Tesla
Olyannyira, hogy a csomagszállító amerikai United Parcel Service Inc. (UPS) 125 Semire adott fel rendelést, mivel a cég bővíteni kívánja az alternatív meghajtású járműflottáját. A járművenként 200 ezer dolláros vételár összesen 25 milliós dollár szállítói megbízásnak felel meg, ami újabb rekordnak számít. Eddig a PepsiCo volt legnagyobb reménybeli vevő 100 kamionnal, s a Tesla közlése szerint rendelési állománya már meghaladja a 400 darabot.
A sorozatgyártás beindítását 2019-re ígérik. A Tesla most arról győzködi a fuvarozókat, hogy elektromos nagykamionja a hagyományos típusokéhoz viszonyított magasabb vételár ellenére versenyképesebb és üzemeltetése olcsóbb. Annyi bizonyos, hogy a többszöri halogatás után, november közepén bemutatott Semi menetadatai mellbevágóak. A futurisztikus kinézetű monstrum 5 másodperc alatt „lő ki” 100 km/óra sebességre, de a gyorsulása 36 tonna rakománnyal sem tart tovább 20 másodpercnél. Országúton a maximális hatótáv 500 mérföld, a 400 mérföld megtételéhez elegendő elektromos szuflát 30 perc alatt lehet feltölteni, vagyis a „tankolás” bőven belefér egy le- vagy felrakodás idejébe.
A nyergesvontatót felszerelték a Tesla személyautókból ismert vezetéstámogató (automata vészfék, sávelhagyásra figyelmezető, sávtartó) Autopilot rendszerével, s a jármű a vezető beavatkozása nélkül állítólag már most képes automatizált konvojban haladni. De a Semivel nem érnek véget a Tesla újdonság-ígéretei. Elon Musk, a cég mágus-vállalkozója minap azt is világgá kürtölte, hogy kirukkolnak majd egy elektromos kisteherautóval is, amely az Amerikában oly népszerű, a személygépkocsit helyettesítő kisteherautók (trucking – teherautózás) piacán indíthat új versenyt.