntetést, mert az átkötő szakaszon nem használta a Hyundai i20-ban az elektromos hajtást, aztán meg egy lelazult fűtéscső miatt bepárásodott a szélvédője az utolsó szakaszon, és alig látott valamit. Ezek fényében csoda, hogy csak 44 másodperc hátrányban fejezte be a napot a harmadik helyen.

A toyotás Esapekka Lappit fékproblémák gyötörték, többször lecsúszott az útról, végül a negyedik helyen fejezte be a pénteket, 21 másodperccel Tänak mögött. Az ötödik helyen, Lappi mögött 7 másodperccel zárt Thierry Neuville a másik Hyundai-jal, a belga elégedetlen volt a futóműbeállításokkal, ami miatt nem volt elég tapadása.

Adrien Fourmaux további egy perc hátrányban a hatodik helyen áll, a franciának elromlott az ablaktörlője a nap végén, de így is az M-Sport legjobb versenyzője lett. A fordos alakulat péntek reggel még Craig Breenben bízott, az ír jól is ment az első szakaszokon és a negyedik helyen autózott, de délután lecsúszott az útról, és egy betondarab megrongálta a Ford Pumája első futóművét és kormányzását, ezért a napot fel kellett adnia. Pierre-Louis Loubet szintén rossz napot zárt, két percet vesztett, amikor lecsúszott egy balkanyarban az útról az árokba, és oldalára borította a Pumát, amelyet a nézők fordítottak vissza a kerekére.

A toyotás Kacuta Takamoto a shakedown-on borult, a verseny első napján ezért óvatosan vezetett, és a hetedik lett, megelőzve az utolsó Rally1 autós pilótát, a fordos Gus Greensmith-t. A WRC2-t Andreas Mikkelsen vezeti.

Szombaton az Otepää síközpont környékén száguld majd a mezőny, a kilenc gyorsasági összesen 95,4 km távot jelent majd a tempós, ugratós murvás pályákon.

A pénteki eredmények:

1 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 1h16m19.7s

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +11.7s

3 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +44.3s

4 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m05.9s

5 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m12.9s

6 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m08.1s

7 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2m10.9s

8 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m29.4s

9 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m59.0s

10 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 evo) +4m57.4s

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....