Spiaggina
Az Aznom Automotive által gyártott 500 Spiaggina E-Classic 100%-ban elektromos, és az eredeti, 1950-es évekbeli autón alapul.
A kicsi kocsi tiszteletben tartja elődje DNS-ét, amelyből ered, és amely az autóipari történelmet írta anno. Az igazi újdonság a XXI. század hajtóereje, a villamosság.
A Toys For Boys, az Aznom Automotive galaxis új márkája. Az Aznom egy kis monzai gyártó, amely különleges-, illetve luxusautók gyártására szakosodott, nagyon korlátozott példányszámban, illetve egyedi kivitelezésben. Az utóbbi időben főleg a retró-kedvelők igényeire építve.
Az 500 Spiaggina E-Classic motorja 20 kW teljesítményű, és körülbelül 90 kilométeres autonómiát ígér a WLTP ciklusban, köszönhetően a 11 kWh-s lítium-LiFePO4 akkumulátorcsomag energiájának. Ha már a teljesítménynél tartunk, a maximális sebesség 89 km/h, míg a teljes töltés hozzávetőlegesen hat óra alatt érhető el, mind nyilvános töltőállomásokról, mind háztartási konnektorról (3 kW felett) vagy Wall Box-ról.
Az 500 Spiaggina E-Classic kialakítása során az Aznom Automotive teljesen megújította mind a mechanikai alkatrészeket, mind a külső és belső részleteket - mindezt minőségi anyagok felhasználásával. Az elektromos meghajtás által olyan közekedési eszközt hoztak létre, amely ideális szállodák, turistafalvak számára, de ugyanígy kiválóan hasznosítható bérautóként, illetve magánhasználatra is.
Az elektromos járművek által kínált egyik lehetőség a múlt autóinak felelevenítése, a régi belső égésű motorok helyettesítése akkumulátoros hajtásláncokkal. Természetesen, ha ez gazdag történelemi múlttal rendelkező sportautókkal történik, egyesek felkapják a fejüket. De sok példa bizonyítja, hogy van fantázia ezekben a kísérletekben.
Az új, zéró emissziós „restomod” főszereplője, a Fiat 500 Spiaggina esetében pláne. Az 1950-es években született, kultikus tárggyá vált modell ajtók és tető nélküli, elektromos változata olyan kísérlet, amire érdemes odafigyelni.
Természetesen ez az autó nem alkalmas hosszú utakra, ahogy az eredeti 500-as Spiaggina sem, de tökéletes közlekedési eszköz a nyári szezon élvezetéhez turisztikai helyszíneken. Aki beleül, lubickolhat a Dolce Vita hangulatában.
Különösen, hogy a karosszéria mindenben megegyezik az eredetivel. Tető helyett napellenző, krómozott ajtók helyett szalagok és "en plein air" környezet. Csak a műszerezést módosították egy kör alakú elemmel, amelynek közepén egy kis monitor található. Ez jelzi a sebességet és az akkumulátor töltöttségét. Nulla szuperképernyő vagy más modern elem. Minden olyan, mint régen.