járműértékesítés
Mindez része annak a gazdasági adok-kapoknak, melynek során Kína megtorlásul csapott oda az Egyesült Államokbeli autók importtarifájának, miután Donald Trump elnök 34 milliárd dollárnyi kínai árú esetében növelte a vámtarifát.
A Tesla mindent elkövetett, hogy felfuttassa elektromos autóinak eladásait a világ legnagyobb gépjárműpiacán, és gyár építését is tervezte az ázsiai országban.
Az amerikai cég májusban még 14 ezer dollárral megvágta Kínában a Model X árát, azt követően, hogy Peking nagyszabású tarifacsökkentést jelentett be az importált autókra. Kína 25 százalékról 15-re tervezte csökkenteni az import vámtarifát a legtöbb gépjárműre július elsejétől.
A Tesla kínai eladásai 2017-ben mintegy 17 százalékkal járultak hozzá a cég teljes jövedelméhez, és az elektromosautó-gyártó évente hozzávetőleg 15 ezer járművet hajózott át Kínába.
A Model S és a Model X ára most mindössze egyetlen hétvége alatt 150 ezer jüantól 250 ezer jüanig nőtt (22, 600-tól 37ezer 600 dollárig), modelltől függően – az Electrek jelentése szerint.
Fordítás: Lehőcz Rudolf