Audi Q3

Jön a Q3 második generációja

2018.07.25.

Az új Q3 családi szabadidő-autó második generációja nemcsak határozottabb megjelenésű lett, a bőséges térkínálatnak, a sokoldalú variálhatóságnak és a számos praktikus részletmegoldásnak köszönhetően a használhatósága is lényegesen javult – állítja az Audi.

Az új Audi Q3 lényegesen sportosabb megjelenésű elődjénél. Ennek szellemében függőleges lamellákkal tagolt, markáns nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsa és nagyméretű légbeömlő nyílásai határozzák meg frontját. A karcsú fényszórók ék alakban lejtenek befelé, s háromféle kivitelben szerepelnek a kínálatban – egészen a Matrix-LED technológiáig, amelynek adaptív távolsági fénye intelligens szabályozással világítja meg az utat. „Feszes vonalak, háromdimenziós formák – az utastér a külső formavilág szerves folytatásaként számos módon utal a négykarikás márka felsőkategóriájú modelljeire. Architektúrája tökéletes harmóniában áll az új kezelési koncepcióval, amelynek központi eleme a fényes fekete üveghatású felületbe integrált MMI érintőképernyő.” – olvasható a közleményben.

Elődjéhez viszonyítva az új Audi Q3 csaknem minden méretében nőtt, hosszúsága 4485, szélessége 1856, míg magassága 1585 milliméter. 77 milliméterrel megnyújtott tengelytávja bőséges, széleskörűen variálható térkínálatot tesz lehetővé. A hátsó ülés hosszirányban 150 milliméterrel eltolható, 40:20:40 arányban három részre osztott támlájának állásszöge pedig hét fokozatban állítható. A csomagtartó térfogata a hátsó ülés, illetve támlája pozíciójától függően 530-tól egészen 1525 literig terjedhet.

Az új SUV-modell kezelési és kijelző-koncepciója egészen alapjaitól megújult, az Audi nem kínál többé analóg műszereket ebben a szegmensben. Már szériafelszerelésként is 10,25 col átlójú kijelzőfelülettel működő, digitális kombinált műszeregység tűnik fel a fedélzeten, ami a multifunkciós kormánykerékről is kezelhető. Az MMI Navigációs rendszer plusz csúcsfelszereltség esetében a kijelzők az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén jelennek meg, amely számos további funkcióval is szolgál és egy 10,1 col képátlójú érintőképernyő egészíti ki. Az egyszerű menüstruktúra jellemezte, intuitív kezelési koncepciót természetes hangvezérlés egészíti ki, amely a szabadon megfogalmazott utasításokat is értelmezni tudja. Az okos párbeszéd-menedzser vissza is kérdezhet, javításokat is lehetővé tesz, választási lehetőségeket kínálhat és azt is kezelni tudja, ha a szavába vágnak.

Az Audi Q3 csúcs-infotainment-rendszere műszakilag ugyanazon funkciókat kínálja, mint a felsőbb piaci szegmensekben. A navigációs rendszer például a korábbi útvonalak alapján felismeri a vezető preferenciáit és ennek megfelelő útjavaslatokat is tesz. Az Audi connect portfolió az online közlekedési információkkal, az érdekes pontok (Point-of-Interest) keresésével és a közvetlenül a navigációs térképen megjelenő parkolóhely- és töltőállomás-adatokkal ideálisan egészíti ki az útvonalvezetést. Az egyes utcák mentén rendelkezésre álló szabad parkolóhelyekre vonatkozó előrejelzések, a veszélyes helyek, illetve az aktuális sebességkorlátozások tekintetében az Audi Q3 az Audi-flotta kollektív intelligenciáját is felhasználhatja.

A vezetéstámogató rendszerek kínálatának különlegessége az adaptív menetasszisztens, amely az adaptív sebességszabályozást, a dugóasszisztenst és a sávkövető rendszert integrálja, s – elsősorban a hosszú utazások során jelentős kényelmi előnyként – a jármű hossz- és keresztirányú vezetésében is támogatja a vezetőt. A manőverezés során egyebek mellett négy környezetmegfigyelő kamerájával segíti vezetőjét az Audi Q3, amelyek a SUV-modell közvetlen környezetét jelenítik meg az infotainment-rendszer nagyméretű képernyőjén. Itt kísérheti figyelemmel a vezető a parkolási asszisztens manővereit is, amely önállóan kormányozza az autót a parkolóhelyre, illetve áll ki ismét. A vezető feladata csupán a gázadás, a fékezés és a megfelelő sebességfokozat kapcsolása.

Piaci bevezetésekor összesen négy motorváltozat – három benzin és egy dízelüzemű – szerepel az új Audi Q3 palettáján, első-, illetve quattro összkerékhajtáshoz csatlakozva. Az erőforrások teljesítménypalettája 110-től (150 LE) 169 kilowattig (230 LE) terjed. Mindegyik motor négyhengeres, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, valamint erőteljes, kulturált és gazdaságos. Az erőátvitel feladatát hatfokozatú manuális vagy különösen gyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó látja el. A műutaktól távol állandó összkerékhajtás gondoskodik az optimális tapadási képességek jellemezte, élvezetes vezetésről és magas fokú stabilitásról.

Vonzó alternatívaként feszesebb rugó- és lengéscsillapító-hangolással készülő sportfutómű (az S line külső optikai csomag esetében széria), valamint progresszív kormányzás is rendelkezésre áll. Utóbbi áttétele a kormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik, nagyban hozzájárulva az új Audi Q3 könnyű irányíthatóságához.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....