fejlesztések
Az Automotive News információi szerint az Uber és Amerikai Hadsereg Kutatási-fejlesztési és Mérnöki parancsnoksága várhatóan 1 millió dollárt fordít arra, hogy kifejlessze és tesztelje e rotor rendszer prototípusát, mely lehetővé teszi a jármű a függőleges fel- és leszállását.
A rendszer két, egymás fölött elhelyezett rotorból áll az elképzelések szerint, melyek ugyanabba az irányba forognak egy kifinomult szoftver utasításai szerint. Az Uber és hadsereg szerint ezt a megoldást sorozatgyártású repülőgépeknél még nem alkalmazták, s csendesebb működést tesz lehetővé, mint a hagyományos rotor megoldások.
„Az ultra alacsony hang megvalósítása az egyik kritikus akadály, és amelyet a városokban majd közlekedő légi taxiknál meg kell oldani” – nyilatkozta Rob McDonald, az Uber Elevate – a repülő autókat működtetendő cég - vezető járműmérnöke egy interjúban.
Ugyanakkor a hadsereg ki akar fejleszteni egy új generációs távirányítású drónt is, melynek nem lesz szüksége kifutóra, és sokkal csendesebb, mint a jelenlegiek. Minderről Jaret Riddick, az U.S. Army Kutatási Laboratóriumának Járműtechnológiai igazgatója beszélt.
Az Uber tervei szerint 2020-ra még több kormányzati ügynökséggel karöltve megvalósulhat a repülő taxi próbaútja. Ennek érdekében e cég már most is együttműködik például a NASA-val nagy számú légi jármű irányítására alkalmas szoftver kifejlesztésében. Az Uber egyike a számos cégnek, mely e koncepcióba invesztál. Rajtuk kívül ilyen többek között a Boeing Co. and Airbus, és az Alphabet Inc.
Fordítás: Lehőcz Rudolf