Skoda Rallye Team Hungary

Jótékonykodással ünnepelte abszolút bajnoki címét a Herczig-Bacigál páros

2015.11.13.

Az elmúlt években centiméterek és másodpercek választották csak el a Skoda Rally Team Hungária csapatát a bajnoki címtől, az idei szezon azonban meghozta a várt áttörést. A bajnokavató ünnepség sztorikkal, anekdotákkal és a bajnoki sisak felajánlásával zajlott.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Az SRTH és a Skoda Magyarország életében ennél szebb esténk nem lehet – ezzel a mondattal indította köszöntőjét Dalnoki Balázs márkaigazgató, utalva ezzel a páros és egyben a márka hihetetlen évére. Az eseménynek a Porsche Buda telephelyén található, Magyarország legnagyobb alapterületű Skoda szalonja adott otthont, ezzel is jelezve, hogy az abszolút bajnoki cím kiemelt helyen van a márka életében. Dalnoki úr felidézte a Norbival megkezdett együttműködés kezdeti időszakát, és viccesen megjegyezte, hogy a fedélzeti felvételeket elnézve olyan könnyűnek tűnik számára ez a rali műfaj, ugyanakkor tudható, hogy valójában komoly felkészülés és folyamatos fejlesztés van a versenyben maradás és a győzelem hátterében.

Az esemény moderátora mellett Baranyi László csapatvezető, Zsolti a kínzó ember, Igor Bacigal, Herczig Norbi és Dalnoki Balázs márkaigazgató áll

A rendezvény moderátora első kérdését, miszerint melyik székben volt könnyebb dolgod Laci, a csapatfőnökhöz intézte, aki korábban navigátorként versenyzett. Baranyai válaszából kiderült, hogy természetesen egyik feladat sem könnyebb a másiknál, hiszen „…húsz éve Lada Samarával kezdtem, és életemben először az Eger ralin ültem bele az új technikába a közös WRC-s időszak kezdetén. Az első gondolatom az volt, hogy iszonyú felelősség van a bent ülőkön, aztán jött a csodálkozás, hogy összehasonlíthatatlan a két korszak. Navigátorként pedig úgy gondolom, hogy a jobb egyben ülő nem tudja megnyerni a versenyt, viszont általa könnyen el lehet veszíteni azt” – zárta gondolatait a csapatfőnök.

A sorban Zsolti, a kínzó ember következett, aki Norbi fizikai erőnlétének fejlesztéséért felel immáron öt éve. A tréner szerint Norbi eljutott egy olyan szintre, amivel már nemzetközi terepen is megállná a helyét, sőt! A hosszú idejű együtt munkálkodás révén a fejlesztő meggyőződése, hogy Norbi hozzáállását, kitartását és a hozott képességeit illetően is egy igazi bajnok ember, és egy ilyen személyiség és teljesítmény kell ahhoz, hogy valaki egy márka nagykövetévé váljon Magyarországon.

Ezt követően a Fabia R5 pilótája is mikrofont ragadott, és felfedte a győzelem mögötti részleteket, valamint egy titkos vágyát. „Minden futamra úgy megyünk, hogy nagyon sokat dolgozunk azon, hogy rajtvonalhoz állhassunk, és ha odáig jutottunk, akkor már mindennek könnyen kell jönnie. Ez nem azt jelenti, hogy könnyedén vesszük a dolgot, hanem a koncentráció ezt kell, hogy kihozza belőlünk. Zsolti szokta rendszeresen feltenni nekem azt a kérdést, hogy volt-e időm mindenre az autóban, utalva ezzel arra, hogy ebben a sportban nem lehet kapkodással abszolválni a feladatokat. Szerencsére kijelenthetem, hogy ebben a szezonban 90 százalékban volt időm mindenre az autóban. Pici dolgok álltak sokszor az utunkba, néha vezetői, néha műszaki hiba, de minden alkalommal úgy álltunk rajthoz, hogy tudunk nyerni, minden a rendelkezésünkre áll a győzelemhez”.

Igor 4 éve ül mitfahrerként Norbi mellett és néha szokott viccelődni szlovák vezényszavakkal. Arra a kérdésre, hogy mi motiválta a magyar mezőnybe igazolásnál csak annyit mondott, hogy a mezőny és a versenynaptár szimpatikusabb volt számára, amikor döntés előtt állt.

Soha nem örültem még egy 12. helynek úgy, mint Kassán…” – folytatta Norbi az élménybeszámolót. „…A rajt után egy vezetői hiba miatt kisodródtunk, de a nézők segítségével visszakerültünk a pályára, azonban visszaestünk a 42. helyre. Az ezt követő három gyorsasági szakaszon sikerült felállnunk ebből a hibából, és így kaptunk annyi pontot, hogy az OB utolsó állomására, a Mecsek ralira már tét nélkül mehettünk”. És ha már szóba került a nemzetközi szintű versenyzés, a kétszeres magyar bajnok elmondta, nem tartja kizártnak, hogy megmérettessék magukat a nemzetközi mezőnyben is, azonban szeretné, ha az R5-ös Fabiával kialakulna az a harmónia, mint az S2000-rel. „A rövidtávú cél természetesen a 2016-os szezonban jól autózni a 275 lóerős BRR Fabiával, majd továbblépni és az EB sorozatban is helytállni. Tudom, hogy az első év a tapasztalatszerzésről szól, kielégítő eredményeket pedig csak a második-harmadik évben lehet felmutatni, egy-két futamra pedig nem érdemes kiszaladgálni”.

A magyar bajnok pilóta úgy döntött, hogy a sisakját, melynek festése legalább olyan értékű, mint maga a fejvédő, egy közösségi médiában folytatott adománygyűjtés keretei között sorsolásra bocsátja, és az így befolyt összeggel a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja. A ceremónia végén tehát lezárult a jótékonysági akció és az adományösszeg is átadásra került. A sisakért felajánlott 531 ezer forintot a Skoda Magyarország további 500 ezer forinttal egészítette ki, így 1 millió 31 ezer forint támogatáshoz jutott az említett alapítvány.

Az öt legmagasabb adományt felajánló támogató részt vehet a 2016-os rallye szezon első Fabia R5 tesztjén, és a navigátori ülésben kipróbálhatja a felhőtlennek tűnő, könnyed versenyautózást.

A bajnokautó sajnos nem volt jelen az eseményen, ugyanis bérelt verda és folyamatosan fut, vagy fejlesztés alatt áll - Dalnoki Balázs elmondása szerint. A masina szállítója a Baumschlager Rallye & Racing GmbH, akik Norbi szerint nagyon értik a dolgukat. A soros, négyhengeres turbómotorral szerelt Fabia legnagyobb teljesítménye 275 LE, csúcsnyomatéka pedig 420 Nm, melyet egy 5 sebességes szekvenciális váltón és két mechanikus differenciálművön keresztül továbbít mind a négy kerékre.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....