Peugeot

Itthon is bemutatták a ráncfelvarrott Peugeot 508-ast

2014.11.30.

Egy héttel a párizsi autószalon megnyitását követően hazai környezetben is megnézhettük és kipróbálhattuk a látszólag alig, valójában pedig számos részletében megújult oroszlános zászlóshajót.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Okkal merülhet fel a kérdés bárkiben, hogy az éppen három éve megjelent 508 esetében miért volt szükség ilyen hamar a ráncfelvarrásra. Nos, Mocsai Zoltán (Peugeot Hungária termékfelelős) is kitért ennek a kérdésnek a megválaszolására előadásában és elmondta, hogy a Peugeot termékpaletta még soha nem volt ennyire fiatal, mint jelenleg. Ezért és egyéb szempontok miatt sem lóghat ki az 508-as a sorból, hiszen jelen pillanatban ebben a modellben él tovább a márka egykori közép- és felsőkategóriása, a 407-es és a 607-es. Egyértelműen látszik, hogy a motorok és hajtásláncok forradalma mellett a termék megújulásra is különös gondot fordít a francia márka az utóbbi években. A fiatal és sikeres modelloffenzíva gyümölcse úgy tűnik már be is érett, hiszen globális viszonylatban is figyelemre méltó (+5,7 százalékos) növekedésről adott számot Marosi Gábriel kereskedelmi igazgató, amit a főbb piacokon regisztrált növekedések generáltak.

(Balról) Murárik Katalin - Peugeot Hungária PR Manager, Mocsai Zoltán - Termékfelelős, és Marosi Gábriel - Kereskedelmi igazgató. Még több kép a galériában

A fentieket tovább részletezve: az Unióban 7,6 százalékos, Kínában 32,4 százalékos növekedést regisztráltak az elmúlt év statisztikáihoz képest, Magyarországon pedig 19,5 százalékkal több Peugeot talált gazdára, mint 2013-ban, a két évvel ezelőtti darabszámhoz képest 45,6 százalékos a növekedés. Az 508-cal kapcsolatban még egy fontos adat elhangzott - még mielőtt az egy percre eső számok és százalékok említése miatt éber kómába esünk - ami nemcsak meglepő, hanem felettébb érdekes is. Hazánkban a felső közép-kategóriás autók iránti kereslet 20 százalékos, melyet csakis a kisautók 25 százalékos aránya előz meg érthető okokból. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik újautó vásárló az 508-at vagy ahhoz hasonló autót keres a szalonokban, de ennyire azért mégsem rózsás a helyzet, hiszen 87 százalékos a céges szegmens értékesítési aránya.

A Peugeot globális piaci részesedése jelenleg 6,6 százalékos

A karosszéria kivitelre vonatkozó piaci trendek alapján – miszerint egyre népszerűbb a kombi – a Peugeot-nál 50 százalék feletti kombi arányt vizionálnak az eljövendő évekre. Ennek folyományaként megmarad az eddigi háromféle kasztni változat, a négyajtós szedán, az ötajtós SW, és az a bizonyos all-road megjelenésű RXH, mely a 3008-as után megkapta a dízel-hibrid (Hybrid4) hajtásláncot és nekünk magyaroknak már csak azért is a szívünk csücske, mert Bocsi Attila kezét dicséri a külső formaterv. Utóbbi modell esetében több helyről is érkeztek olyan igények, hogy szeretnék az emelt (18,4 cm-es) hasmagasságú, műanyagokkal és robosztus külsővel felvértezett RXH-t egy erős dízelmotorral, szimpla fronthajtással, hibrid rendszer nélkül használni. Ennek köszönhetően újdonság a modellpalettában az RXH BlueHDI, mely az említett előnyöket a hibrid technológia nélkül, egy 180 lóerős dízelmotorral szerelve kínálja.

Térjünk azonban a megújulás részleteire! A külső dizájn változását leginkább a márkaarculat új orrkiképzése szülte, ezért azt a bizonyos 3,8 cm-es hossznövekedést itt, a lökhárító és a hűtőmaszk környékén érhetjük tetten. Ahogy erről korábbi cikkünkben is már beszámoltunk, az emblematikus stíluselemeket kapta a nagy túraautó, azaz új hűtőmaszkot, laposabb motorháztetőt, új rajzolatú LED-es lámpaegységeket elöl-hátul, valamint a lökhárító alsó részén található műanyag betét is szerves része a modernebb megjelenésnek.

A külső paraméterek közül csak a hosszúság változott, mindössze 3,8 cm-rel. H/Sz/M (mm): 4830/1830/1450, tengelytáv: 2820 mm

A változatlan méreteknek köszönhetően az utastér és a csomagtér helykínálata is érintetlen maradt, ennek megfelelően a lépcsőshátú poggyásztere 515/958, a kombié pedig 550/1598 literes maradt. A futómű tekintetében hátul minden modell multilinkre (RS30 többlengőkaros) támaszkodik, elöl pedig pseudo McPhersont kaptak az általános verziók és az RXH. A GT és a 180 lóerős, kétliteres BlueHDi-vel szerelt modellek azonban egy VH10 kódnévvel ellátott dupla háromszög lengőkaros rendszert kaptak, a merevebb kasztni és a pontosabb kormányzás miatt, ugyanis az érintett modellek dinamikára hangoltsága ezt megkívánta.

A felső-középkategóriára és a Peugeot-ra általában jellemző bőséges fedélzeti ellátmány ugyebár elmaradhatatlan, legyen szó vezetéstámogató és/vagy kényelmi rendszerekről. A szórakoztató elektronika, a navi és az általános információk megjelenítése három felületen történik: van egy 18 cm-es képátlójú, SMEG+ érintőképernyős kijelző a középkonzol tetején, egy vetített kijelző a kormány mögötti műszeregységben és az elődmodellből is ismert Head-up-display, mely a sofőr látómezejébe helyezi a legfontosabb infókat (haladási sebesség, tempomat beállítások és navi utasítások). A D-szegmensben ritkaságnak számító négyzónás klíma is elérhető a megújult zászlóshajóban, csakúgy mint a programozható hűtés-fűtés, vagy a csomagtérajtó motoros nyitása-zárása (SW) és a JBL erősítő rendszer.

Az extralista további érdekességei még a programozható tempomat, a kamerával kiegészített radarérzékelők, melyek egyúttal a holttér figyelő rendszert is kiszolgálják, valamint a panoráma üvegtető (SW) és az elektromos derékmasszázs funkció. A tájékoztatóból megtudtuk, hogy a zömében céges ügyfelek általában magas felszereltségű, dízelmotorral szerelt verziókat választanak idehaza, ennek okán nem csoda, hogy az öngyulladós motorkínálat lényegesen szélesebb spektrumot fed le, mint a benzinesből csupán két aggregátot kínáló paletta. A legkisebb gázolajos az 1,6 literes, 115 lóerős e-HDi, majd a kétliteresek következnek, melyek közül az Euro-5-ös HDi motorok 140 és 163 lóerős kivitele csakúgy megtalálható a listán, mint az Euro-6-os normákat teljesítő, 150 és 180 lóerős BlueHDi motorok.

Fentieket kiegészítve még a GT-ből ismert 2,2 literes 204 lóerős és az RXH-ban debütált Hybrid4 (dízel-hibrid) 200 lóerős összteljesítményű motorokkal is számolhat a leendő tulaj. Benzines fronton egyszerűbb a helyzet, ugyanis a jól bevált 1.6 THP motorok két generációja közül választhatunk, melyek közül a régebbi 156 lóerős és a tisztább (Euro 6) és erősebb (165LE), új fejlesztés szerepel a terítéken, valamint az 1.6 VTi (120LE), mely a belépő modell erőforrása. Sebességváltó téren is akad újdonság azok számára, akik az automatákat preferálják, ugyanis a jövő évtől szigorodó normákat teljesítő Euro 6-os motorokhoz már a japán gyártmányú Aisin váltók kapcsolódnak. Az EAT6 névvel ellátott nyomaték átviteli rendszer a korábbi AM6-os továbbfejlesztett változata. A kilencven százalékban új alkatrészekből álló egységben 15 százalékkal kisebb a belső súrlódás, így gyorsabb kapcsolásokat és minimális többletfogyasztást (1-3 dl/100 km) értek el a manuális váltóhoz képest.

Magánügyfelek számára az új 508-as indulóára 5 770 000 forint Access felszereltség és 1.6 VTi (120LE) benzinmotor esetén. Az eddigi értékesítések alapján a legnépszerűbb az Active felszereltségű, 2.0 HDi (140LE) lesz, melyet 7,1 millió forinttól vihetünk haza. A céges vásárlókat - mint potenciális célcsoport - egyedi ajánlattal, akciós THM-mel és kedvező TCO-val kecsegteti a hazai importőr és az országos díler hálózat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívja a közlekedők figyelmét, hogy csak az induljon útnak kedden....
2025.01.20
Túl szelíd motorosok és túl vad autósok, akik robogóval és Kacsával is Dakarra mentek, hogy....
2025.01.20
Első hallásra talán meglepő díjjal ismerték el a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a....
2025.01.20
Az autópiaci „tisztulás” jegyében megszűnik Kínában egy olyan márka, amely alig két éve kelt életre....
2025.01.20
A mobilitási szolgáltató Ayvens-nél összegyűjtötték, szerintük melyik 10 új elektromos autót övezi....
2025.01.20
A 2024 második felében sikeres mestervizsgát tett szakembereket köszöntötte decemberben a Csongrád-....
2025.01.20
A nagy teljesítményű „minden egyben” rendszer egyszerre képes kezelni több járműfunkciót, így....
2025.01.20
Újabb sikerrel indította 2025-öt a Budapesti Közlekedési Központ népszerű alkalmazása, a BudapestGO....
2025.01.20
Ónos eső veszélye miatt keddre másodfokú (narancs) figyelmeztetést adott ki Baranya, Bács-Kiskun,....
2025.01.20
A fővárosi rendőrök két éjszakán át fokozott közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Budán –....