utánpótlás

Jó szezont zárt tavaly a hazai motorkerékpár-piac

2022.02.17.

Úgy tűnik, hogy egyre nagyobb az igény az állandó közlekedési dugók leküzdésére, a folyamatosan növekvő benzinárak mellett a gazdaságos közlekedési formára, és persze az üzemeltetési költségek nagysága is egyre többünknek fájhat. Talán ez is közre játszhat abban, hogy a tavalyi évben szép eladási számokat generált a motorkerékpár-piac, több mint 4600 kétkerekűre került rendszám. De nemcsak a napi ingajáratok megszépítése lehet a cél, hiszen továbbra is tarolnak az allrounderek, és a túraendúrók népszerűsége is töretlen. Nézzük, hogy alakult a piac, és milyen elmozdulás várható idén?

Stabil növekedés, ez volt az utóbbi időszak jelszava, így a magyar kereskedők is biztosan elégedettek lehetnek a tavalyi szezon eredményeivel. Annak ellenére, hogy a folyamatos korlátozások miatt elmaradtak, vagy korlátozott számban valósultak meg a vevőknek szervezett privát tesztek, túrák, és természetesen a nyíltnapok is, ahol a legújabb modellekkel lehetett testközelből megismerkedni. A Magyar Gépjárműgyártók Egyesületének közleménye szerint a motorkerékpárok piacán a rangsor a kategóriákat figyelembe véve nem változott, továbbra is a legnépszerűbb típus a túraendúrók, emellett a naked, és az úgynevezett allrounder modellek piaca is stabilan a legnépszerűbb kategóriák között van.

Az adatok forrása: https://carinfo.hu/

A legjobb hír azoknak, akiknek személyautó jogosítványuk van, hogy a számukra élhető alternatívát kínáló 125-ös piac is erősödést mutat, a robogók mellett a váltós motorkerékpárokra is egyre nagyobb igény mutatkozott. Köszönhetően annak, hogy az Európai, és távol keleti gyártók is rájöttek arra, hogy élhető alternatívát nyújthatnak azoknak, akik egy stílusos, napi közlekedési eszközt keresnek, ami korlátozottan, de élményt ad az A1B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezőknek. A Keeway 125-ös váltós motorjai mellett a KSR, Honda és Yamaha negyedliteres modelljei végeztek az eladási listák élén. A motorozás alapjait nem is lehetne alkalmasabb elkezdeni egy 10 Le körüli géppel, ami teljesítményéből adódóan semmi váratlan meglepetéssel nem szolgálhat, de kicsiben mégis ugyanazt az érzést adja, mint egy nagyobb köbcentis modell. A fokozatosság elvét betartva így biztonságosan elsajátíthatóak az alapok. Ha pedig nem elég a teljesítmény, akkor innen könnyen fentebb lehet lépni, ha a felhasználót jobban megcsapja a motorozás szele.

Az adatok forrása: https://carinfo.hu/

A nagymotorkerékpár piac hasonlóan működik, mint az autóknál az SUV láz, csak itt allroundernek, és túraendúrónak hívják a legnépszerűbb típusokat. Az eladási lista élén a BMW szerepel, aminek aktuális GS szériájából majdnem 250 darab fogyott. Népszerű volt még a Honda NC modellje, ami szintén hasonló kategória, viszont a sokaknak ismerősen csengő CB 500-ból is látható mennyiség fogyott, tehát a naked kategória is képviselteti még magát ilyen típusokban. Ami viszont az eladási trendek változását leginkább megmutatja, hogy összesen nem adtak el annyi motort a szupersport kategóriában, mint a legnépszerűbb GS szériából.

Az adatok forrása: https://carinfo.hu/

Mi a helyzet a legnépszerűbb robogó szegmensben? Az abszolút etalon PCX 125 mellett a Honda Forza is szép eladási számokat generált a klasszikus SH 125 mellett, a Keeway Cityblade-ből közel félszáz találta gazdára, ugyanúgy, mint a népszerű N Max-ból a Yamaha modellpalettájáról.

Mivel én is napi szinten robogózom, és ha jó idő van, akkor motorozom is, így nagy örömmel tölt el, hogy egyre többen felismerik a járműkategória előnyeit. A közösségi közlekedés, és az elektromos autózás mellett nagyobb hangsúlyt kell fektetni erre a piacra, és szólni ehhez a folyamatosan növekvő közösséghez. Az átlag autós azzal tehet a legegyszerűbben a legtöbbet a környezetért, ha úgy csökkenti a dugót, hogy nem használja feleslegesen autóját. Biztos vagyok benne, hogy mindenki meg tudja előre tervezni a napját, és nagyon sokszor nem is kell az ötszemélyes karosszériát feleslegesen cipelni, így minimum a nyári szezonban nagyon sokat spórolhatunk a motorkerékpár/robogó használatával.

Persze hazudnék, ha nem mondanám, hogy a nyitott mivolta miatt a közlekedésünket nagyban befolyásolják a kellemetlen időjárási körülmények. De még így is sokkal több marad a mérleg másik tányérjában. Mivel mindig, mindenhova pontosan érkezhetünk, és nem kell tervezni a közlekedési dugókkal, és a parkolóhely kereséssel sem. Bízom benne, hogy a stresszmentes közlekedés öröme idén is sokakat átcsábít majd a kétkerekűek világába.

A 125-ösök világában még a cruiser vonalon is találhatunk alternatívát. (Igaz, a képen szereplő motorkerékpárt már nem gyártják) Viszont kicsit hunyorítva olyan, mint a nagyok. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....