Q-Service

Inter Cars - Q-Service bemutató – AutoCarma Szigetszentmiklós

2019.02.13.

Minden lehetőség megragadva

Talán sokan találkoztak már az AutoCarma névvel, hiszen Kaposvártól Debrecenig képviseltetik magukat a profi autós szolgáltatások piacán.

Szigetszentmiklós

A történet még 13 évvel ezelőtt kezdődött, amikor vendéglátónk, Prekop Zoltán még teljesen más iparágban dolgozott. A vállalkozást a testvére alapította, de nem a tervek szerint alakultak a számok, ezért szólt Zoltánnak, aki akkor már rendelkezett némi ügyvezetői tapasztalattal és elkezdte a szerviz átszervezését. A társtulajdonosi viszony ma is fennáll, de a szigetszentmiklósi szerviz irányítása végül teljes mértékben Zoltánra maradt, ő mesél a kezdetekről, a válság éveiről, majd a kemény munka gyümölcséről.

Cégalapítás

2005-öt írtunk ekkor. A világban hitelbőség volt, boldog, boldogtalan autóval járt, mi több új autót vett, így aztán a szervizekre is igény volt. Három év nem túl hosszú idő ahhoz, hogy egy induló vállalkozás mélyebb gyökereket eresszen. Pedig csak ennyi adatott meg a cégnek a bőségben, hiszen 2008-ban beköszöntött a válság, adódott hát a kérdés, mit kellett egy ilyen vállalkozásnak tennie, hogy életben tudjon maradni.

A válasz első része rémesen egyszerűen hangzott: tőke. Szerencsére a tulajdonosoknak egyrészt volt mihez nyúlniuk a nehéz időszakban, másrészt volt hitük, hogy a helyzet azért nem reménytelen. A túlélési stratégia másik összetevője, a vezetők helyi ismeretsége, és természetesen azok a lojális ügyfelek, akik ragaszkodtak a színvonalas szolgáltatáshoz.

Jó lóra tettek

Az cégfejlesztés éveiben nem a magán ügyfelekre koncentráltak elsősorban, hanem a rendszeres, biztos és számokat is produkáló céges flottákra hajtottak. Mire beköszöntött a válság, addigra a szervizszolgáltatásait annyi helyre értékesítette, hogy a cég, ez már önmagában biztosította a talpon maradást.

A válság a túlélőit azonban meg is erősítette, egy úttal helyzetbe is hozta. A piac némiképp átalakult, mert sok vállalkozás bezárt a válság idején (és ki sem nyitott utána), másrészt hosszútávon a kisebb szervizek fehéredését is elhozta. Zoltán a bérelőny megszűnését emelte ki. Amíg korábban a legális vállalkozások hátrányt szenvedtek a befizetendő járulék terhek miatt, mára a munkaerőhiány dominál, és a munkaerő szívesen megy egy igényes, legálisan működő helyre dolgozni, mint egy szürke szegmensben működő garázsszervizbe.

Célszerszám!

A járműfenntartás is jócskán megváltozott az elmúlt 10 évben. A fontosabb javítások döntő hányadához ma már célszerszámok, profi diagnosztika és nem utolsó sorban speciális szakértelem kell. Aki nem képezte magát ebben a szakmában, amellett elrobogott a világ. Az AutoCarma azonban lépést tudott tartani a fejlődéssel.

Ami aktuális ebben a témában, az a különböző radarok és szenzorok, kamerák kalibrálása. Egy baleset, vagy javítás után sok esetben kell újra tanítani a korszerű járművezető asszisztens rendszerek érzékelőit és ehhez drága és speciális eszközök, komoly oktatásokon elsajátított szakértelem szükséges. Zoltánnak az a jóslata, hogy ez a jelenség megint búcsúzni kényszerít néhány javítót a piactól.

Márkaszervizként

Az alapvetően széles körű, márkafüggetlen autós szolgáltatásokat nyújtó cégcsoport, az AutoCarma, hivatalos márkaszervizes szolgáltatást is nyújt, amelyek közül Szigetszentmiklóson a Volkswagen (év VW Haszongépjármű), a Seat és a Skoda márkaszerviz működik.

Jelenleg 8 csápos emelős autószerelő állással rendelkeznek, de a fejlődés, a fejlesztés itt sem állhat meg. Most is éppen egy jelentős bővítés előtt állnak, ugyanis az új Volkswagen Crafter emeléséhez új berendezések kellenek, legalább is ahhoz, hogy a legnagyobb kivitelt is szervizelni tudják.

Hozom-viszem, nem csak a környékről

Az ügyfelek kényelmét szolgálja egy régóta sikeres szolgáltatás, a hozom-viszem. A jármű tulajdonosa a szokott rend szerint teheti a dolgát, például bemegy reggel dolgozni, a saját autójával. A javító elmegy a kocsiért, elviszi, elvégzik a karbantartást és munkaidő végére vissza is ér az ügyfélhez. Ezt a szolgáltatást természetesen nem csak helyben, de akár 20 km-es körzetben is végzik. Ez a cégeknél a legnépszerűbb.

És a cégek adták meg a kezdő lökést a márkafüggetlen részleg fejlesztéséhez. Mivel az egyes cégek nem feltétlenül használnak homogén járműparkot, a nem profilba illő típusokat nem tudták az AutoCarma szervizbe vinni, vagy vitetni. Pedig jó lett volna, hiszen a szolgáltatással elégedettek voltak.

Immár 5 éve csapatban

Zoltánék is az Inter Cars-ban találták meg azt a megbízható autóalkatrész beszállítót, aki el tudja látni szervizük márkafüggetlen részét minden szükséges hozzávalóval, alkatrészektől, a munkaruhán át a szerszámokig és berendezésekig.

A márkafüggetlen, illetve az aftermarket alkatrészek felhasználásával történő javítás más szempontból is teret nyert. Hogy sajnos, vagy szerencsére, ezt majd az idő megválaszolja, a szerviz csak megy a trend után, ugyanis a finanszíroz cégek költségcsökkentést írtak elő, ami azt eredményezte, hogy (a prémium márkák kivételével) kerülik a márkaszervizeket, pontosabban azok rezsi óradíjait és a gyári alkatrészek néha valóban horribilis árát.

Ez a márkaszervizes részlegnek azonnali és súlyos bevételkiesést jelentett volna, így viszont, egy megbízható beszállítóval a hátuk mögött visszahozták az ügyfeleket, mondván, „tudunk mi szerényebb szolgáltatást is, mégis a régi csapattal, a megszokott szakértelemmel nyújtani.

Az Inter Cars stratégia előnye

Amikor Zoltán a Q-Service tagságról és az Inter Cars partnerségi együttműködésről kérdezem, azonnal az üzleti modell elemzésébe kezd: egyetért azzal a stratégiával, miszerint az Inter Cars nem szolgál ki magánszemélyeket, így egyrészt nem kell drága kiszolgáló kiskereskedelmi apparátust fenntartani, másrészt nem kell belemennie a konkurencia tényleg már-már nevetségessé fajuló kedvezmény-háborújába sem.

A szerkesztő közbeszól: az előző gondolathoz egy apró kiegészítés. Van ennek a stratégiának egy harmadik nagy előnye is. Nem beszéltünk még arról, hogy erősen megkérdőjelezném azt a lehetőséget, hogy akárki, mindenféle szaktudás nélkül vehessen mondjuk fék alkatrészt. Ha már környezetvédelmi megfontolásból klímaberendezést nem vásárolhatunk „csak úgy” a lakásba, miért van lehetőség pl. otthoni fékszerelésre az autón? Fékbetét kell? Mutasd az autószerelői végzettségedet… Nem? – a szerző.

Az Inter Cars legújabb logisztikai központja az M0-ás mellett

A cég irányvonala ha ma még nem is, középtávon biztosan sikerre van ítélve. A szervizek törvényszerűen követni fogják egymást abban, hogy hozott alkatrésszel nem lesznek hajlandók javítani. Ennek talán legkevésbé az az oka, hogy ha nem ők veszik a hozzávalókat, akkor azon nem ők keresnek. Hogyan vállaljon valaki garanciát hozott alkatrészre? Mi történik, ha nem jó alkatrészt hozott? Ki viteti-veteti vissza? Oda a hatékonyság, ha bármi miatt nem beszerelhető a cseredarab.

Nem nehéz teljesíteni a szerződéses mennyiségeket

Aki Q-Service tag lesz, annak gondosan, testre szabva meghatározott mennyiséget kell éves bontásban rendelnie. Az AutoCarma itt is hozza, esetenként túlteljesíti a 100%-ot. A jelenleg 122 aktív céges szerződés évente 7.500 szervizlátogatást generál, amelyhez nem kis mennyiségű alkatrészrendelés kapcsolódik.

Hab a torán

Az Inter Cars legújabb logisztikai központja gyakorlatilag helyben van. Az M0-ás mellett múlt évben megnyílt raktárbázis a legmodernebb raktártechnika bevetésével állt a szervizhálózat szolgálatába.

Cikkünk megjelenését az Inter Cars támogatta.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..
2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....
2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....
2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....
2025.02.06
Kevés tesztautót szeretett meg így a családom, mint a konnektoros hibrid Ford Kugát. A napi szinten....
2025.02.06
A tegnapi wolfsburgi üzemi gyűlésen Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója....