Szalay Dakar Team

Irány a Silk Way rali!

2017.07.01.

Amikor az Opel Dakar Team a versenyjárműveivel megjelenik a Hősök terén, az egyet jelent azzal, hogy Szalay Balázs és Bunkoczi László újabb nagy fába vágja a fejszéjét, s izgalmas küldetésre indul. Ezúttal a majd’ tízezer kilométeres Silk Way ralinak vág neki a csapat, amely július 7-én rajtol Moszkvában a Vörös téren, s az orosz sztyeppéket, a kazah hegyi szakaszokat és a Góbi sivatagot leküzdve érkezik meg a mezőny a császári Kína 3000 éves fővárosába, Hszianba.

„A versenyek előtti időszak mindig nagyon érdekes, s bár nem állítanám, hogy már most izgulok, de nagyon várom a versenyt – mondta Szalay Balázs. –  A látványos rajtceremóniát idén is a Vörös téren tartják meg, amelyen a hírek szerint ott lesz Vlagyimir Putyin. Ami magát a versenyt illeti, a terepviszonyokat nagyrészt ismerjük, s ez még akkor is igaz, ha a hírek szerint az útvonal hatvan százalékban más lesz, mint tavaly. De tudom, hogy Oroszországban sztyeppék, Kazahsztánban hegyi szakaszok, Kínában pedig a Góbi sivatag vár ránk. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a dűnés szakaszok lesznek a vízválasztók, de mivel technikai sportról beszélünk, addig el is kell jutni – vigyázva a technikára.”

Ami a navigációt illeti, Bunkoczi László szerint nagyon nehéz előre mondani, hogy egy verseny milyen lesz. A hosszú szakaszok (és az, hogy egy-egy napra két mért szakaszt is beiktattak a szervezők) azt sugallják, hogy nem lesz sétagalopp. „Az idei Silk Way, ha lehet, még az eddiginél is sokszínűbb. Ami engem illet, szeretem a kínai szakaszokat, a Góbi sivatag lenyűgöz, de persze az orosz és a kazah pályák is bőven rejtenek magukban kihívást. S hogy milyen eredményre számítok? Nem szeretek tippelni, mert amikor azt mondtam, nyerünk, akkor felborultunk, amikor meg azt mondtam, nincs esélyünk, dobogóra álltunk. Ez nem az a sportág, amelyben érdemes jóslatokba bocsátkozni.”

Az Opel Mokkával versenyző autós pároson kívül a magyar színeket képviseli a viadalon a csőrös Scaniával induló Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László egység is. A trió számára újdonság lesz Kína, hiszen bár már többször is versenyeztek a fiúk a Silk Way ralin, de a Góbi sivatagban még nem. 

„A hosszú távú versenyeken a siker titka, hogy ne kapjunk büntetést, úgyhogy mi erre hajtunk – mondta Czeglédi Péter, a csapat rutinos navigátora. – Az utolsó napokban pedig már lehet az ellenfelekre is figyelni. Tíz éve versenyzünk együtt, fél szavakból is megértjük egymást, s a technikánk is egyre jobb – a csőrös Scaniában az a jó, hogy az első tengely mögött ülünk, így sokkal bátrabban megyünk bele a gödrökbe.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
Sem a két pontot, sem az elvesztett bajnokságát nem siratja Max Verstappen, és a trónfosztása....
2025.12.21
Elcsépelt kijelentések, gyönyörű vonalak, Volkswagenes értékek. Semmi olyan újdonságra nem....
2025.12.21
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Ünnepi szolgálat. ..
2025.12.21
Meghosszabbítanák alkatrészeik felhasználhatóságát, ezzel pedig érdemben javítanának autóik....
2025.12.21
Luxuskivitelű utasteret és erősebb, hathengeres dízelmotort is kapott az egyedileg épített példány....
2025.12.21
Friss és rendkívül pozitív Leapmotor tapasztalatokkal felvértezve, nagyon kíváncsi voltam, hogy....
2025.12.21
Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei....
2025.12.21
A híd ünnepi díszkivilágítása 2025-ben december 26-ig látható: zöldbe boruló pilonok, fények és....
2025.12.21
A Leoni intézkedése a Leoni Wiring Systems aradi üzemét érinti. ..
2025.12.21
Bár az ünnepek előtt véget ér a Bubi második generációja, karácsony után is lehet majd tekerni a....