Toyota Camry
A Toyota RAV4 a szabadidőjárművek, a Toyota Camry a nagyautók, a Toyota Corolla pedig az alsó-középkategóriás családi gépkocsik között bizonyult 2019 legnépszerűbb típusának, derült ki a Focus2Move online autóipari elemző szervezet adataiból.
A világ több mint 150 nemzeti és regionális piacát nyomon követő és elemző Focus2Move szervezet közzétette, melyek voltak 2019-ben az egyes személygépkocsi-kategóriák legnépszerűbb képviselői.
2019-ben mindegy 85 millió új személyautót helyeztek forgalomba világszerte, 4,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A több mint 3,5 millió darabos visszaesés jelentős részéért (-2,4 millió autó, -8,7%) Kína felelt. Számottevő veszteségeket szenvedett az Egyesült Államok (-250 000 autó, -1,5%), India (-250 000 autó, -7,4%) és Japán (-170 000, -2,4%) is.
A kilenc fő piaci szegmensben kiegyensúlyozottan képviseltették magukat az autógyártó régiók. Három japán, két európai, két amerikai, egy indiai és egy kínai modell léphetett fel a dobogók csúcsára. A személyautók között a miniautóknál a (számos piacon Suzuki Alto néven forgalmazott, de mindenképpen indiai gyártású) Maruti Alto, a városi kisautóknál a Volkswagen Polo nyerte a piaci versenyt. Az alsó-középkategóriában az új generációs Toyota Corolla (a világ legnépszerűbb autója), a nagyautóknál pedig a Toyota Camry őrizte magabiztosan első helyét. A legnépszerűbb prémium kategóriás személyautó a Mercedes E-osztály, míg a kupék között a Ford Mustang nyert.
A legkeresettebb szabadidőjármű, a Toyota RAV4 tovább növelte piaci előnyét, a platós kisteherjárművek között pedig a Ford F-150-ből adták el a legtöbbet. Ez utóbbi ugyanúgy nem tekinthető globális típusnak, mint a buszlimuzinok között élen végzett Wuling Hongguang.
Amennyiben ebben a két szegmensben csak a világszerte forgalmazott modelleket értékeljük, a Toyota Hilux, illetve a Dodge Grand Caravan kerül az élre. A pickup-szegmens három vezető típusa egyébként valójában nem önálló modell, hanem egy-egy modellcsalád, amely a legkülönfélébb teherbírású könnyű és közepes haszonjárműveket foglalja magába. A Toyota Hilux ezzel szemben világszerte ugyanabban a formában kerül forgalomba, egyedül a motor változhat piaconként. Zárójelben a 2019-es értékesítési adatok, valamint a 2018-hoz képest mért százalékos eltérések láthatóak.
Mini | Városi | Kompakt | Közép | |
1. | Maruti Alto (215 687, -18,5%) |
Volkswagen Polo (596 585, -17,4%) |
Toyota Corolla (1 247 589, +5,1%) |
Toyota Camry (698 721, +4,3%) |
2. | Fiat Panda (187 251, +8,8%) |
Toyota Yaris (414 914 ,+3,5%) |
Honda Civic (815 644, -1,4%) |
Honda Accord (534 275, +3,1%) |
3. | Ford Ka (183 339, -3,3%) |
Renault Clio (316 118, -17,4%) |
Volkswagen Golf (681 387, -13,0%) |
Volkswagen Lavida (533 260, +5,8%) |
4. | Renault Kwid (182 622, +7,1%) |
Ford Fiesta (311 735, -17,1%) |
Hyundai Elantra (437 213, -29,4%) |
Nissan Sylphy (475 726, -2,3%) |
5. | Daihatsu Tanto (175 292, +28,4%) |
Chevrolet Onix (276 675, +8,0%) |
Ford Focus (338 918, -25,1%) |
Mercedes C-osztály (455 413, -1,1%) |
Prémium | Kupé* | Crossover | Pickup | Buszlimuzin* | |
1. | Mercedes E-osztály (396 837, -0,9%) |
Ford Mustang (103 436, -3,4%) |
Toyota RAV4 (947 919, +13,9%) |
Ford F-széria (1 070 302, -1,1%) |
Wuling Hongguang (374 878, -21,3%) |
2. | BMW 5 (361 560, -3,2%) |
Dodge Challenger (65 108,-7,5%) |
Honda CR-V (811 209, +10,8%) |
RAM (731 988, +17,4%) |
Wuling Hongguang (374 878, -21,3%) |
3. | Audi A6 (238 561, -4,1%) |
Chevrolet Camaro (54 081, -6,0%) |
VW Tiguan 736 885, -8,2%) |
Chevy Silverado (642 641, -1,7%) |
Buick GL8 (148 121, +2,6%) |
4. | Škoda Superb (101 973, -21,4%) |
Mazda MX-5 (31 688, +2,9%) |
Hyundai Tucson (530 169, -7,1%) |
Toyota Hilux (550 361,-0,5%) |
Nissan Note (135 165, -12,7%) |
5. | Hyundai Grandeur (100 617, -11,0%) |
Porsche 911 (29 987, -8,3%) |
Nissan Qashqai (498 915, -3,3%) |
Ford Ranger (354 321, +32,3%) |
Honda Odyssey (133 282, -8,5%) |
* A Focus2Move rangsora ezekben a szegmensekben tévesen oda nem tartozó modelleket is tartalmaz; ezeket táblázatunkban kiszűrtük.
Fotó: Toyota