WTCC

Jövőre már öt Citroën lesz a WTCC-ben

2014.11.19.

A Citroën változatlan felállással készül második WTCC szezonjára, a gyári csapatot José María López, Yvan Muller és Sébastien Loeb alkotja majd. Ezen kívül Sébastien Loeb versenycsapata még két privát C-Elyséet is elindít.

A Citroën első WTCC-szezonja igen sikeres volt: a csapatvilágbajnoki cím mellett José María López, Yvan Muller és Sébastien Loeb szerezte meg az egyéni verseny első három helyét. 2015-ben ismét három autó indul a Citroën Total hivatalos színeiben. „Abszolút elégedettek vagyunk a pilótáinkkal, ők sem akartak elmenni tőlünk, így ezt a témát gyorsan meg tudtuk tárgyalni” –nyilatkozta Yves Matton. „Az idén López tökéletes szezont produkált, köszönhetően annak, hogy ő is és a csapattagok is mindvégig maximálisan helytálltak. Pechito megnyitotta az utat egy új versenyzőgeneráció számára, de ezzel együtt jár az is, hogy jövőre nagyon komolyan kell dolgoznia azon, hogy meg tudja védeni címét az igen elszánt versenytársakkal szemben, akik között a saját csapattársai is ott sorakoznak. Yvan Mullernek nem úgy jött össze a 2014-es évad, ahogyan szerette volna – pontosan ezért alig várja, hogy mindenki újra nulláról kezdje a pontvadászatot, és elindulhasson ötödik bajnoki címéért. Sébastien Loeb pedig néhány győzelemmel a háta mögött szeretné egyre jobban csinálni a túraautózást. Elég drasztikus volt számára a váltás a rali és a pályaversenyzés között, de azért az idén is megmutatta, hogy megvannak a képességei ahhoz, hogy a szakág egyik legjobbja váljék belőle.”

A gyári csapaton kívül két privát Citroën C-Elysée WTCC is versenybe száll jövőre, mégpedig a Sébastien Loeb Racing színeiben. A csapatfőnök kilencszeres rali világbajnok szerint „az SLR megalakulása óta elég sok tapasztalatot szerzett a pályaversenyzésben, részben a GT-sorozatban, részben pedig a sport-prototípus bajnokságokban. A WTCC a csapat fejlődésének következő állomása. Nem is sokat törtem a fejemet, amikor felmerült a lehetőség, hogy 2015-ben elindulhatunk. Az új TC1-es autók megjelenésével egyre izgalmasabbá válik a túraautó világbajnokság, és nagyon örülök, hogy a Sébastien Loeb Racing is részese lehet ennek a kalandnak.”

„Számunkra természetes volt, hogy a két privát C-Elysée WTCC-t az SLR-re bízzuk –teszi hozzá Yves Matton. –A csapat két idei versenyautónkat kapja meg, amelyeket teljesen felújítunk és minden olyan fejlesztést beépítünk, amelyeket a jövő szezonra terveztünk. A pilóták személyéről a csapat dönt, bár mindannyian azon vagyunk, hogy Ma Qing Hua jövőre is Citroënnel indulhasson a WTCC-ben. Idei teljesítményével bebizonyította, hogy helye van a mezőnyben, és megérdemli, hogy 2015-ben a teljes szezont végigversenyezhesse.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....
2025.04.25
A jó idő beköszöntével a motoros szezon is kezdetét veszi, a hosszú téli pihenő után pedig....
2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....