2023
A személyautó márkák versenyében is fölényesen vezet a Toyota (7560 személyautó, 5,76 százalékos növekedés 2022-hez képest), a japán márka piaci részesedése 13,13 százalék, mögötte a Skoda a második (5566 autó, 61,29 százalékos gyarapodás), harmadik a Volkswagen (4871 személyautó, -0,02 százalékos stagnálás), negyedik a Suzuki (4767 személyautó, 26,62 százalékos mínusz), ötödik a Ford (3907 személyautó, 18,38 százalékos mínusz). Maradt a top 20-ban a Tesla 704 értékesített kocsival (172,87 százalékos elrugaszkodás), az MG még mindig a 21. helyen van 679 eladott autóval. Jól megy a Mazdának (950 autó, 57,81 százalék növekedés), a Lexusnak (595 autó, 65,74 százalékos plusz), a Seatnak (574 autó, 31,95 százalékos megugrás), a Mininek (351 autó, 43,27 százalék plusz), jól teljesített a Porsche (294 autó, 45,54 százalékos növekedés), a Cupra (253 autó, 82,01 százalék többlet), a Land Rover (160 autó, 56,86 százalékos emelkedés), a DS (62 autó, 55 százalék plus) és a Lotus (3 autó, 50 százalék plusz).
Rosszul kezdte és rosszul folytatta az évet a Honda (243 autó, -57,81 százalék), a Jeep (226 autó, -35,61 százalék), az Alfa Romeo (105 autó, -57,49 százalék) és nem remekelt a Maserati (4 autó, -33,33 százalék), az Alpine (1 autó, -83,33 százalék) és a Rolls-Royce sem (1 autó, -80 százalék).
A magyar személyautó-piacon 2023 első hat hónapjában az alsó-középkategóriás modellek voltak a legnépszerűbbek (23,97 százalék részesedéssel, bestseller modell a Skoda Octavia 2903 autóval), a C kategóriás szabadidő-autók a második helyet foglalják el (18,17 százalék részesedéssel) (bestseller az Toyota C-HR 1188 autóval), ezután jönnek a B SUV-k (18,08 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Suzuki Vitara modell (1773 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (812 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (623 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (1162 autó), a minik között a Fiat 500 (994 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5/M5 (235 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Porsche 911 (67 autó), a luxusautók között nagyon megy a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach/AMG (117 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (152 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Skoda Kodiaq (658 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (330 autó), az F kategóriában pedig az Audi Q7/SQ7 (196 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1083 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (438 jármű), a közepes furgonok között a Ford Transit Custom (371 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjat nyert Toyota Hilux (1045 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1465 jármű).
2023-ban sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Audi R8 Spyder, egy Ferrari F8 Tributo, egy Ferrari SF90, egy Ferrari Roma, egy Maserati MC20, egy Maserati Grecale, egy Rolls-Royce Cullinan, két Audi R8, két Aston Martin Vantage, két Aston Martin DB11, két Chevrolet Corvette, két Mercedes-Benz S63 AMG, két Audi RS7 Sportback, három Ferrari Portofino, három Bentley Flying Spur, három Ferrari 812 GTS, három Ferrari F8 Spider, három Jaguar I-Pace, három Lotus Emira, négy Bentley Continental, négy Ferrari F171, öt Aston Martin DBX, öt Audi RS5, hat BMW M760e, hat Bentley Bentayga, hét Lexus LC500, nyolc Audi S8, 10 Audi SQ8/RSQ8, 11 Audi e-tron GT, 12 BMW i7, 13 Mercedes-Benz GLS Maybach, 13 Porsche Panamera, 13 BMW X5 M, 14 Audi RS3, 15 Audi RS6 Avant, 15 Mercedes AMG GT, 15 BMW X7 M, 16 Mercedes-Benz SL AMG, 16 Tesla Model X, 17 Porsche Taycan, 18 BMW M5, 21 BMW M2 Coupé, 21 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 23 Tesla Model S, 29 BMW X6 M, 42 BMW i4 M, 66 Mercedes-Benz EQS, 67 Porsche 911, 68 Mercedes-Benz G-osztály AMG, 111 Porsche Cayenne, 116 BMW iX.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (94 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 3146-ot, 10,3 százalékos növekedés). Jelentősen nőtt a buszértékesítés, 443 ilyen járművet – ebből csak 76 hazai gyártmány – vettek az első öt hónapban (a BM adatszolgáltatás késedelme miatt cikkünk elkészültéig nem kaptuk meg a júniusi adatokat) Magyarországon (230,6 százalékos gyarapodás).
Top 163 új autó Magyarországon 2023-ban (személyautó és kishaszonjármű, I-VI. hónap)
(forrás: Datahouse)