Szalay Dakar Team

Irány a Silk Way rali!

2017.07.01.

Amikor az Opel Dakar Team a versenyjárműveivel megjelenik a Hősök terén, az egyet jelent azzal, hogy Szalay Balázs és Bunkoczi László újabb nagy fába vágja a fejszéjét, s izgalmas küldetésre indul. Ezúttal a majd’ tízezer kilométeres Silk Way ralinak vág neki a csapat, amely július 7-én rajtol Moszkvában a Vörös téren, s az orosz sztyeppéket, a kazah hegyi szakaszokat és a Góbi sivatagot leküzdve érkezik meg a mezőny a császári Kína 3000 éves fővárosába, Hszianba.

„A versenyek előtti időszak mindig nagyon érdekes, s bár nem állítanám, hogy már most izgulok, de nagyon várom a versenyt – mondta Szalay Balázs. –  A látványos rajtceremóniát idén is a Vörös téren tartják meg, amelyen a hírek szerint ott lesz Vlagyimir Putyin. Ami magát a versenyt illeti, a terepviszonyokat nagyrészt ismerjük, s ez még akkor is igaz, ha a hírek szerint az útvonal hatvan százalékban más lesz, mint tavaly. De tudom, hogy Oroszországban sztyeppék, Kazahsztánban hegyi szakaszok, Kínában pedig a Góbi sivatag vár ránk. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a dűnés szakaszok lesznek a vízválasztók, de mivel technikai sportról beszélünk, addig el is kell jutni – vigyázva a technikára.”

Ami a navigációt illeti, Bunkoczi László szerint nagyon nehéz előre mondani, hogy egy verseny milyen lesz. A hosszú szakaszok (és az, hogy egy-egy napra két mért szakaszt is beiktattak a szervezők) azt sugallják, hogy nem lesz sétagalopp. „Az idei Silk Way, ha lehet, még az eddiginél is sokszínűbb. Ami engem illet, szeretem a kínai szakaszokat, a Góbi sivatag lenyűgöz, de persze az orosz és a kazah pályák is bőven rejtenek magukban kihívást. S hogy milyen eredményre számítok? Nem szeretek tippelni, mert amikor azt mondtam, nyerünk, akkor felborultunk, amikor meg azt mondtam, nincs esélyünk, dobogóra álltunk. Ez nem az a sportág, amelyben érdemes jóslatokba bocsátkozni.”

Az Opel Mokkával versenyző autós pároson kívül a magyar színeket képviseli a viadalon a csőrös Scaniával induló Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László egység is. A trió számára újdonság lesz Kína, hiszen bár már többször is versenyeztek a fiúk a Silk Way ralin, de a Góbi sivatagban még nem. 

„A hosszú távú versenyeken a siker titka, hogy ne kapjunk büntetést, úgyhogy mi erre hajtunk – mondta Czeglédi Péter, a csapat rutinos navigátora. – Az utolsó napokban pedig már lehet az ellenfelekre is figyelni. Tíz éve versenyzünk együtt, fél szavakból is megértjük egymást, s a technikánk is egyre jobb – a csőrös Scaniában az a jó, hogy az első tengely mögött ülünk, így sokkal bátrabban megyünk bele a gödrökbe.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.12
Az összetettben éllovas dél-afrikai Henk Lategan előnye mindössze 21 másodpercre csökkent a Szaúd-....
2025.01.12
Vannak fétistárgyak, melyek láttán erősebben ver az autóbuzik szíve, ilyen a Bilstein gátló, a....
2025.01.12
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Magyar vágyálom. ..
2025.01.12
Nyolchengeres ellendugattyús motort készül piacra dobni a Great Wall Motor kínai járműgyártó....
2025.01.12
Az éves viszonylatban növekvő átlagár ellenére is egyre többen keresnek autót. ..
2025.01.12
Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó....
2025.01.12
Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló....
2025.01.12
Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas....
2025.01.12
A Felsőszentiván-dűlői vasúti átjárónál van szükség tűzoltói beavatkozásra – írta a....
2025.01.12
Az Árpád úton, az Újpest-központ metrómegálló közelében karambolozott két autó – jelentette az....