Bemutató

Itthon is elrajtolt a Lexus UX

2019.04.28.

Gyermeki mosoly terült el Weisz Fanni arcán, amikor a modellszépség a Lexus reklámköveteként minap átvette egy UX kulcsait egyéves használatra. A nagy sajtónyilvánossággal kísért promóció bizonyára hozzájárul ahhoz, hogy a hazai autós publikum megismerje a márka vadonatúj kompakt aszfaltterepjáróját, egyúttal tovább növelje a Lexus hírnevét, piaci pozícióját. 

Szerző: Heimer György

A tavalyi közel 5,8 százalékos magyar piaci részesedés az uniós országok közül a második legjobbnak számít, s a 2018-évi 750 darabos forgalom azt jelenti, hogy a Lexus a kétezres évek elejétől – szinte a nulláról kezdve – felkapaszkodott az ötödik helyre a prémium márkák hazai eladási listáján. Az idén összesen 1000 kocsi eladásával számolnak, s ebből 200 lehet UX.

Az új modell abba a manapság roppant népszerű, prémiumos kivitelű kompakt SUV szegmensbe hajt be, ahol többi között a BMW X1, az Audi Q3, a Mercedes GLA, vagy a Volvo XC40 tapossa egymást. E versengésbe a Toyota luxusgyártó karja – az eddigi, jól bevált offenzíva szerint – az európaiakétól eltérő karakteres dizájnnal és „zöld” hibridtechnikájával próbál előzni. Az UX karosszériavonalait is rafinált, „girbegurba” hajlítások jellemzik. Elől – éppen úgy, mint nagyobb suv-testvérei, az NX és az RX esetében – a már megszokott orsó formájú hűtőrács díszeleg, oldalt a szögletesbe hajló, fekete műanyaggal szegélyezett kerékjárati ívek, hátul pedig stoplámpák, valamint a kocsi hátfalán végigfutó fényív a dizájn legszembetűnőbb elemei.

Általában is elmondható, hogy az UX a Lexusokra jellemzően parádésan csúcsminőségű, a szerelvények ízlésesek, minden kezelőszerv finoman működik. A majdnem 4,5 méter hosszú és 1,8 méter széles kocsiban az elölülők kényelmesen terpeszkedhetnek, a hátsó fertályon viszont már kisebb a térkínálat: kicsit macerásabb a ki- és beszállás, a hátsó üléssor fix, sínszerűen – több konkurensével ellentétben – nem tologatható. A kocsi talán leggyengébb pontja a szűk, kiviteltől függően 283-320 literes csomagtér (például az Audi Q3-ban ez annak kétszerese). Igaz, a kalaptartóként szolgáló neccháló könnyen összehajtható, így a csomagtartó felfelé pakolható, s a padlóelválasztó alatti üregben is van némi hely, de ez a térfogatméreteken nem változtat.

Az UX háromféle hajtással lép színre. Lesz egy, az értékesítésben kevésbé keresettnek várt UK 200 benzines, és kétféle hibrid, a 250h és a 250h E-Four jelű, amelyekben a benzines erőforrás egyformán kétliteres, viszont az utóbbiban egy plusz villanymotor gondoskodik a hátsó kerekek hajtásáról. Így az előbbi fronthajtásos változat 171, az utóbbi pedig 184 lóerős, a 0-100 km/óra gyorsulás értéke 8,5, illetve 8,7 másodperc, végsebességük mintegy 180 km, a gyárilag megadott kombinált fogyasztás pedig 5,3, illetve 5,8 liter 100 kilométerenként. A környezetbarát, fokozatmentes CVT-váltós hibridhajtás előnyei különösen a városi forgalomban érvényesülnek: a kocsi csendes, fordulékony, élvezetesen vezethető, jóllehet gyorsulása, végsebessége elmarad a mostanában gyakorta elparentált dízeles konkurenseitől, magyarán tehát a padlógázos döngetés nem igazán UX műfaj.

A hibrid UX ára 11,480 millió forinttól startol, a négykerék-meghajtású 12,2 milliót kóstál. A Lexus ugyanakkor – az európai riválisainak gyakorlatától megint csak eltérően – csomagban kínálja a rendelhető extra felszereléseket, így az importőr állítása szerint gyártmányai olcsóbbak a hasonló felszereltségű versenytársaihoz viszonyítva. Érdemes megjegyezni, hogy az öntöltős rendszerű hibrid UX-ek a fennálló jogszabályok értelmében nem élvezhetik a zöld rendszámmal járó kedvezményeket, de az importőr ígérete szerint – konkrét időpont megjelölése nélkül – jön majd egy tisztán elektromos meghajtású UX is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....