Teszt

Insignia, másodszor

2017.05.07.

Egyre többször választanak hazai helyszínt legújabb modelljeik bemutatására az importőrök, ami jó, mert Magyarország kevésbé látogatott tájait is megismertetik vendégeikkel.

 

 

 

COTY esélyek?                                                                                           A szerző felvételei

Első nemzedéke elnyerte az Év autója címet 2009-ben, a legújabb még inkább megérdemelné, mert nem csak sokat változott, méghozzá előnyére, de igazán versenyképes is a D-szegmensben. Talán ez a legkeményebb mezőny, mert az üzleti autó kategóriában szinte megtörhetetlen a VW-uralom. Nem véletlenül, hiszen az európai országokban német cégek dominálnak, ők pedig mindenütt „echte hazait” vesznek. Többek között ezért is a Passat a legkedveltebb menedzser-modell az Unióban. Nálunk státuszszimbólum szerepe is van, mert magas beosztást sugall multinál, vagy a politikai életben. Igaz, államtitkári szinten már a Škoda Superb hódít, ami persze nem más, mint egy vagányabb öltözetű Passat, azonos technikával, többnyire győri motorokkal, csak más jelvénnyel és kevésbé hivalkodóan…

Made in Hungary hajtóművek

Ahogy a VW konszern modelljeinél, úgy az Opeleknél is magyarországi gyártású motorok dominálnak. A legújabb Insignia benzinesei és dízeljei turbófeltöltősek, de ami nem kevésbé fontos, hogy Szentgotthárdon készülnek. A diéta részeként alumíniumból készült a motorháztető, mely nem csak a tömeget, de gyalogoselütésnél a sérülések mértékét is csökkenti. A lapos orrnak is köszönhető, hogy 0,26-os a karosszéria alaktényezője.

Az Insignia fényszóróházában épített IntelliLux LED® mátrix-világítás 32 sorba rendezett fénydiódáival még pontosabban alkalmazkodnak a világítási funkciók a mindenkori forgalmi helyzethez, gyorsabbak és folyamatosabbak lettek az átmenetek az egyes módok között. Javult a fényeloszlás minősége, a fényintenzitás és a reakciósebesség.

Közel a milliós darabszámhoz

A VW komolyan őrzi első helyét a szegmensben, nem véletlenül, hiszen ez komoly éves mennyiséget és a többi (népesebb) szegmenshez képest komolyabb profitot jelent. A flottabeszerzések pedig meghatározzák a mennyiséget, nem véletlenül szüntette meg a Honda tavaly az Accord forgalmazását az európai piacon. Ilyen problémával nem kellett megküzdenie az Opelnek, mely 900 ezret adott el az Insigniából, melynek fiatalosabb lett az egyébként is jó és egyéni formája. Ráadásul alapos diétán esett át, mert az optimálisabb elrendezéssel és könnyű anyagokkal az elődmodellhez képest 175 kilogrammal könnyebb, ami javítja a menettulajdonságokat, és persze csökkenti a fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, amiből nem csak az üzemeltetőnek van előnye.

Belül tágasabb

Érezhetően megnőtt a belső tér a 4897 milliméteres autóban: különösen a második üléssor lett kényelmesebb, ami leginkább a 92 milliméterrel megnövelt tengelytávnak (2832 mm) köszönhető. Az új elrendezéssel 32 milliméterrel szélesebb lett a hely csípőmagasságban, a váll- és térdhely 25 milliméterrel nőtt, a fejmagasság pedig nyolccal. A bővülés a hátsó traktusban is érezhető, mert a 490 literes csomagtartó akár 1450 literre bővíthető. Aki bele is akar ülni, az június 10-én teheti meg az Insignia Pikniken, a budapesti Kopaszi gáton, ahol családi programokkal színesítve mutatják be az Opel csúcsmodelljét.

Kivételes lehetőség

Néhány szerencsés újságíró, többek között az Autószektor munkatársa már kipróbálhatta az első példányokat, melyek között voltak magyar és német rendszámosok is. Ebben a szegmensben divatosak a „kajakos motorok”, ám az Insigniában igazán versenyképeseknek bizonyultak a kisebb teljesítményűek is: a 110 lóerős, ecoTEC dízel nemcsak csendes, de gond nélkül repítette a nagy karosszériát. Ahogy az 1,5 literes, 165 lóerős automata váltós is, mely annyira csendes, hogy autópályás száguldáskor csak az abroncsok gördülési zaját lehetett hallani az utastérben.

Sajtótúra hegyibeszéddel

A 17 colos acélfelnikkel és a normál futóművel a kelet-magyarországi mellékutakat is jól bírta az Insignia, csakúgy mint a 20 colos felnikkel szerelt 2,0 literes turbómotoros és 8 fokozatú automata váltós modell, melynek a Mád környéki földutak sem jelnetettek gondot. A csúcsra jutva a környék szőlészetéről és borgazdálkodásáról hallhattak igen csak kimerítő hegyi-beszédet az egybegyűltek, akik korábban már alapos tájékoztatást kaptak a pincészet működéséről és legújabb - közel 400 millió forintos - beruházásáról.

Elviselhetőbb extra-lista

Az 1,5 literes 140 lóerős turbó-benzines alapmodell ára 7,66 millió forint, és az ú Insignia vásárlóinak kellemes meglepetés, hogy az extrákért viszonylag szerény felárat számol az Opel.

Az egyébként sem szegényes ötajtós alapváltozatnál 150 ezer forinttal drágább a még gazdagabb Edition, 400 ezerrel a Dynamic és további 100 ezerért a csúcs Innovation jár. A májustól gyártott kombi felára 200 ezer Forint.

Pillantás a kastélyból

Izgalmas helyszínt talált a legújabb Insigniához a hazai Opel-csapat: Budapest és Mád után Hernádvécse volt a végállomás. A festői táj nem volt meglepetés, a Hotel Vécsecity annál inkább.

A műemlék védettségű Vécsey-Sardagna kastély 1790-ben épült, a birtok 1850-ben került Dorner Ferenc kassai ügyvéd, majd lánya hozományaként a Sardagna família tulajdonába. A család utolsó sarja, báró Sardagna János Svájcba emigrált, és 2008-ban hunyt el Bázelben.

1949 decemberében az államosítás után mezőgazdasági szakképző, majd gyógypedagógia iskola működött a kastélyban, ahol 1998-ig gyermekotthon volt. Ezután az kiürített épületegyüttes állaga folyamatosan romlott. A kastélyt megvásárló Takács Tibor állatorvostudományi kandidátus 2007-től felújíttatta, parkjába visszakerültek a hagyományos növények, tölgyek, platánok, gesztenyefák, fenyők, cserjék és virágfajták. A kastély bejáratánál felépített Európa fal jelképezi a tulajdonos rotarista mivoltát, ahogy a panoptikum is, mely a környék népeinek életmódját mutatja be: a kamrákban látható tipikus roma lakószoba és konyha, de helyet kaptak a mesterségek is, így a teknővájó, kosárfonó, drótos, zenész és vályogvető is.

Kastélyrészlet

A panomptikum vályogvetést bemutató kamrája

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....
2024.05.03
Péntek estétől vasárnap éjfélig érvényes a korlátozás, amit a Budapesti Közlekedési Központ rendelt....
2024.05.03
A Datahouse által közétett, legfrissebb adatok szerint idén áprilisban 10 402 új személyautót....
2024.05.03
Megszórták büntetéssel a buszsávot szabálytalanul használó autósokat a budapesti rendőrök. ..
2024.05.03
Nem, nem a méretre utal. ..
2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....