panda

Infantilis dizájnt kapott az új Panda

2023.02.21.

De vigyázat, a látszat csal!

 

Bizony, a látszat csal, mert ez – szerencsére – nem AZ a Panda. Semmi köze nincs az olasz Fiat céghez. Ez a Panda a Geely terméke. Azé az 1997-ben alapított kínai vállalaté, amely egyre jobban terjeszkedik és olyan óriáscégekben van jelentős részvénye, mint a Volvo Cars, a Polestar, a Daimler AG, az Aston Martin és a Lotus.

Ehhez, az elmúlt években tapasztalt jelentős felfutáshoz nehezen illeszthető legújabb modelljük, bár a Geely vezetői hisznek abban, hogy valami ultrakelendőt alkottak.

Ettől a modelltől várják a piacvezető első helyezést

Európai szemmel nézve a hercegnő-rózsaszín és kisfiú-kék autók inkább tűnnek egy elkényeztetett gyerek szobadíszének, mint közútra szánt modelleknek, de nyilván a Geely vezetői nálam sokkal jobban ismerik a kínai közízlést.  

Ez most kiállítóterem vagy játszóház?

A Panda Mini EV Kína nemzeti állatáról kapta a nevét. A védett mackó évszázadok óta a marketing része Kelet-Ázsia legnagyobb országában, evidens hát, hogy a jelképben rejlő lehetőségeket az autóipar is kiaknázza. Olyannyira, hogy az új kocsival a Geely szeretné átvenni a jelenleg a helyi elektromos kisautó-piacot uraló Wuling HongGuang Mini EV-től a vezető szerepet.

A vetélytárs, a Wuling HongGuang Mini EV

A 306 cm hosszú, 152 cm széles, 160 cm magas és 201 cm tengelytávú Pandával elsősorban a női vásárlók szívét célozzák meg. Azokét, akik bírják a bohókás formatervet és az olyan különcségeket, mint a panda szemeit idéző kerek fényszórók és a füleire emlékeztető tükrök, meg persze képesek beleszeretni az infantilis dizájnhoz illeszkedő, pasztell színvilágba, annak is a két, kifejezetten gyerekes árnyalatába.  

A pasztell a menő Kínában

Az autó beltere esztétikában a külső megjelenést követi, ami éles ellentétben áll fejlett infotainment rendszerével és a 100%-ban digitális műszerfalával.

Rózsaszín festékfürdő

A Geely Panda Mini EV-ben négy utasnak van hely, akik a 40 lóerős villanymotornak köszönhetően, egy töltéssel kb. 150 km-t tudnak megtenni.  

Az elektromos miniautó az idei év első felében már kapható lesz, várhatóan 6000 eurónak megfelelő összegbe fog kerülni és kizárólag Kínában kerül érétkesítésre.

A panda szeme is elkerekedett az új trendtől

Forrás: corriere.it, alvolante.it, autoblog.it

Fotók: insideevs.it

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.04.01
Izraelben az utóbbi nyolc évben több, mint egymillióval nőtt a gépkocsik száma. A kis ország útjai....
2023.04.01
Február vége óta az Euroleasing a Renault, Dacia és Alpine márkák kizárólagos hazai finanszírozási....
2023.04.01
Rekordra, 52 322 forintra emelkedett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja....
2023.03.31
Az európai autópiac bizonyos szempontból egy nagy halmaz, hasonló piacokkal. Viszont ha közelebbről....
2023.03.31
A japán BestCarWeb internetes autós magazin információi szerint zéró emissziós sportautóvá alakul a....
2023.03.31
A konténerszállító hajókon és kompokon a tüzeket CO2-gázzal oltják el. Ha egy elektromos autó....
2023.03.31
A Budapesti Autósok olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette március 28-án, 8:15-kor azt a....
2023.03.31
Az idei 2022/2023. évi Autós Szakmák Tanulmányi Versenyének döntőjét az Automobil és Tuning Show....
2023.03.31
Az Egyesült Királyságban 69 ezer 707 autót gyártottak februárban, 13,1 százalékkal többet az egy....
2023.03.31
Ezen a hétvégén, szombaton kezdődik a hidak tavaszi nagytakarítása a fővárosban - közölte a....