elektomos autó

Itt a jövő: rugalmas belső terű elektromos autók

2019.01.28.

A telekocsi szolgáltatások iránti növekvő kereslettel egy új járműkategória van születőben: olyan rugalmas belső terű autók, amelyeket a felhasználók igényeinek megfelelően személyre lehet szabni. Csak Európában, az Egyesült Államokban és Kínában egymillió ilyen speciálisan tervezett, többségében elektromos jármű eladása várható 2020-ig. Ez komoly lehetőség az autógyártók számára, állítja a Roland Berger legújabb kutatása.

- Ez az újfajta jármű két nagy mobilitási szupertrendet egyesít: a telekocsizást és az elektromobilitást - magyarázza Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere. „Ez az új járműkategória az utast, nem pedig a sofőrt helyezi a középpontba és kifejezetten modern taxiszolgáltatásra készül.”

Vonzó, új piaci szegmens nyílik most meg az autógyárak előtt, mivel ezen járművek egyszerűbb kialakítása miatt felére csökkenhet a gyártási költség. Emellett pedig, azzal, hogy elektromos autókkal bővítik kínálatukat, a járműgyártók könnyebben el tudják érni kitűzött széndioxid-kibocsátás csökkentési céljaikat is. „A járműgyártó cégeknek már most érdemes lépniük, hogy erős versenypozícióban tudjanak megjelenni ezen a réspiacon és képesek legyenek felkelteni ügyfeleik érdeklődését az újfajta modellek iránt.” javasolja Schannen Frigyes.

Az újfajta mobilitási koncepció az utasok számára is előnyökkel jár majd: ezek a járművek kényelmesebbek lesznek és nemcsak az áruk, hanem a fenntartási költségük is alacsonyabb lesz, hiszen például nincs szükség olajcserére és a fékek is lassabban kopnak el. - Úgy számolunk, hogy az ilyen autók költsége 0,5 – 0,8 euró lesz kilométerenként, így várhatóan ez lesz a legolcsóbb autós közlekedés - mondja Schannen Frigyes. „Csak a sofőr nélküli robottaxik lesznek még ennél is olcsóbbak, kilométerenkénti 0,3 eurós költséggel.”

A telekocsi szolgáltatások piaca is nagy lehetőségeket hordoz magában. Szereplői világszerte rendkívüli növekedést tapasztalnak, ahogyan egyre növekszik az igény olyan mobilitási szolgáltatások iránt, ahol nem előfeltétel a saját autó megléte. A Roland Berger szakértői előrejelzése szerint az igény szerinti mobilitás (mobility on demand – MoD) számára gyártott járművek iránti világpiaci kereslet egymillió autóra fog nőni 2020-ra, 2025-re pedig akár a 2,5 millió új járművet is elérheti.

- Természetesen a növekedés egyik legfőbb hajtóereje Kína lesz, amely már most is a piac 60 százalékát teszi ki, de idővel Európában és az Egyesült Államokban is nőni fog az ilyen járművek piaca - vetíti előre Schannen Frigyes. „Ez egy olyan kulcsfontosságú növekvő piac, amelyet egyetlen járműgyártó sem hagyhat figyelmen kívül.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....
2024.04.28
A legkisebb Mercedesszel is lehet nagy galibát okozni. ..
2024.04.28
A BBC és az Auto, Motor und Sport szaklap értesülései szerint távozni készül a Forma-1-es....
2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..