panda
Bizony, a látszat csal, mert ez – szerencsére – nem AZ a Panda. Semmi köze nincs az olasz Fiat céghez. Ez a Panda a Geely terméke. Azé az 1997-ben alapított kínai vállalaté, amely egyre jobban terjeszkedik és olyan óriáscégekben van jelentős részvénye, mint a Volvo Cars, a Polestar, a Daimler AG, az Aston Martin és a Lotus.
Ehhez, az elmúlt években tapasztalt jelentős felfutáshoz nehezen illeszthető legújabb modelljük, bár a Geely vezetői hisznek abban, hogy valami ultrakelendőt alkottak.
Ettől a modelltől várják a piacvezető első helyezést
Európai szemmel nézve a hercegnő-rózsaszín és kisfiú-kék autók inkább tűnnek egy elkényeztetett gyerek szobadíszének, mint közútra szánt modelleknek, de nyilván a Geely vezetői nálam sokkal jobban ismerik a kínai közízlést.
Ez most kiállítóterem vagy játszóház?
A Panda Mini EV Kína nemzeti állatáról kapta a nevét. A védett mackó évszázadok óta a marketing része Kelet-Ázsia legnagyobb országában, evidens hát, hogy a jelképben rejlő lehetőségeket az autóipar is kiaknázza. Olyannyira, hogy az új kocsival a Geely szeretné átvenni a jelenleg a helyi elektromos kisautó-piacot uraló Wuling HongGuang Mini EV-től a vezető szerepet.
A vetélytárs, a Wuling HongGuang Mini EV
A 306 cm hosszú, 152 cm széles, 160 cm magas és 201 cm tengelytávú Pandával elsősorban a női vásárlók szívét célozzák meg. Azokét, akik bírják a bohókás formatervet és az olyan különcségeket, mint a panda szemeit idéző kerek fényszórók és a füleire emlékeztető tükrök, meg persze képesek beleszeretni az infantilis dizájnhoz illeszkedő, pasztell színvilágba, annak is a két, kifejezetten gyerekes árnyalatába.
A pasztell a menő Kínában
Az autó beltere esztétikában a külső megjelenést követi, ami éles ellentétben áll fejlett infotainment rendszerével és a 100%-ban digitális műszerfalával.
Rózsaszín festékfürdő
A Geely Panda Mini EV-ben négy utasnak van hely, akik a 40 lóerős villanymotornak köszönhetően, egy töltéssel kb. 150 km-t tudnak megtenni.
Az elektromos miniautó az idei év első felében már kapható lesz, várhatóan 6000 eurónak megfelelő összegbe fog kerülni és kizárólag Kínában kerül érétkesítésre.
A panda szeme is elkerekedett az új trendtől
Forrás: corriere.it, alvolante.it, autoblog.it
Fotók: insideevs.it
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!