utánpótlás
flickr.com
Általában célzott szándékkal a benzinvérűek keresik fel a várost, hiszen az Audi Fórum kihagyhatatlan program, és természetesen a múzeumban sok érdekességgel találkozhatunk a márka történetéből. A városban pedig németes renddel, és tisztasággal, na meg persze rengeteg Audival találkozhatunk. Ami érdekesség, hogy nem csak napjaink, és az elmúlt öt év modelljeiből láthatunk autókat, hanem viszonylag nagy számban képviseltetik magukat régi modellek is, például nagy kedvenc a jó időben a cabriolet, illetve gyönyörű állapotban lévő első generációs A4-eseket is lehet látni szép számban, amik szerintem kifejezetten feldobják az utcakápet.
pixabay.com
Az autók átlagéletkora természetesen alacsonyabb az itthon megszokottétól, viszont az állapotukat tekintve mindenképpen szembeöltő a különbség a hazai viszonyokhoz képest. Még a 10-15 éves darabok is újszerű állapotban, és egykori fényükben közlekednek az utakon, ebből is látszik, hogy autós nemzetről van szó, akik persze németes precizitással tartják rendben autóikat is. A közterületeken, és a házak portáján is hasonló a rend, és az igényesség.
Ingolstadt egyik frekventált körforgalmában szúrtam ki egy hatalmas ezüst színű szobrot, ami egy második generációs Audi TT-t formáz. Az Audi centenáriumára készült hatalmas, 10 tonnás műalkotás 33,5 méter hosszú, 14,7 láb széles, és 10,66 méter magas. A szobor járt Berlinben, Hong kongban és Pekingben is, majd Ingolstadban találta meg a végső helyét, ahol méltóképpen tudathatja a világgal mennyire jól néz ki még sokszoros nagyításban is a világ egyik legütősebb autós formaterve. Ha tehát erre járunk, érdemes megcsodálni ezt a nem mindennapi műalkotást.
2000-ben nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt az Audi Forum Ingolstadtban.Mindenkinek ajánlom a múzeumi sétát, hiszen az Audi mellett a korábbi Auto Union konszernen belül futó ritkaságokat is láthatunk, természetesen a tradicionális négykarikás modelleket sem mellőzve. Kellemes másfélórát tölthetünk itt el, és a klasszikus elődökön keresztül láthatjuk azt is, hogyan vált a kilencvenes évektől az Audi márka igazi prémium védjeggyé, milyen örök értékeket hordoz az autóspportban, illetve mindezt izgalmas tanulmányautók is kiegészítik.
A múzeum mellett vezetett túrán is részt vehetünk, ahol a gyártósorral is megismerkedhetünk, itt élőben is láthatjuk a termélés automatizáltságát, és azt is, mennyi szerelőrobot segíti a még mindig jelen lévő élőmunkát. A gyárlátogatás után, a sok bonyolult, és magas percizitást igénylő műveletsoroktól elvarázsolva, és ahogy látjuk a "testet" öltött autókat, talán még Frankenstein regényének párhuzamát is átérezhetjük.
A másik legalább ennyire nem mindennapi, és egyedülálló élmény az új autók átadásának ceremóniája. Hiszen ha a Klauss család úgy szeretné, akkor a vadonatúj Audijukat egyenesen az Ingolstadti Audi Fórumban is átvehetik. A külön erre a célre berendezett egységben önálló váróterem fogadja az újdonsült tualjdonosokat, akik képernyőn láthatják mikor indul az ő átadási szeánszuk. -Valahogy úgy, mint amikor vonatra, vagy buszra várunk.-
Ezután pedig szépen megmutatnak, ismertetnek mindent az autóval kapcsolatban, majd a család boldogan kigördül a legújabb négykerekűvel. Idilli a kép, és a zsúfoltságból arra következtettem, hogy erre meg is van az igény.
Egy sportos modelleket is kínáló autógyártónak fontos, hogy lehetőséget biztosítson vásárlóinak arra, hogy megfelelő körülmények között tesztelhessék, saját, és autóik tudását. Az Audi ezzel a céllal hozta létra 2014 tavaszán Neunburg an der Donau-ban a Driving Experience Centert, ahol lehetőséget biztosít az S, RS, illetve az R8-as modellek vezetésére, és a vezetői képességek fejlesztésére.
Az egyéni "kikapcsolódás" mellett akár csapatéptő tréning keretein belül is szervezhetnek vezetéstechnikai térninget a közel 400 fő befogadására képes centerben. Talán nincs is jobb motiváció egy közösségben annál, ha a cél elérését egy ilyen izgalmas, és vezetői tudást ténylegesen fejlesztő eseménnyel jutalmazzák. Ha Ingolstadtban járunk, mindenképpen érdemes tenni egy kitérőt, és nézni, illetve hallgatni a pálya körüli eseményeket, hiszen egy R8 LMS azért nem mindennap jön velünk szemben.
Nem sok autóőrültnek adatik meg a lehetőség, hogy minden rajongásig szeretett márkájának hazájába elzarándokoljon, de ha van rá lehetőség, nem szabad kihagyni Ingolstadtot. Mert a környezetből, az emberekből, a városból is sok minden átszűrődik. Valami hasonló érzés mint az Audiban, mint márkában. Aki a prémium gyártók között is mindig a minőség legmagasabb szintjére törekszik. Ezt ugyanúgy érezzük egy régi 80-asban, mint a legújabb S8-ban.