Toyota Yaris

Jövőre érkezik a vadonatúj Toyota Yaris Cross

2020.04.23.

A Toyota a koronavírus miatt kialakult helyzet miatt rendhagyó módon, egy online globális premier keretében leplezte le a vadonatúj Toyota Yaris Cross modellt, egy olyan autentikus kompakt SUV-ot, amelyben egyesül a Toyota minden kisautós szakértelme és SUV-tapasztalata, és az elkövetkező években az autógyártó egyik legfontosabb európai modellje lehet. A Toyota GA-B padlólemezére épített második modell látványos formatervet és dinamikus teljesítményt kínál, amelyhez emelt hasmagasság, intelligens összkerékhajtás és a Toyota negyedik generációs hibrid technológiája társul. 

A nagyvárosi életforma sajátságos kihívásokat szül. Az autózás szempontjából például azt, hogy a vásárlók számára egyre inkább vonzók a robusztus, magas üléshelyzetű SUV-k előnyei, de egyben olyan autót is keresnek, ami otthonosan mozog a szűk városi utcákon, és a környezeti terhelése is csekély. Ugyanakkor azt is elvárják, hogy a jármű mutatós és stílusos legyen, és sokoldalúságával megfeleljen az aktív életstílus igényeinek. A Toyota pontosan ezen elvárások alapján tervezte meg a vadonatúj Yaris Cross modellt. Az új Yaris Crosst az európai vásárlók számára tervezték és fejlesztették, kifejezetten a régió B-SUV piacának elvárásai és preferenciái szem előtt tartásával. Az autó gyártása is Európában folyik majd 2021-től a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) üzemében, ahol az új generációs Yaris ferdehátú is készül.

Hamisítatlan hibrid, hamisítatlan SUV

Az új Yaris Cross tervezői szabadon felhasználhatták mindazt a tudást és tapasztalatot, amit a Toyota a hibrid technológia, illetve a kisautók és SUV-k terén összegyűjtött az elmúlt évtizedekben. A Toyota több szempontból is piacvezető a hibrid járműtechnológiában; például a vállalat kínált először hibrid hajtást a B-szegmensben az első Yaris Hybrid 2012-es bevezetésével. Ez a páratlan szakértelem most a Yaris Cross új, negyedik generációs hibrid hajtásláncának kivételes teljesítményében és üzemanyag-fogyasztásában ölt testet. A Yaris család tagjaként a Yaris Cross is a Toyota új GA-B kompakt padlólemezére épül, így ugyanazt a “kicsiben nagy” formatervezési és térkihasználási koncepciót követi, mint az eredeti Yaris, vagyis a kompakt külső méretek mellett is tágas belső teret kínál. A Yaris Cross egy hamisítatlan SUV, és ilyen szempontból méltó letéteményese a világ legkelendőbb SUV-modellje, a RAV4 negyedszázados hagyományainak, akárcsak a stílusos és takarékos C-HR sikerének. Az autó autentikus SUV-jellegét mi sem bizonyítja jobban, mint az új modell emelt hasmagassága és intelligens AWD-i összkerékhajtása.  Yaris Cross bevezetésével a Toyota kibővített SUV-kínálata immár a B-, C- és D-szegmenst is lefedi.

Új hibrid hajtáslánc

A Yaris Cross modellben a Toyota negyedik generációs hibrid technológiája működik. Az első Yaris Hybrid 2012-es bevezetésével a márka sikeresen honosította meg a full hybrid hajtást a B-szegmensben, és Európában azóta több mint félmillió ilyen autót értékesített. Ez nagyszerű eszköznek bizonyult ahhoz, hogy a Toyota széles tömegek számára tegye népszerűvé a hibrid technológiát. A Yaris és a Yaris Cross az első olyan autók, amelyekben a Toyota legújabb, 1,5 literes hibrid rendszere található; ezt a technológiát közvetlenül a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes hajtásláncokból fejlesztették ki, amelyek a nemrégiben bemutatott Corolla, C-HR, RAV4 és Camry modellek kínálatában szerepelnek. Az új rendszer 1,5 literes, háromhengeres Atkinson-benzinmotorjában precíziós tervezéssel sikerült tovább csökkenteni a súrlódási és mechanikai veszteségeket, és optimalizálni az égés sebességét.

Az eredmény egy alacsony fordulatszámon is magas forgatónyomatékú, kiváló üzemanyag-fogyasztású blokk lett, amelynek termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot; ez az érték kedvezőbb, mint egy hasonló dízelmotoré, és csekély fogyasztás és CO₂-kibocsátást biztosít. Az új hibrid rendszer maximális teljesítménye 116 DIN LE. A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a teljesítmény-leadásra, hogy a rendszer élvezetes gázreakciókkal működjön. Ami a károsanyag-kibocsátást illeti, az elsőkerékhajtású verzió legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 90 g/km, az AWD-i változaté pedig kevesebb, mint 100 g/km (NEDC-korellált adatok), a WLTP-mérés szerint az elsőkerékhajtású változat legalacsonyabb értéke 120 g/km, a 4WD változaté pedig kevesebb mint 135 g/km. Minden adat a végső homologizációtól függ.

A Toyota számításai szerint évente több mint 150.000 darab Yaris Cross készül majd a Valenciennes közelében található TMMF Onnaing üzemben. Ez a mennyiség a B-SUV szegmens több mint 8 százalékának felel meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..