Jaguar F-Type
November 6-án fontos mérföldkövéhez érkezett a britek által életre keltett Bloodhound SSC program, mivel Dél-Afrikában sikeresen hajtották végre a kommunikációs rendszer nagysebességgel végzett tesztjét. Ebben a vadonatúj, összkerék-meghajtású F-Type R kupét végsebességgel, azaz 300 km/h-val vezették a Hakskeen sivatag homokos felületén, miközben vele szembe, 15 méteres magasságban egy vadászgép repült több mint 800 km/h-s sebességgel.
A két jármű relatív sebessége egymáshoz képest több mint 1100 km/h-ra adódott, ami már alkalmas volt arra, hogy azt a rádiórendszert teszteljék, ami egy év múlva, a Bloodhound SSC rekorddöntési kísérlete során hivatott majd biztosítani a kommunikációt a sugárhajtású autót vezető Andy Green és az őt autóval kísérő személyzet között.
Az összkerék-meghajtású F-Type AWD Type-R kupét a sivatagi teszten Richard Noble, a Bloodhound projekt vezetője, és korábbi szárazföldi sebességrekorder vezette. "Nagyön örülünk, hogy bejelenthettük, hogy a Jaguar a projektünk fő partnerévé vált. Ez egy remek találkotás : a Jaguar nagyon erős az innovációkban, mivel fejlett technológiával rendelkezik, ezért tökéletes partner számunkra. Ez egy nagyon különleges kapcsolat, büszkék vagyunk arra, hogy a Jaguar logója megjelenik majd a Bloodhound SSC-n" – nyilatkozta Noble.
Magát a Bloodhound SSC-t egyébként pontosan 12 hónap múlva, ezen a helyszínen fogják először tesztelni éles körülmények között. A projekt célja, hogy 2015-ben megdöntsék a szárazföldi sebességrekordot, amit szintén Andy Green tart még 1997-ből, amikor a Thrust SSC-vel 1185 km/h sebességet ért el. 2016-ben már az 1000 mérföld/h-s, azaz az 1600 km/h-s sebességrekord beállítását szeretnék elérni a Bloodhound SSC rakétaautóval, amelyben egy Forma-1-es motor csak a sugárhajtómű üzemanyag-ellátásáért felel.