eredmény
A gumiabroncs értékesítés számokban
A személyautó gumiabroncsok piaca csekély mértékben nőtt (+1%), ami elsősorban a négyévszakos gumiabroncsok értékesítésében elért jelentős növekedésnek köszönhető. Új autók eredeti felszereltségeként történő gumiabroncs értékesítése terén - tehát az autógyáraknak történő közvetlen eladás - kismértékű (-4%) csökkenést regisztráltak. Összességében az ETRMA tagok személyautó-gumiabroncsok értékesítése jellemzően stabil. A téli és a nyári gumiabroncs-értékesítés alakulását összehasonlítva érdemes megjegyezni, hogy a téli gumiabroncsok értékesítése nőtt (+1%), míg a nyári gumiabroncsoké ugyanilyen mértékben csökkent.
A teherautó gumiabroncsok piacán az ETRMA tagok az árbevételük +9%-os változásáról számoltak be, és a trendet jellemzi, hogy a rendkívül erős negyedik negyedévben +16%-os növekedést mértek.
„Összességében a 2018-as adatok az előrejelzéseknek megfelelően stabil piacról számolnak be. A téli és a négyévszakos gumiabroncsok értékesítésének növekedése meghaladja az átlagot, és véleményem szerint ez is növeli az utak biztonságát” – nyilatkozta a jelentés kapcsán Mrs. Fazilet Cinaralp, az ETRMA főtitkára. „Nagyon pozitív a tehergépkocsi piaci trend is, különösen látványos a fejlődés Lengyelországban, Németországban, Spanyolországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Hollandiában.”
Emlékeztetőül: Ahogyan arról múlt január végén kiadott sajtóközleményünkben beszámoltunk, az ETRMA magyar szervezete, a Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association, HTA) adatai szerint 2018-ban Magyarországon minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek a gumiabroncs gyártók a nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az ágazat teljesítményét jól jelzi, hogy valamennyi gumiabroncs kategória eladásai bővültek, illetve, hogy a növekedés regionális összehasonlításban is kiemelkedőnek tekinthető. Tavaly a személygépkocsi gumiabroncsok értékesítése 9%-kal, a SUV (városi terepjáró) gumik eladásai 23%-kal, a motorkerékpár autógumik eladása 5%-kal, a kisteherautó abroncsok értékesítése pedig 5%-kal bővült. Magyarországon a gumiabroncs-értékesítésnek évszak szerinti bontást tekintve a nyári gumik piaca 1,5%-kal, a téli gumik eladásai 12%-kal, miközben a hosszú idő után újra divatba hozott négyévszakos abroncsok eladása óriási mértékben, 48%-kal nőtt. (Igaz, ez utóbbi szegmens részesedése még így is csak 3,5%-a a teljes magyarországi gumiabroncspiacnak.)